Hotelli vai vuokrahuvila etelänmatkalle?
Ensi kesänä suunnitteilla matka Espanjaan. Mietinnässä on valmismatka tai lennot+vuokrahuvila. Kummin tekisit? Miksi?
Kommentit (135)
Lento 350 € Istanbulin kautta Turkish Airlinesilla
Esimerkiksi hotelli Jormand 33 €/yö/huone
http://www.jormandhotel.ae/
tai ABC Arabian Suites 39€/yö/huone
http://www.abcgrouphotels.com/hotels/arabiansuites/index.html
2 aikuisen ja 2 lapsen 2 vk Dubain loman hinnaksi tulee (lapset saavat alennusta lennoista) laskin tuolla Turkish Airlinesin hinnalla
Jormandissa 1687€ koko perhe 2 vk
tai Arabian Suitesissa 1771€ perhe 2 vk
ja lentokenttäkuljetus vaikka taksilla noin 20€ suuntaansa
eli Helsinki-Bangkok ja sitten erikseen ostettuna Bangkok-Phuket ja takaisin. Voi olla vaikka Bangkokissa yötä jos pelkää että ensimmäinen lento myöhästyy eikä ehdi toiselle.
ja pelkät lennot maksaisivat meidän perheeltä karvan verran alle 5000€. Siihen pitäisi etsiä vielä hotelli. Nyt matkan hinta on 5800€ pakettimatkana.
Air Balticilla pääsee Riikan kautta myös edullisesti koko perheen (2 aikuista ja 2 lasta) lennot Dubaihin 1132 euroa eli noin 1550 perheen 2 vk Dubain matka 9.2.2010-24.2.2010
Vertailuna valmismatkat, katson helmikuun matkoja kun nuo omatoimisetkin olen katsonut helmikuulle
2.2.2010 Finnmatkat Sharjah Beach (Sharjahissa) 2vk 3700 €
9.2.2010 Finnmatkat 4 hengen perhe 2 vk Golden Sands 3800 €
16.2.2010 4140 € Golden Sands
Golden Sands omatoimisesti varattuna ajalle 10.2-24.10 1035 €/kaksio
Kolmio olisi 1500 € samalta ajalta
Lentojen kanssa perhe lomailee 2 vk kaksiossa hintaan 2167 €
tai kolmiossa 2632 €
Finnmatkoilla samaan aikaan Golden Sands kaksio perheeltä 3800 €!!!
Onko järkeä maksaa 1633 euroa siitä ilosta että matkustat Finnmatkojen valmismatkalla????
Ja kolmiossakin säästää yli 1000 euroa Finnmatkojen kaksion hintaan ja on huomattavasti isompi huone.
euroa oli siis hintaesimerkki aiemmin mainitussa Jormand-hotellissa
eli Helsinki-Bangkok ja sitten erikseen ostettuna Bangkok-Phuket ja takaisin. Voi olla vaikka Bangkokissa yötä jos pelkää että ensimmäinen lento myöhästyy eikä ehdi toiselle.
ja pelkät lennot maksaisivat meidän perheeltä karvan verran alle 5000€. Siihen pitäisi etsiä vielä hotelli. Nyt matkan hinta on 5800€ pakettimatkana.
suorat lennot kohteeseen, ei välilaskuja , ei pitkää bussikyytiä Bangkokista Phuketiin jne. No, Namibiaan mennään omatoimimatkalle, osa reissusta ollaan tuttujen luona, osa hotellissa ja lennot täytyy etsiä itse.
mieluiten otan sen pakettimatkan, jossa on kaikki.
Air Balticilla pääsee Riikan kautta myös edullisesti koko perheen (2 aikuista ja 2 lasta) lennot Dubaihin 1132 euroa eli noin 1550 perheen 2 vk Dubain matka 9.2.2010-24.2.2010
Vertailuna valmismatkat, katson helmikuun matkoja kun nuo omatoimisetkin olen katsonut helmikuulle
Kolmio olisi 1500 € samalta ajaltaLentojen kanssa perhe lomailee 2 vk kaksiossa hintaan 2167 €
tai kolmiossa 2632 €
Onko järkeä maksaa 1633 euroa siitä ilosta että matkustat Finnmatkojen valmismatkalla????
