Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä kirjoitat oppimispäiväkirjaan?

Vierailija
05.11.2009 |

Kun pitäisi laatia oppimispäiväkirja, eikä se saisi olla luentojen tiivistelmä, niin mitä siihen pitäisi kirjoittaa?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mä päättelen sen eri tavalla kuin opettaja? Ja mitä himputin pohdintaa - siis mitä pohditaan? Että onko näin vai eikö? Vai mitä?

Vierailija
2/6 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin opettaja. Osoitat, että osaat ajatella itse. Ota sieltä muutama teema, esittele se ja keksi vaikka väkisin esimerkkejä omasta tai naapurin elämästä. Saa ahaa-elämyksiä: "Ahaa, tämä tapahtuma saakin selityksensä tästä teoriasta, jossa..."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidät tärkeänä. Perustele, miksi pidät niitä tärkeinä. Jos opettaja on painottanut eri kohtia, niin kirjoita nämäkin ja perustele tämän jälkeen, miksi olet eri mieltä.



Kirjoita, mitkä ovat suurimmat oivalluksesi ja ennen kaikkea mieti, miten voit soveltaa tänään saatua tietoa muussa yhteydessä; toisissa opinnoissa, työpaikalla, arjessa...



Perustelut ja soveltaminen ovat kaiken a ja o.



t. amk-ope

Vierailija
4/6 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä, että olisit halunnut olla toisella luentosarjalla aiheesta YY, jos tämä oli aiheesta YX, eikä tarkoitus ole kirjoittaa, miten aiotkin (tai olisit halunnut jos olisit kerinnyt) etsiä lisätietoja asiheesta sieltä ja sieltä, mutta et sitten kuitenkaan ole tehnyt niin.

Vierailija
5/6 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vain papukaijana kirjallisesti toistaa, mitä luennolla on käyty.



Eikö luento ole herättänyt mitään kysymyksiä? Eli oppimispäiväkirjaan laitetaan myös omaa pohdiskelua ja kysymyksiä aiheesta.



Vierailija
6/6 |
05.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vain papukaijana kirjallisesti toistaa, mitä luennolla on käyty.

Eikö luento ole herättänyt mitään kysymyksiä? Eli oppimispäiväkirjaan laitetaan myös omaa pohdiskelua ja kysymyksiä aiheesta.


Eli pelkkien kysymysten kirjoittaminen oppimispäiväkirjaan ei myöskään edusta tai osoita kovin suurta oppimista, mutta jos pystyy myös pohtimaan, mitä niihin ehkä voisi vastata ja mitä väliä niillä on, niin sitten kyllä - vaikkei siis pystyisi edes antamaan selkeää vastausta omiin kysymyksiinsä, niin jotain mietintää kuitenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme