Name It villahaalari talvivauvalle
Hei,
Kyselisin, että onko jollain kokemusta Name It:n villahaalareista, ovatko ok laatuisia, mitoitukseltaan reiluja, tavallisia vai pieniä ja pitkäselkäisiä vai ennemmin pitkäraajaisia jne.? Ovat jotenkin niin iloisen värisiä, että tekisi mieli ostaa sellainen joulukuun alussa syntyvälle lapselle ja toinen vanhemmalle tytölle, joka on saanut edellisen villahaalarinsa jotenkin hajalle.
Ja tietysti myös kokoon liittyvä kysymys eli olisiko ihan mahdoton ajatus ottaa vauvalle 62 haalari? Toki se on varmaan mielettömän iso vastasyntyneelle, mutta pienet muistaakseni kasvavat ihan kauheaa vauhtia ja haalarista voisi ensin kääntää hihat ja lahkeet... Niin itse asiassa tein viimeksikin, ostin Ruskovillan haalarin reilu vuoden ikäiselle koossa 100 ja on toiminut ok, tosin nyt vajaa 92 senttiselle tytölle alkaa niska-haaramitta olla just sopiva, vaikka lahkeissa vielä melko paljon ylimääräistä, että saa nähdä meneekö vielä vuoden kuluttua.
Kommentit (5)
En itse kyllä tunne noita name it:n haalareita vain Ruskovillasta on kokemusta. Joka tapauksessa itse en ostaisi 56 kokoa, se jää kyllä aivan saman tien pieneksi ellei vauva synny tosi pienikokoisena tai kokoluokitus oli tosi väljä. Musta pikkuvauvalle voi ihan hyvin kääntää lahkeita jne eikä se häiritse vauvaa kun taas liian pieni vaate kyllä häiritsee. Ostin itse kesäkuun alussa syntyneelle vauvalle 80sen (tosin käytetyn joten ihan varma en voi olla, ettei se ole edellisellä omistajalla vähän kissahtanut) Ruskovillan haalarin ja epäilen, että jos olisin ostanut 70 koon ei se mahtuisi enää kevättalvella sillä varsinkin juuri tuo niska haara ei ollenkaan suuri tässä haalarissa tälläkään hetkellä.
Makuasioitahan nuo on. Esimerkiksi olin itse hankkinut välihaalarin vauvalle kokoa 68. Sitä ehdittiin jo käyttää vastasyntyneelle ja tosi hyvä oli kun siten saatiin ihan samanlainen kokoa 56 käytettynä tutuilta. No käytettiinhän sitä 56 sitten vähän aikaa mutta tosi pian se kyllä lähti jo tuttavaperheeseen kiertoon. Söötti mutta mielestäni aika turha vaate sinänsä omalla rahalla ostettavaksi varsinkaan uutena. No tähän mun mielipiteeseen vaikuttaa varmaan sekin, että musta usein sopivatkin vaatteet tuntuvat vauvalla liian pieniltä, jostain syystä väljempien vaatteiden pukeminen on niin paljon helpompaa.
Itsestäkin tuntui aika hullulta ajatukselta ostaa kokoa 56, kun se on tyyliin 2-kuukautisen koko... La siis joulukuun alussa, joten haalarin ois hyvä mennä ainakin joulu-, tammi- ja helmikuun, miksei maaliskuunkin ihan ilmoista riippuen. Siinä mielessä 62 tai jopa 68 voisi tulla kysymykseen... Huomasin että Ruskovillan pienin vauvahaalari oli kokoa 60, mut siinä oli kyllä jalkaosat mukana, lahkeita ei siis voisi rullata. Tosin heillä tais olla pienin lasten villahaalari kokoa 70 eli sellainen jossa ei ole jalkateriä, se saattaisi myös tulla kysymykseen... Hinta kyllä on toista luokkaa, nuita vauvojen Name It -villahaalareita sais netistä n. 30 egulla + postikulut hulppeat 12 eguu kylläkin, Ruskovilla taitaa olla kaksi kertaa kalliimpi.. Kaupassa Helsingin Kampissa oli muuten vain jalkaterällisiä haalareita vauvoille ja niistä en oikein piitannut, eivät olleet musta yhtä hyvän oloista materiaalia kuin ne jalkaterättömät raidalliset haalarit, ihme kyllä.