Ja kolmiossakin säästää yli 1000 euroa Finnmatkojen kaksion hintaan ja on huomattavasti isompi huone.
En todellakaan halua reissata kolmen lapsen kanssa ihme reittejä, vaan suoraan on päästävä.
suora lento 6 tuntia
ja kyllähän voit suoran lennon ostaa, matka tulee silloinkin yli 1000 euroa halvemmaksi. Finnairin suoran lennot Dubaihin on perheeltä noin 2000 euroa, siihen lisäksi hotelli 500 €-1000€ oman valinnan mukaan ja matka jää siltikin vielä huomattavasti edullisemmaksi kuin valmismatka.
Esimerkiksi Golden Sands suoralla lennolla perheeltä 3000 €, Finnmatkoilla 3800€
Jormand 2500 € jne.
Ja ainoa "vaiva" mikä pitää itse järjestää on se lentokentältä hotellille siirtyminen. Jos lentokentän edessä olevasta taksijonosta tuntuu ylivoimaiselta taksin etsiminen niin hotellista voi tilata jo valmiiksi taksin lentokentälle.
Nyt on siis sama suora lento, hotellin voi valita itse suuresta valikoimasta ja jos menee noihin samoihin valmismatkahotelleihin niin silti tulee suuri säästö.
Kolmio olisi 1500 € samalta ajaltaLentojen kanssa perhe lomailee 2 vk kaksiossa hintaan 2167 €
tai kolmiossa 2632 €
En todellakaan halua reissata kolmen lapsen kanssa ihme reittejä, vaan suoraan on päästävä.
onko varaa molempiin vaan siitä kannattaako todella maksaa liikaa jostain Kreikan lomasta. Haloo, 8000€:lla saa vaikka huvilan omalla palveushenkilökunnalla jos haluaa. Jos sellaiseen on varaa niin ei todellakaan mene johonkin hotelliin notkumaan muiden turistien kanssa:D Mutta noista mainitsemistasi kohteista kyllä näkee että olet itseasiassa ihan perusmatkaaja joka vain unelmoi;)
niin mikä siinä teitä oikein häiritsee? Sitä en ole koskaan tajunnut. Kyllä minä mieluummin menen luksushotelliin "notkumaan muiden turistien kanssa" kuin otan jonkun huvilan, missä joudun tekemään kuitenkin kaiken itse. Mä tykkään hotelleista, huvilaelämää saan ihan tarpeeksi mökillä. Ja joo olen varmaan ihan perusmatkaaja, mutta en unelmoi, vaan kyllä ihan niitä unelmia toteutan. Lasten kanssa en halua kuitenkaan lähteä minnekään Intiaan reppureissulle, vaan haluan lähteä helppoihin, varmoihin kohteisiin, mitkä tiedän entuudestaan. Kuten Kreikka, Kypros, Espanja, Meksiko, Yhdysvallat, Karibian saaret, Mauritius...Mikä siinä sua häiritsee? Ja kyllä nuo luksushotellit on aina ihan täynnä (suomalaisia ei kyllä niissä näy!), eli kyllä moni muukin on niistä valmis maksamaan, ja miksi ei olisi? Ihanaa, helppoa lomailua kauniissa ympäristössä. Sitä vaan en tajua, että miksi se jotain muuta häiritsee, että olen valmis laittamaan hurjan summan rahaa lomiini, kun siihen kerran meillä on varaa? Aletaan haukkumaan ja jopa loukkaamaan, miksi?
