otan lapseni pois koulusta ja päiväkodista.Muita?
nyt oli viimeinen pisara sen tytön kuolema torniossa.
Kommentit (61)
Miten pystytte itse olemaan poissa töistä? Multa menisi varmaan työpaikka jos jäisin lapsen kanssa kotiin vain ennaltaehkäisyn vuoksi.
Päiväkoti-ikäiset ja myöskin alakoululaiset eivät muista pestä käsiään tarpeeksi usein.
Aikuinen ihminen sen sijaan muistaa paremmin.
mutta tänään aamulla soitin eskariin, että poika ei tule. Keskimmäisen virikepäivät jo olivatkin päikyssä ja nuorimman kanssa siis olen kotona joka tapauksessa. Viikonlopun harrastukset jätetään käymättä (uintia) koska siellä ne taudit leviävät jos jossain. Katsotaan uudelleen su-ma mitä ens viikon kanssa tehdään.
Mä luulen, että meillä on kyllä joku tavisflunssa tai sitten tosi lievä sika. Ja thl:n sivuilta kun katsoo, niin kausi-influenssaakin on jo liikkeellä. Jos meillä nyt lapsilla viikon yskimisen ja nuhan jälkeen paukkaa kuume, niin kyllä se lääkärireissu on. Mutta paranemaan päin ovat, ainakin riitelystä ja vauhdista päätellen:)
Nro 45
kunnes saamme rokotteen, ja se on alkanut vaikuttaa. Ei ole minun syyni että rokotteen saaminen kestää, vähemmän paha on olla pois koulusta kuin menehtyä sikainfluenssaan.
mutta ihmettelinkin, että millaiset työpaikat teillä on, jos voitte jäädä hoitamaan lapsia kotiin? Vai ovatko koululaisenne yksin kotona, jos he pois koulusta otatte?
49
Miksi teette elämästänne niin vaikeeta? Käykö teillä enää vieraitakaan? Kulkeeko isä töissä, näkeekö lapsi kavereitaan, käyttekö kaupassa? Vai oletteko todella neljän seinän sisällä koko ajan? Miten voitte mennä edes hakemaan rokotetta, kun pelkäätte niin tartuntaa?
Varovaisuus on ihan ok, mutta jotain rajaa!
edelliseen. Tarkoitin siis sitä, että tartunta voi tulla yhtä hyvin äidin/isän mukana työpaikalta tai vierailta kuin koulusta.
Ja mitä olen tässä muiden vanhempien ja opettajien kanssa meilannut (opet ja puoli koulua on kipeänä), harvalle on noussut kovaa kuumetta.
Meillä oli kausi-influenssaan rokotus...
46
että meillä on myös varmistunut, että tauti tuli esikoisen koulusta. Opettajalta.
nyt oli viimeinen pisara sen tytön kuolema torniossa.
minähän en lapsiani aio eristää jonkun pahasen taudin takia, hulluksihan siinä tulee. vakavan sairastumisen ja kuoleman riski todella pieni... ruokkikaa vaan lastenkin pelkoa!!!!!!!!
mutta ihmettelinkin, että millaiset työpaikat teillä on, jos voitte jäädä hoitamaan lapsia kotiin? Vai ovatko koululaisenne yksin kotona, jos he pois koulusta otatte? 49
eiköhän kotona pitäjät ole kotiäitejä, joilla on esim alle 3-vuotias kotona ja eskari-ikäisen voi pitää pari viikkoa kotona tms.
esim. opettajalla? Meillä yhdellä lapsella oli kaikki sikainfluenssan oireet mutta nuhaa oli paljon enemmän kuin yskää. Yskää vain vähän. Muilla lapsilla lähinnä vain lievää lämmönnousua yhtenä päivänä, kurkku karheana ja nuhaa. Hiukan yskää??
Opettaja ja toinen lapseni on käynyt testeissä. Minua ja toista lasta ei katsottu sitten enää tarpeelliseksi testata.
46
pakosti tienaamaan lähiaikoina paljon normaalia vähemmän, joko siksi, että lapset ovat kotona terveenä, tai siksi, että lapset ovat kotona sairaana.
On muuten paljon myös työttömiä, jotka voivat pitää lapsensa kotona.
kenties tämä meidän tauti sitten on sitä sikaa (tai sitten ei) kun ensimmäinen joka sairastui sai ne kaikki klassiset oireet.
t. olinkohan se 62
mekin saatiin koulusta jatkuvasti infokirjeitä, että tauti on sikainfluenssaa jos on A) nuo oireet JA B) yli 38 astetta kuumetta.
Vähän koomista kun samaan aikaan oli jo testitulos kourassa.
Minusta tämän kanssa tyrittiin ja pahasti...
46
Tänä syksynä tavallisen flunssan aikana jo kerran viety ambulanssilla sairaalaan. :(
riskiryhmäläiseni pois päiväkodista ensi tiistaihin saakka kun saavat rokotuksen. Anoppi hoitaa kotona siihen asti.
Ja minulla on myös PYYNTÖ.
Teillä, jotka pidätte meitä "kotiuttajia" hysteerisinä ei taida olla kokemusta jokatalvisista sairaalareissuista kun joutuu nukkumaan viikon sairaalan lattialla kun lapsi on taas jonkun taudin seurauksena keuhkokuumeessa happisaturaatiot laskussa.
Toivon, ettei teidän kenenkään koskaan tarvitse siihen tilanteeseen joutua, mutta samalla myös pyydän, että älkää tuomitko meitä, jotka olemme oikeasti joutuneet olemaan huolissamme lastemme hengestä hengitystieinfektioiden takia.
Ja sitten voit jossitella että miks et sittenkään antanut sen olla tarhassa....
ennen kuin on saanut rokotuksen.