Kivat:lla kai myös villahaalreita, koosta en kyllä tiedä mitään, että löytyykö miten pienenä versiona, mut vois olla myös yksi mahdollisuus ja hinta taitaa pyöriä näiden kahden välissä. Pitääpä vielä hieman tutkia asiaa!:)
Vielä lisäys tähän viestiini, että Ruskovillan nettikaupassa ei näköjään ollutkaan lasten villahaalaria kokoa 70, en tiedä mistä mahdoin tuon keksiä eli tuo nyt hiukan helpottaa valintaa, 80 musta kuiteskii jo sen verran iso että ihan pikkuinen kyl hukkuu siihen:) Kivat:lla koot alkavat puolestaan ilmeisesti 60, pitääpä tsekata jostain miltä nuo näyttävät.
Pop:n punaiseen villahaalariin koossa 62/68 http://www.polarnopyret.se/Shop/Product/ProductDetails.aspx?id=4892&pro… ja olen ihan tyytyväinen löytööni:) Bongasin haalarin siis jonkun nettikeskustelun perusteella ja kun pääsin livenä sitä hipelöimään niin oli musta sopivan ohuen oloinen eli menee varmaan näinkin "isona" (vaikkei ihan jättisuurta mitoitusta mielestäni olekaan) kokona pienempien ulkovaatteiden alle, lahkeet ja hihat ovat molemmat käärittävissä, väri oli ok ja hintakin sopuisa 43 eguu -20% Cityshopparilla eli lopulta noin 35 egua. Name It:n haalari oli kyllä hauskemman näköinen http://www.nameit.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?langId=1… etenkin liilavalkoisena, mutta toisaalta olisi ollut paksumpi ja ehkä siten hankalampi isona kokona pienempien ulkovaatteiden alla, hinta olisi postikuluineen kivunnut 42 eguun ja kun sitä sopivaa kokoa ei enää ollut saatavillakaan niin sinänsä helppo ratkaisu;)
Yksi varteen otettava vaihtoehto olisi muuten voinut olla Lenne, sitä löytyi Kampin Pikkuväestä vaaleanpunaisena ja ruskeana, ilman jalkateriä, koossa 62 ja hinta erittäin sopuisa 33 egua! Tuota voisin mm. harkita isommalle sitten kun nykyinen haalari käy hänelle pieneksi.
Ja pikainen kommentti vielä Kivat:n haalareista, ainakin ne muutamat jotka nyt osuivat kohdalle olivat melko hintavia, siinä 49 euroa ja kuosit ei musta ollu kauhean kivoja... Paitsi puhtaan luonnonvalkoinen, mutta vanhemman tyttären villahaalarista olen oppinut sen, että tuo ei ole niitä kaikkein käytännöllisimpiä värejä pikkulapselle sattuneista syistä;)
Piti tulla vielä raportoimaan, että meillä nyt ollut Pop:n villahaalari käytössä reilu 5 viikkoa ja vaikka on varmasti lämmin ja mukavan joustavaa neulosta, mistä siis plussaa, niin on jo nyt nyppääntynyt aika kamalan näköiseksi, höh. Lisäksi haalarissa on korkea kaulus, joka ei ole minusta kaikkein kätevin pienellä vauvalla, jonka kaula vielä lähes olemattoman pituinen, tosin tähän voi vaikuttaa sekin että koko on reilu. Ehkei sitten kuitenkaan ole Ruskovillan voittanutta... :D
ja ovat kyllä tosi kivoja, pehmeän oloisia ja nättejä siis, mutta nuissakin taitaa tuo niska-haara tulla ekana vastaan ainakin tälle meidän vanhemmalle, nuoremmaisen mallista onkin vielä mahdotonta sanoa mitään;) Ja Ruskovillan eduksi on sanottava, että ribattu haalari joustaa tosi hyvin, tämä ei taas juurikaan eli siinä mielessä ehkä kuitenkin ois se Ruskovilla mukavampi yllä ainakin vanhemmalla...
Oliko kellään tuohon kokoasiaan muuten mitään, myyjä ois suositellu tänään vauvalle 56, mutta se kai ois sit jo parin kk:n jälkeen pieni et melkein pitäis sit ostaa kaksi täksi talveksi, joka kuulostaa hiukan tuhlailulta, vaikken yleensä kyllä kannatakaan mitenkään mielettömän kasvuvaran ostamista lasten vaatteisiin.