Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten irti SOKERIkoukusta? Kerrasta poikki vai pikkuhiljaa...?!

Vierailija
05.11.2009 |

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintään 12 viikkoa täysin ilman makeaa. Sitten voi alkaa lisätä hedelmiä ja muuta terveellistä makeaa ruokavalioon. Myös jonkin verran makeutusaineita voi käyttää. Kerran tai pari kuukaudessa voi syödä pienen kakkupalan tms. sokerista, mutta siihen sen pitää jäädä. On petollista lisätä koko ajan sokerin määrää, yhtäkkiä huomaatkin käyttäväsi sokeria lähes päivittäin.

Minä olin 12 viikkkoa täysin ilman makeaa (myös ilman hedelmiä) viime kevättalvella. Sen jälkeen olen syönyt muutaman kerran (max 4 krt) jälkiruoan, jossa sokeria. Syön paljon hedelmiä, joten täysin ilman makeaa en enää ole.

Vierailija
2/6 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirveästi menee makeaa, varsinkin Fazerin sinistä.

Olen tämän viikon vieroittanut itseäni pikkuhiljaa tumman suklaan avulla, n. 30g menee päivässä. Se on ennen auttanut, on saanut syödä sentään jotain, mutta parin viikon jälkeen kummasti alkaa muut sokerijutut maistumaan liian makeilta. Suklaan täytyy olla vähintään 70%

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muu ei auta!

Vierailija
4/6 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä sitä sitten pitäs alottaa sokerilakko heti. Mutta tuntuu vaan, että mitä pimeämpää ja kylmempää niin sitä enemmän lohduttaa kaikki makea (leivonnaiset, suklaa) ja mm. ihana, tuore vaalea leipä... Paino nousee ja olo ei kamalan hyvä muutenkaan, mutta itsekuri pyöreä NOLLA.

t. ap

Vierailija
5/6 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sama juttu, kerrasta poikki. Lipsahduksia tullut ja taas niskasta kiinni ja herkut jätetty kauppaa. Olen myös huomannut, että itselläni ne on helppo jättää kauppaan, mutta auta armas kun ne on kotona....

Vierailija
6/6 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tiedäthän ettei mitään sokeririippuvuutta ole tutkimuksista löydetty. On vaan ihmisiä, jotka syö liian vähän ravitsevaa ruokaa, väärään aikaan päivästä ja liian vähän hyvää rasvaa.

Kokeiles nyt eka näitä

- puolet päivän energiasta pitää olla syötynä ennen kello neljää

- syö kahden tunnin välein ettei nälkä yllätä

- merkkaa ylös ne hetket kun koet tarvitsevasi makeaa, ja mieti mitä silloin oikeasti tunnet; väsymystä, tylsyyttä, nälkää, stressiä?

- lisää ruokavalioon aamiaiselle ja lounaalle rasvaa ja proteiinia

Kyllähän sä saat syödä sokeria vaikka joka päivä, kun syöt sen jälkiruokana etkä napostele koko ajan.