Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

montako päivää teidän menkat kestää?

Vierailija
03.11.2009 |

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuotaako kukaan muu viikkoa? :C

Vierailija
2/43 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuotaako kukaan muu viikkoa? :C

Vuodan aina 6-9 päivää. Ja menkkojen väli kolme viikkoa (siis ekasta vuotopäivästä seuraavien menkkojen ekaan vuotopäivään). HERMO MENEE...

Nyt pidän näistä tosi tarkkaa kirjanpitoa haaveissa saada kohdunpoistoon lähete ensi vuoden aikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensin 3 pv tulvaa (yöside/2h), sitten 4 pv vähitellen hiipuvaa, 7 pv siis yhteensä.

Vierailija
4/43 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensin 3 pv tulvaa (yöside/2h), sitten 4 pv vähitellen hiipuvaa, 7 pv siis yhteensä.

3 ekaa päivää on ihan toivotonta, öisinkin täytyy noista tyhjentämään kuppia...

Vierailija
5/43 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ne on vielä kamalammat kuin usein tulevat kuukautiset (kierto 24 päivää, vuodon kesto 2 päivää tulvien ja 3 päivää tiputellen). Mitään muita vaihtoehtoja minulle ei ole koskaan tarjottu. Onko niitä?

Vierailija
6/43 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette tee mitään asialle?

Vierailija
8/43 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tarkka kirjanpito toistaiseksi. Äitini on saanut juuri runsaitten, pitkien ja tiuhaan toistuvien kuukautisten vuoksi kohdunpoiston - sen haluan minäkin!!

Hormonaaliset ehkäisyt (hormonikierukkaa myöten kaikki on kokeiltu) eivät sovi minulle, joten niistä ei ole apua.

Vierailija
9/43 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin "tulvaa" n.2-3pv, jolloin superplus tamponi JA side, ja silti vaihtoväli n.1-2h pahimmat päivät :/ (anteeksi yksityiskohdat).

Hiipuu sitten loppua kohden onneksi..

Vierailija
10/43 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

2. ja 3. päivä vuotaa kunnolla ja sitten hiljee ja lopulta vaan tiputtelee.

Oon luullut olevani harvinainen kun näin pitkät!!

Vierailija
11/43 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ibuprofeeni tosiaan auttaa! Vähentää vuotoa edes vähän..En välttämättä ota kipuun, mutta ajoissa otettuna tuntuu niukentavan.

Vierailija
12/43 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se tiedetään juu, mutta se ei auta tiheästi tuleviin kuukautisiin. Mirenassa taas on hormoneja, jotka mulle ei käy. Kohdunpoisto ei ole vielä ainakaan vaihtoehtojen listalla.

Muita hyviä ideoita?

Vierailija
13/43 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut, että sitten joutuisi yhdynnässä käyttämään liukuvoiteita, kun on kohtu poistettu. Onko näin?

Vierailija
14/43 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buranaa käytän kyllä (muutenkin, perussairauteeni), muttei se tuota vuotoa kovin vähennä:-/

t.8

Vierailija
15/43 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joilla runsaat menkat jotka kestää pitkään?

Itselläni sama juttu. syön tällä hetkellä minipill-merkkisiä minipillereitä

Vierailija
16/43 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten taas tiputtaa ja voi vähän lorahtaakin...

hormonikierukka ei käy

äidiltä ja tädiltä poistettu kohtu, jospa sitten multakin joskus yli 40

Vierailija
17/43 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kierto yleensä 30-36 pv, mutta pari kertaa vuodesa venyy 40 asti.

Vierailija
18/43 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eka päivä yleensä runsain. Mulla pienempi Moon Cup ja se täyttyy ekana päivänä ehkä 80% täyteen noin 12 tunnissa. Vaihdan siis kupin aina aamulla ja sitten illalla kun tulen suihkusta. Ikinä se ei kyllä ehdi täyteen täyttymään. Toisena päivänä vuotoa ehkä niin, että kuppi on puolillaan 12 tunnin jälkeen. Muina päivinä sitten vähemmän. Ekana päivänä yleensä kipua noin 3-4 tunnin ajan, muuten kivuttomat. Kuukupin ansiosta mä en oikeastaan edes tunne menkkoja, on kuin ei olisi menkkoja ollenkaan. Kaikkiaan kestävät noin viisi päivää, mutta tosiaan ei vuoda paljon ollenkaan, ei varmaan edes tulis farkuista läpi vaikkei käyttäis mitään.

Ainoastaan uimahalliin en ekana ja tokana päivänä uskalla mennä, pelkään, että kuppi vuotaisi vaikka siis ei kyllä ole tähän mennessä vuotanut jos olen saanut sen kunnolla sisään. Joskus ihan alussa vuoti, mutta silloin en vielä tajunnut sitä oikeaa asettelua. Uimarannalla voin käydä ihan ekana päivänäkin kun siellä ei ole kirkkaita altaita jos siis jotain sattuis tapahtuu.

Kiertoväli pitkä, yleensä noin 35-50 päivää, viimeksi oli tosin 83 :D mutta johtui varmaan stressistä.

Vierailija
19/43 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ennen raskautta kesti 4-5pvä.

Vierailija
20/43 |
03.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ehkäisyä käytätte joilla runsaat menkat jotka kestää pitkään? Itselläni sama juttu. syön tällä hetkellä minipill-merkkisiä minipillereitä

Ts. kondomi, mikä ei taas oikein toimi (miehellä erektiovaikeuksia...). Mikään ehkäisy ei minulle sovi, parin gynekologin kanssa tultu tähän tulokseen. Ainoa vaihtoehto on sterilisaatio:-(

t.8

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi