Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ostatko häkkikanaloiden munia vai

Vierailija
05.11.2009 |

suositko "Onnellisten kanojen" munia?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajattelen kanaparkoja, ja ostan vapaan kanan munia tms.

Vierailija
2/22 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielummin orsikanalan, jos saa. Muissa suhteissa en ole mikään luomuostja, mutta munissa kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat puhtaampia.

Vierailija
4/22 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat onnellisia lattiakanalan kasvatteja ja kukkokin löytyy, ei tartte puutteessa elää:)

Vierailija
5/22 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat onnellisia lattiakanalan kasvatteja ja kukkokin löytyy, ei tartte puutteessa elää:)

Vierailija
6/22 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olen joutunut syömään häkkikanalan munia, on minulle tullut tosi paha olo ja syöminen on pitänyt lopettaa kesken. Niin paljon ajatus ällöttää!!!

Vierailija
7/22 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat vielä onnellisempia kuin ne vapaat kanat. :)

Ovat vapaita, saavat kuopia, jaloitella ym. hoitoa.

Vierailija
8/22 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten en yleensä käytä luomutuotteita, mutta jotenkin ne kanadokkarit on riipaisseet niin etten saata ostaa niitä muita munia.

Vierailija
9/22 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin suosin luomua, jos on mistä valita eikä hinta ole aivan järkyttävä. Esim. tavallisia tomaatteja en pysty syömään (suu menee rakkuloille), mutta luomutomaatteja voin syödä mielin määrin. Maku on myös ylivertainen esim. luomumansikalla ja -porkkanalla.

Vierailija
10/22 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vaan hienoa, että voi itse/lapset käydä pesistä hakemassa munia.

Vierailija
11/22 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina vapaan kanan munia tai mitä niitä nyt olikaan, onnellisia kanoja ja luomuja.

Jotenkin käy aina niin surku juurikin näitten kananmunien kohdalla, että ei haittaa, vaikka samaan hintaan saisi sen 4:n sijasta 12:ta joitakin muita munia.

Vierailija
12/22 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki lihat (kana, jauheliha ym), munat ja perunat ostan AINA luomuna

Vierailija
13/22 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

häkkikanaloiden kaltaisissa olosuhteissa, mutta niille ei syötetä muuta kuin luomua

parasta olisi ostaa vapaita munia...

Vierailija
14/22 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat puhtaampia.

Vierailija
15/22 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskus oon ostanut tavallisia, mutta jotenkin tulee paha olo niistä. Siis henkisesti:D

Vierailija
16/22 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hintakaan ei mielestäni ole paha (täällä päin maksaa kaksi euroa/6kpl paketti) Ja vaikka olisivat kalliimpiakin niin ostaisin...!

Vierailija
17/22 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

luomua.

Vierailija
18/22 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua ärsyttää suunnattomasti kun häkkikanaloiden munia myydään mm. tuotenimella "luonnonpuhtaat maalaismunat". Eihän mitään munia edes saa pestä eikä kai ykskään kanala keskellä kaupunkia sijaitse. Tollasilla nimillä vain saadaan kiireisemmät ostajat kuvittelemaan, ettei kyseessä olisi häkkikanalan munat.

Maidon ostan myös aina luomuna, mutta siinä hinta jo kirpaisee niin paljon, että omaa maidon kulutusta tulee säännösteltyä. Vaan eipä matio liene aikuiselle mitenkään välttämätöntä, enemmän kai tapa.

Vierailija
19/22 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellisten kanan munat, tai vapaiden kanojen munat on ihan fuulaa. Vapaus merkkaa sitä, että eivät ole häkeissä, vaan vapaana lattialla hirveässä ahtaudessa.

Vierailija
20/22 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

häkkikanaloiden kaltaisissa olosuhteissa, mutta niille ei syötetä muuta kuin luomua

parasta olisi ostaa vapaita munia...

Tässä vielä tarkemmin:

0 = luomumuna

Tuotetaan luomukanaloissa, joissa kanat elävät vapaina, kuten lattiakanaloissa eli kuopivat, kylpevät, munivat pesiin, nukkuvat orsilla ja ulkoilevat sään ja olosuhteiden salliessa. Kanat ruokitaan pääosin luomurehulla. Luomumunat tunnistaa Luomu – valvottua tuotantoa -aurinkomerkistä tai Leppäkerttu-merkistä.

Itse ostan aina ainoastaan luomumunia.