Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko toooosi nuori

Vierailija
04.11.2009 |

nyt sitten? Olen 21 ja esikoinen tulossa... Eniten ärsyttäisi jos alkaa tulemaan jotain ikäviä kommentteja, etenkin, kun meillä ei enää ole mahdollista saada enempää lapsia, joten ei kovin reilua:D Pidän tietty itseäni nuorena mutten mitenkään "liian" nuorena...

onko teille tullut jotain ihme kommentteja muut kahdenkympin puolella? Ja positiivisia vai negatiivisia?

Entisaikaan olisin jo varmaan vanha ensiynnyttäjä sanoi isoäitini:D Hän oli synnärin vanhin kun oli26 :) Ajat vähän muuttunu...

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
2/20 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse 19 ja vain yksi samanikäinen kaveri on sanonut mulle: "Mitä oot mennyt tekemään? Sun elämä loppuu silloin, kun lapsi syntyy!!" O_o Joop, että niin.

Et ole mun mielestä yhtään nuori tulemaan äidiksi! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka henkisesti aikuinen kyselisi noin tyhmiä. Kai sä nyt itse tiedät omat ratkaisusi parhaiten. Nykyään ensisynnyttäjien ikä on sitäpaitsi nousussa ja naisten terveys parantunut niin tuskin voi ihan vertailla nykyajan ja entisaikojen synnyttäjiä.

Vierailija
4/20 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

teiniäiti kuitenkaan. Pää korkealle vaan!

Vierailija
5/20 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon vaan kuullu niitä ikäkommentteja tulevan niin nuorille äideille kun vanhemmillekkin, näitä mummoäiti juttuja ja muita typeriä kommentteja...

ap

Vierailija
6/20 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä tätä samaa kysymystä kyselee niin 20-30 ja 40 vuotiaatkin, mutta kun satun olemaan nuori, niin sinua ärsyttää.. Ja en vertaillut, vaan olin aika huvittunut, että joskus 26 vuotias oli vanha... anteeksi jos ärsytin jollain tavalla... ap

Vierailija
7/20 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon vaan kuullu niitä ikäkommentteja tulevan niin nuorille äideille kun vanhemmillekkin, näitä mummoäiti juttuja ja muita typeriä kommentteja... ap

sellaiset kommentit kertovat lähinnä jostakin omien elämänvalintojen epävarmuudesta ja varmaan osaksi kateudestakin kai...

Vierailija
8/20 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä mistään ole ollut näin varma, kyllä varmaakin ihmistä voi ärsyttää tyhmät kommentit, etenkään kun en niitä ikinä muille voisi laukoa.

Ja kai sitä nyt utelias saa olla, en ole ikinä ollut vielä äiti;)

ap

Vierailija
9/20 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli kaupassa mummo kysymään, että onko tuo sinun lapsesi (osoitti vaunuissa nukkuvaa poikaani).

Sanoin lapsen olevan omani, niin mummo alkoi paasaamaan, että on se kumma kun lapsi on itekki ja pitää alkaa lapsia tehdä.... Minä siinä itku kurkussa selittelin, että olen kyllä jo 20v :)

Toisen lapseni sain 23v. Kolmannen sain 29v ja tämän juniorin nyt 32v. Siihen tulokseen olen tullut, etten jaksa enää samanlai kuin 20v! Yövalvomiset yhtä tuskaa...

Nyt lapset saakin riittää ja jäämme odottelemaan lastenlapsia :)

Vierailija
10/20 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin 19 kun sain esikoisen, 21-vuotiaana jo kahden pienen äiti:) neljännen sain 32- vuotiaana ja aivan yhtä hyvä äiti olen ollut kaikille lapsilleni:) eli se riippuu siitä onko henkisesti valmis ja kypsä äidiksi.

