Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2.vuotiaan hammaslääkäri, olen satavarma ettei tule onnistumaan.

Vierailija
04.11.2009 |

Ja sen takia keljuttaakin edes lähteä kokeilemaan. Kahdessa viime neuvolassa, jotka oli aika vasta meidän 2-vuotiaalla, tämä ei suostunu mihinkään yhteistyöhön. Pituuden mittaaminenkin oli äärimmäisen hankalaa. No, entä sitten jos joku yrittää suuhun katsoa?

Mutta eipä se varmaan hyvä syy ole perua aikaa "Ei tulla kun olen varma ettei lapsi suostu tarkastukseen."

Olen kumminkin saanu kuvan että eivät väkisin sitä tee..

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei 2-vuotis neuvolassa tehnyt mitään. hammaslääkäriin laitoin miehen kanssa ja oli ollut aivan reipas ja yhteityökykyinen

Vierailija
2/32 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö oli ihan innoissaan kun pääsi isän kanssa hammaslääkäriin.. Jostain syystä isää totellaan paremmin kuin äitiä..

Ehkä johtuu siitä, että näkee isää vain iltaisin ja viikonloppuisin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita isä / mummo / vaari asialle. Lapsi käyttäytyy aivan eri tavoin kuin äidin kanssa. Mutta helisemässä olet jos lapsi aina taistelee vastaan. Oletko pohtinut syitä?

Vierailija
4/32 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei pääse tyttären kanssa silloin hammaslääkäriin. Muuten kyllä varmaan olis voinu olla toimivakin keino..!

-ap

Vierailija
5/32 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lukekaa monta kertaa. soita hammaslääkäriin ja kysy mitä siellä tehdään ja kerro lapselle ja leikkikää kotona hammaslääkäriä.

t. 2

Vierailija
6/32 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei se haitannut. Pystyttiin ne hampaat kuitenkin katsomaan, tiukka syliote vaan.

Vierailija
7/32 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäkö miksi lapsi on niin vaikea minun seurassani esim neuvolassa?

Tuntuu että tuo uhmaikäinen tarvis kauheasti aikaa että suostuu yhtäkkiä jonkun tuntemattoman alkaa tutkia tms. Neuvolakäynneissä ollut pidempi väli kun ikää tullu, ei käydä joka kuukausi ja sen huomaa että tyttö ei tykkää siitä, että heti kun huoneeseen päästään niin aletaan mittaamaan jne. Hänen pitäis saada hetki leikkiä ja tulla sitte rauhassa siihen mitattavaksi. Näin minun oma puska-analyysini. Tuntuu vaan että sellaiseen "suostutteluun" ei ole aikaa.

On oikeasti jännä nähdä, kuinka se yleensä yhteistyökykyinen heittäytyy neuvolassa tai vastaavissa tutkimustilanteissa aivan hirveäksi: itkee ja huutaa, pistää vastaan. Muutoin ei koskaan käyttäydy niin.

-ap

Vierailija
8/32 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suuta vapaaehtoisesti avannut. Väkisin oli katsottava.

Tuo on kuulemma kovin tavallista, harvassa ovat ne 2-vuotiaat jotka eivät laita hanttiin.

Vierailija
9/32 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en löydä mistään tietoa tästä asiasta.

Käydäänkö 2-vuotiaana ensimmäistä kertaa hammaslääkärissä?

Neuvolassa sanottiin, että hammaslääkäriin kutsutaan..

Nyt meidän tyttö on jo 2½ vuotias eikä kutsua ole tullut..

Olen vain kiltisti odottanut...

Pitäisikö jo itse varata aika?

Tuo kirja idea voisi toimia..

Vierailija
10/32 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, miten tässäkin keskustelussa taas onnistutaan syyllistämään äitiä asiasta. Minusta se on lapsen luonteenpiirre, että ei halua toisten sorkkivan itseään ja että nuo "oudot" paikat jännittävät. Kyllä se iän myötä helpottaa... 2-vuotias nyt ei vielä mikään kovin järkevä olento ole...

Meillä 2-vuotistarkastuksessa poika istui sylissäni ja yritti tunkea päänsä kainalooni. Sen verran suuta saatiin raotettua, että hampaat tuli lasketuksi ja se kariestestitikku otettua.

