Harmittaa, kun olen niin huono englannissa
Tänään oli töissä taas sellainen päivä, että ois pitänyt puhua in english. Ymmärrän kaiken, mitä muut puhuivat ja pärjään myös hyvin englanninkielisen tekstin kanssa. Puhuminen on suurta tuskaa!
Tuntuu, että kaikki tieto valuu pois. Mulla ei ole aavistustakaan kieliopista ja ääntäminen on kamalaa. Jännitys vielä pahentaa tilannetta.
Pitäis kai mennä jonnekin kansalaisopistoon keskustelukurssille.
Onko muita samassa tilanteessa olevia / olleita? Vinkkejä? Kokemuksia?
Kommentit (5)
koita haalia enkunkielisiä, tai ulkomaalaisia ystäviä, joiden kanssa voit puhua enkkua.. suomalaisetkin käy. Puhu vaikka itseksesi kotona, kun laitat pyykkiä kuivumaan voit jutella niille mustille sukille. :)
mutta hitsi soikoon, kaikki on alkanut jo syyskuussa! Harmittaa, kun vuoden alusta ei ala mitään.
Kiitos vinkeistä, ehkä mä vain alan itsekseni kertaamaan.
ap
ja jotenkin "koomista", että työnantajani on erittäin kansainvälinen. Mutta kommunikointi tapahtuu suurimmaksi osin s-postitse, niin ei se suullinen kauheasti kehity. Mulla varmaan tuo ääntäminen on aika OK, mutta rupean aina ihan hirveästi jännittämään, niin siksi kai se menee pieleen.
Mäkin olen miettinyt jotain kursseja, mutta mä opiskelen jo yhtä toista vierasta kieltä, niin ei riitä aika. Olen miettinyt, että lopettaisin tämän toisen kielen opiskelun ja keskittyisin vain englannin opiskeluun.
jotain aikuisten esim. kansalaisopiston kursseja. jos sulla ei ole kieliopistakaan mitaan hajua niin mene yhdistetylle kurssille jossa tehdaan vahan kaikkea, kaydaan peruskielioppia ja puhutaan myos.