Olen raskaana ja sain rokotuksen sikainfluenssaa vastaan tänään. Tyttäreni käy eskaria->
Kuinka sinä toimisit tilanteessani: veisitkö tytön eskariin vai pitäisitkö kotona? Eihän se suoja ole vielä minulle kehittynyt?
Kommentit (20)
paitsi että sain rokotteen eilen. Tyttäreni käy eskaria normaalisti.
tyttöhän käy eskaria!
viet isompaa lasta hoitoon??
on sellainen, etta suoja syntyy vasta 2 viikon kuluttua rokotuksesta. Varmaan nain on sika-influenssarokotuksenkin kanssa. Mina pitaisin ehka kotona, jos se on vain mahdollista muuten.
kahdessa viikossa mutta kyllä se siis alkaa kehittyä heti kun olet rokotteen saanut.
on päivähoidon kanssa samaa,kyllä siellä hoidossa ollaan ihan samallatavala kuin päikyssäkin. ei se ole mikään koulu!
kotiin kahdeksi viikoksi? On aika pitkä aika tuon ikäiselle tytölle olla poissa eskarista.
tartunnalle? Sairastuuko vastarokotettu rokottamatonta helpommin?
mutta siellä valmistellaan koulua varten.
Mä pitäisin tytön tän viikon lopun kotona ja maanantaina takaisin eskariin. Ei se sun immuniteetti ole ehtinyt maanantaihin mennessä täysiin kehittyä, mutta toisaalta jos tyttö saa tartunnan ma, niin ei sekään sairastu ennen kuin vasta itämisajan jälkeen, jolloin sulla on taatusti jo jonkin verran suojaa rokotteesta. Ei se rokotteen suoja tule kuin plim vaan sitten 2 viikon kohdalla vaan taatusti alkaa jo vähin erin muodostumaan aikaisemmin. Tietty jos eskarissa oikein erityisesti sanotaan olevan sikainfluenssaa, niin pidä vaikka 2 viikkoa kotona, jos siihen on kerran mahdollisuus.
eikä kyllä ole paljon yhteistä päiväkodin kanssa.
Sun mielestä siis kotiäitien lapset ei sais käydä eskaria kun se on vaan hoitopaikka?
on päivähoidon kanssa samaa,kyllä siellä hoidossa ollaan ihan samallatavala kuin päikyssäkin. ei se ole mikään koulu!
tartunnalle? Sairastuuko vastarokotettu rokottamatonta helpommin?
Eikö hän menisi eskariin, vaikka äiti ei saisikaan rokotusta? Mää en ymmärrä. 10
mieleenikään, ettei lapsi eskariin saisi mennä??? Aiotko muutenkin eristäytyä koko maailmasta (ei kaupassa käyntiä, ei kyläilyjä) seuraavan kahden viikon ajaksi?
loppuviikon kotona, 2-3 ssa päivässä alkaa rokote jo vaikuttaa. eskari muuten on hyvinkin erilaista kuin päiväkoti. enemmän koulumaista kuin päiväkotimaista. ainakin meilläpäin. esikoulua varten on ihan oma rakennuskin jossa luokkahuoneet yms. käydään koulun ruokalassa syömässä jne.
Eskari eli esikoulu ja kyllä se on enemmän koulua, eikä todellakaan ole päivähoitoa.
Eskarin jälkeinen aika on päivähoitoa.
Eskariin kun mennään, niin siellä opetellaan säännöllisyyttä.
En ottaisi kotiin, vaan pitäisin eskarissa.
Liialle pelolle ei kannata antaa valtaa, vaan pitää uskaltaa elää normaalisti.
esikoulu kuuluu sivistystoimeen eli entiseen koulutoimeen. Sorry, elät viime vuosituhannella...
jonka olen palstalta lukenut
jos oot itse kotona niin miks alunperinkäänviet isompaa lasta hoitoon??
viet isompaa lasta hoitoon??