Vierailija
11/32 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos lähtökohta on se että mistä 2-vuotias tykkää niin voi tulla eteen aika monia asioita jotka ei onnistu =D.

Vierailija
12/32 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne viimeiset kerrat mennyt lapsen kanssa tilanteisiin sillä asenteella että kyllä ne hoituu ok, ja niin ei todellakaan ole käynyt. Siinä ei siis paljon minun asenne vaikuta. Kerran lääkärissä käytin että katsotaan kurkkuun: oli vaikeaa, sitten 2 neuvolaa ja nekin meni suorastaan paskaksi kun lapsi kieltäytyi kaikesta: edes minun syliinikään ei tullut kun tiesi että "tutkitaan" (pään ympärysmittauta, sydämen kuuntelua).

Varmaan pitää leikkiä sitä hammaslääkäriä, jos se auttais.

-ap

Vierailija
13/32 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan kun se asenne pitäisi saada siirrettyä lapseen!

Että onpa kiva, kun mennään hammaslääkäriin ja setä tai täti katsoo, ettei hammaspeikot ole kerinneet tehdä hampaille mitään. Mitenkähän se setä tutkii hampaita, katsoo varmaan tämän hampaan ja tämän ja tämän...

Puhutte asiasta jo monta päivää etukäteen! Sun oma odottava ja innostunut asenne siirtyy pikkuhiljaa lapseen.

Teette asiasta kivan!

Vierailija
14/32 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä tähän aivopesuun usko.

Vaan kun se asenne pitäisi saada siirrettyä lapseen! Että onpa kiva, kun mennään hammaslääkäriin ja setä tai täti katsoo, ettei hammaspeikot ole kerinneet tehdä hampaille mitään. Mitenkähän se setä tutkii hampaita, katsoo varmaan tämän hampaan ja tämän ja tämän... Puhutte asiasta jo monta päivää etukäteen! Sun oma odottava ja innostunut asenne siirtyy pikkuhiljaa lapseen. Teette asiasta kivan!

Vierailija
15/32 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

5v mennään hammaslääkäriin, sitä ennen käynnit suuhygienistillä/hammashoitajalla...

Nopea katsastus suuhun riittää. Eihän tuon ikäisillä reikiä olekkaan ( ei ainakaan pitäisi!!!!), joten katsovat purentaa ja ylipäänsä hampaita.

Vierailija
16/32 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurta numeroa etukäteen asiasta. Meidän 3-vuotias odottaa innolla hammaslääkäriin menoa.

Vierailija
17/32 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksivuotis neuvolassa ei saatu luotettavaa mittaa jne. Lapsi on normaalisti todella helppo. Mutta uusissa tilanteissa ja paikoissa kestää hetken, että tottuu. Neuvolan tehtäviä ei suostunut tekemään lainkaan. nyt on käyty neuvolassa kuukauden välein vauvan kanssa ja esikoinenkin juttelee hoitajalle ummet lammet ja on kaikin puolin normaalisti.

äidin syyllistäminen n näissä tapauksissa aivan turhaa.

t.2 ja joku muu

Vierailija
18/32 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosin apteekkialalla itse, joten lapsi on pienestä pitäen oppinut tykkäämään lääkäriasioista ja lääkeasioista.

Pitkäjänteistä toimintaa tämäkin on, ei ehkä onnistu yhtä päivää aikaisemmin.

Vierailija
19/32 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö myös suostua rokotuksiin yms.

Ei meillä ainakaan anneta vaihtoehtoa että lähdetään esim. pois jos ei onnistu. Kyllä 2-vuotiaan voi pitää sylissä tarkastuksen ajan.

Vierailija
20/32 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä piti ite varata aika ku oli 1-v. täyttäny, myt vähän yli 2-v. seuraava käynti..

Kyl meijän neuvolakäynnit on alkanu aina hetken leikkimisellä. Tietty kaikissa paikoissa ei aina leikille aikaa ole.

Hammaslääkärikäynti oli vaikeampi sillon 1-v. Kai sitä saa lapsen pidettyä tiukasti sylissä ku hampaat katotaan.. 2-v. tarkastus siis viel edessä. En usko, et pakolla joudutaan suuta aukomaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi