Pekka Himanen City-lehdessä
"Iso, globaalien, todella isojen kysymysten taso, jossa liikutaan esimerkiksi ilmastonmuutoksessa ja maailmassa vallitsevassa arvonannon kuilussa. Jos länsimaissa kuolisi joka päivä 50 000 ihmistä, täällä julistettaisiin hätätila, ja maailma mobilisoitaisiin estämään katastrofi. Ongelma on siinä, ettemme anna samaa arvoa kaikille ihmisille vaan annamme noiden 50 000:n kuolla kaikessa hiljaisuudessa."
Kommentit (14)
Täällä on niin tyhmiä naisia, että turha täällä on yrittää herätellä tuollaisesta keskustelua. Itse käyn täällä ainoastaan naureskelemassa naisten tyhmyydelle ja pikkusieluisuudelle. Täältä löytyy tyhmimmät ihmiset ainakin suomalaisista palstoista, joihin olen törmännyt.
ole asiasta mitään mieltä vai? Mitä tohon nyt pitäisi sanoa sitten? Totta on että Malariaan olisi jo lääke, jos se koskisi meitä länsimaisia ihmisiä. Mitäs sinä AP aiot asialle tehdä??? Luulen että sulla jotenkin vaan on tuo sikainfluenssa täsää pointtina, vai mitä ihmettä sä sitten haluat asiasta keskustella?
Terv #2. Joka ei pidä itseään tyhmänä, vaan pitää urpona tälläistä ihan randomia aloitusta, joka ei ole mielipidekysymys vaan fakta.
Hänen ajattelunsa yltää korkeammalle kuin monen meistä! Mitä kauempana itsestä, niin sen helpompi on olla piittaamatta muista.
Oliko sinulla jotain lisättävää tuohon Himasen kommenttiin. Joka on jotain aivan yllättävää ja ennenkuulumatonta asiaa...
ajatuksia herättävä kommentti Himaselta. Jokainen voi siitä ajatella mitä itse haluaa. Si:n kanssa asialla ei ole mitään tekemistä. -ap
Oliko sinulla jotain lisättävää tuohon Himasen kommenttiin. Joka on jotain aivan yllättävää ja ennenkuulumatonta asiaa...
av-palsta ja sen keskustelunaiheet kaikessa säälittävässä tyhmyydessään kuvastavat hienosti sitä, mitä Himanen totesi. Av-palsta on ääriesimerkki siitä.
Ongelma on siinä, ettemme anna samaa arvoa kaikille ihmisille vaan annamme noiden 50 000:n kuolla kaikessa hiljaisuudessa
Eli sinä arvostat kaikkia ihmisiä tasavertaisesti:). Kuten kommenteistasi tulee ilmi.
Täällä on niin tyhmiä naisia, että turha täällä on yrittää herätellä tuollaisesta keskustelua. Itse käyn täällä ainoastaan naureskelemassa naisten tyhmyydelle ja pikkusieluisuudelle. Täältä löytyy tyhmimmät ihmiset ainakin suomalaisista palstoista, joihin olen törmännyt.
Ihmisiä ei arvoteta tässä maailmassa samalla tavalla, lapsia ja naisia kuolee kuin kärpäsiä, mutta olemme turtuneet tähän todellisuuteen. Se on liian kaukana, se ei kosketa.
Toisaalta on aivan selvää, etteivät markkinavoimat ole kiinnostuneita esim. HIViin tai malariaan tai nälänhätään kuolevista Afrikan maissa, se ei herätä kenenkään intressejä. Koska tuolla todellisuudella ei myöskään ole arvoa politiikan teossa, asioita ei pyritä todella aggressiivisesti ratkaisemaan.
On erittäin mielenkiintoista pohtia sitä mitä ja miksi milloinkin mediassa nostetaan esiin ja miten paljon esim. aseteollisuus ja poliittiset+taloudelliset intressit sanelevat maailmanpolitiikkaa tänä päivänä.
Ongelma on siinä, ettemme anna samaa arvoa kaikille ihmisille vaan annamme noiden 50 000:n kuolla kaikessa hiljaisuudessa
Eli sinä arvostat kaikkia ihmisiä tasavertaisesti:). Kuten kommenteistasi tulee ilmi.
Arvostan nimittäin malariaan kuolevaa afrikkalaista pikkulasta ja länsimaista toimitusjohtajaa saman verran, mutta valitettavasti tiettyä länsimaista naisporukkaa arvostan hiukan alemmaksi. En ole sovinisti, arvostan kyllä naisia sukupuolena. Valitettavasti vain osa länsimaisista naisista on niin halveksuttavia, että ihan yhtä paljon en pysty arvostamaan kuin muita ihmisiä. Tällä palstalla on paljon esimerkkejä sellaisista länsimaisista naisista.
En ole sovinisti, arvostan kyllä naisia sukupuolena. Valitettavasti vain osa länsimaisista naisista on niin halveksuttavia, että ihan yhtä paljon en pysty arvostamaan kuin muita ihmisiä. Tällä palstalla on paljon esimerkkejä sellaisista länsimaisista naisista.
palstan älykkyysosamäärää poistumalla täältä.
En ole sovinisti, arvostan kyllä naisia sukupuolena. Valitettavasti vain osa länsimaisista naisista on niin halveksuttavia, että ihan yhtä paljon en pysty arvostamaan kuin muita ihmisiä. Tällä palstalla on paljon esimerkkejä sellaisista länsimaisista naisista.
palstan älykkyysosamäärää poistumalla täältä.
Teen mieluummin osallistuvaa tutkimusta siitä, mihin mammojen tyhmyys voi yltää.
vaan Himasella