Vierailija
11/20 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on minulle tullut selittelemään että olenpas nuori, mutta muista että usein totuus lienee siinä, että luulevat sinun olevan paaljon nuorempi kuin olet, entisaikaan kun nuorilla naisilla oli ne mummohiukset kikkarat ja hameet, näyttivät 10vuotta vanhemmilta, jokainen kommentoija jolle olen sanonut että olen 22, on sanonut että oho luulin sinua paljon nuoremmaksi.

Nykyään kun on sellainen vähän "teinimäinen" farkut ja ponnari päässä tyyli;)

luulevat minua joksikin 15 vuotiaaksi niin ei ihmekkään:D vaikken kyllä itseni mielestä näytä siltä:/

Vierailija
12/20 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain esikoisen 21-vuotiaana, nyt ekaluokkalainen. Kuulin kyllä joskus kommentteja mutta se johtui siitä että näytin paljon ikäistäni nuoremmalta - minua siis luultiin teiniäidiksi vaikken sitä ollutkaan. Onnea ja iloa teidän elämään!

Vierailija
13/20 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kiva kuulla jo äidiksi tulleilta kokemuksia;)

ap

Vierailija
14/20 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allekirjoitan, meillä esikoinen 21-vuotiaana saatu ja nyt tämä kuopus kun olen 28v ja oijoi kun oli enemmän energiaa silloin parikymppisenä...!

tuli kaupassa mummo kysymään, että onko tuo sinun lapsesi (osoitti vaunuissa nukkuvaa poikaani).

Sanoin lapsen olevan omani, niin mummo alkoi paasaamaan, että on se kumma kun lapsi on itekki ja pitää alkaa lapsia tehdä.... Minä siinä itku kurkussa selittelin, että olen kyllä jo 20v :)

Toisen lapseni sain 23v. Kolmannen sain 29v ja tämän juniorin nyt 32v. Siihen tulokseen olen tullut, etten jaksa enää samanlai kuin 20v! Yövalvomiset yhtä tuskaa...

Nyt lapset saakin riittää ja jäämme odottelemaan lastenlapsia :)

Vierailija
15/20 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

amen! Meillä 4 lasta, ekat kolme tehty parikymppisenä ja peräperään, ja hoidin vielä yksin tytöt melkein kokonaan (mies lentäjä) siinä sivussa 2 isoa koiraa, kissa, koti ja ohjasin jumppia, eikä tehnyt tiukkaakaan:) nyt 30 tehty neljäs, ja ei jaksa kyllä ollenkaan niinkun nuorena!!

Vierailija
16/20 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä rupesin odottamaan esikoistani 19v. "Nuori äiti" on mielestäni alle 18v.

Vierailija
17/20 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain esikoiseni 19 vuotiaana ja toisen 22v iässä :)

Vierailija
18/20 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oot siis raskaana??? siis tosi ihq juttu, nuorena äidiksi :P sehän on muotiakin.. Onnex olkoon!!

Vierailija
19/20 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuinen olet.

Olin myös 21-v. esikoista odottaessani, enkä ole koskaan kokenut, että olisin ollut liian nuori äidiksi.

Vierailija
20/20 |
04.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla ja työkaverilla on samanikäiset tytöt 23v.

Työkaverin tyttärellä on 5v poika, omakotitalo, aviomies, lähihoitajan vakituinen työ, helvetisti velkaa.

Minun tyttärelläni on kimppakämppä, kaksi vuoden oleskelua/työskentelyä ulkomailla Australiassa ja Usassa, opiskelua yliopistossa, töitä mäkkärissä, "vain ystävä" Lontoossa ja "vain ystävä" Oulussa, taloudellinen tilanne on välillä todella surkea, välillä ihan hyvä.

Minun tyttäreni sanoo ettei seuraavaan seitsemään vuoteen aio olla aikuinen, työkaverin tytär sanoo olleensa sitä jo viisi vuotta, molemmat nuoret naiset ovat tyytyväisiä ja onnellisia elämässään.