onko varaa molempiin vaan siitä kannattaako todella maksaa liikaa jostain Kreikan lomasta. Haloo, 8000€:lla saa vaikka huvilan omalla palveushenkilökunnalla jos haluaa. Jos sellaiseen on varaa niin ei todellakaan mene johonkin hotelliin notkumaan muiden turistien kanssa:D Mutta noista mainitsemistasi kohteista kyllä näkee että olet itseasiassa ihan perusmatkaaja joka vain unelmoi;)
niin mikä siinä teitä oikein häiritsee? Sitä en ole koskaan tajunnut. Kyllä minä mieluummin menen luksushotelliin "notkumaan muiden turistien kanssa" kuin otan jonkun huvilan, missä joudun tekemään kuitenkin kaiken itse. Mä tykkään hotelleista, huvilaelämää saan ihan tarpeeksi mökillä. Ja joo olen varmaan ihan perusmatkaaja, mutta en unelmoi, vaan kyllä ihan niitä unelmia toteutan. Lasten kanssa en halua kuitenkaan lähteä minnekään Intiaan reppureissulle, vaan haluan lähteä helppoihin, varmoihin kohteisiin, mitkä tiedän entuudestaan. Kuten Kreikka, Kypros, Espanja, Meksiko, Yhdysvallat, Karibian saaret, Mauritius...Mikä siinä sua häiritsee? Ja kyllä nuo luksushotellit on aina ihan täynnä (suomalaisia ei kyllä niissä näy!), eli kyllä moni muukin on niistä valmis maksamaan, ja miksi ei olisi? Ihanaa, helppoa lomailua kauniissa ympäristössä. Sitä vaan en tajua, että miksi se jotain muuta häiritsee, että olen valmis laittamaan hurjan summan rahaa lomiini, kun siihen kerran meillä on varaa? Aletaan haukkumaan ja jopa loukkaamaan, miksi?
kaikki halua kaivaa nettiä ylösalaisin vain säästääkseen muutaman satasen tai matkustamaan ties minkä mutkan kautta säästön nimissä. Sitäpaitsi kun lennot myöhästelee, hotellin kanssa on ongelmia tms niin matkanjärjestäjältä on helpompi lähteä hakemaan korvauksia, kuin selvitellä niitä jonkun toisella puolen maapalloa olevan firman kanssa.
Kolmen pienen lapsen äitinä koen olevani lomalla silloin kun meillä käy siivooja päivittäin ja pääsen valmiiseen aamiaispöytään. Me myös suositaan valmismatkoja siitä syystä ettei meillä ole aikaa eikä mielenkiintoa penkoa tarjouksia ja miettiä mikä on halvin vaihtoehto. Meillä on varaa maksaa koko paketti, ja mielelämme maksamme siitä että joku hoitaa kaikki yksityiskohdat puolestamme. Taidoista se ei ole kiinni kuten niin usein kuvitellaan, olemme molemma miehen kanssa asuneet ulkomailla ja puhumme hyvää englantia.
huvilalla vaikka on henkilökuntaa keittiössä ja siivoamassa? Sehän on tyhmää:) 8000€:lla varmasti saat palvelua.
Ei me tehdä lomalla "omassa" talossa mitään kotihommia (paitsi ihana, rauhallinen aamiainen). Siivous kuuluu hintaan samoin liinavaatteet. Kahvikupin huuhtaisua en kutsuisi kotitöiksi.
Toki rahoillaan saa tehdä mitä haluaa - niin mekin teemme mutta en nyt sentään ihan hukkaan viitsi heittää. Olen sitäpaitsi huomannut että oikeasti varakkaat on kaikkein tiukimpia raha-asioiden suhteen. Ehkä heidän ei tarvitse todistella mitään:D
huvilalla vaikka on henkilökuntaa keittiössä ja siivoamassa? Sehän on tyhmää:) 8000€:lla varmasti saat palvelua. Ei me tehdä lomalla "omassa" talossa mitään kotihommia (paitsi ihana, rauhallinen aamiainen). Siivous kuuluu hintaan samoin liinavaatteet. Kahvikupin huuhtaisua en kutsuisi kotitöiksi. Toki rahoillaan saa tehdä mitä haluaa - niin mekin teemme mutta en nyt sentään ihan hukkaan viitsi heittää. Olen sitäpaitsi huomannut että oikeasti varakkaat on kaikkein tiukimpia raha-asioiden suhteen. Ehkä heidän ei tarvitse todistella mitään:D
Mä HALUAN mennä hotelliin, en huvilaan, vaikka siellä olisi kuningas palvelemassa. Huvilaelämää saan ihan riittävästi mökillä, kuten sanoin. Mikä ihme siinä on niin vaikea tajuta :-O??
Omatoimisesti matkaavat ovat tajunneet että matkustasmaan pääsee halvemmallakin. Ihan sama varaako hotellin vai asunnon, ratkaisevaa on se paljonko haluaa maksaa matkatoimistoille.