montako päivää teidän menkat kestää?
Kommentit (43)
niin kyllä ne musta siltikin on enemmän haitta kuin hyöty. Viimeksi kun alkoi niin alkoi keskellä yötä joskus 1 aikoihin ja mulla siis usein alkaa sillä vatsakivulla, joka on sellainen, ettei pysty nukkumaan eikä siihen oikein auta mikään. Onneksi kestää vain sen muutaman tunnin. Ja vaikka vuotokaan ei mulla runsasta ole niin kyllä kiitos nautin enemmän menkattomista päivistä, eipähän tarvitse aina huolehtia, että onhan kuppi taas keitetty ja puhdas jne.
Mä en oikeasti voi ymmärtää jos joku pitää enemmän menkkapäivistä kuin menkattomista päivistä?? Mä en tajua mitä nautittavaa tossa veren vuotamisessa on.
ei haittaa mua, enkä ymmärrä miksi niin normaali naisen elämään kuuluva asia kuin kuukautiset olisi ajatuksena jonkun mielestä yök?! (enkä tarkoita tässä niitä jotka oikeasti kärsii runsaista kuukautisista)
niin kyllä ne musta siltikin on enemmän haitta kuin hyöty. Viimeksi kun alkoi niin alkoi keskellä yötä joskus 1 aikoihin ja mulla siis usein alkaa sillä vatsakivulla, joka on sellainen, ettei pysty nukkumaan eikä siihen oikein auta mikään. Onneksi kestää vain sen muutaman tunnin. Ja vaikka vuotokaan ei mulla runsasta ole niin kyllä kiitos nautin enemmän menkattomista päivistä, eipähän tarvitse aina huolehtia, että onhan kuppi taas keitetty ja puhdas jne.
Mä en oikeasti voi ymmärtää jos joku pitää enemmän menkkapäivistä kuin menkattomista päivistä?? Mä en tajua mitä nautittavaa tossa veren vuotamisessa on.
ei haittaa mua, enkä ymmärrä miksi niin normaali naisen elämään kuuluva asia kuin kuukautiset olisi ajatuksena jonkun mielestä yök?! (enkä tarkoita tässä niitä jotka oikeasti kärsii runsaista kuukautisista)
en ihan sitä tarkoittanut :D
ennemmin sitä, että kun menkat nyt kuitenkin on osa naisen elämää, niin en siitä mitään elämää suurempaa ongelmaakaan haluaisi tehdä. Sille nyt mitään voi, joten turha sen vuoksi hampaitaan on kiristellä.
Mutta vaimoni menkat on tiputelleet jo lähes vuoden, sen jälkeen kun sille asennettiin se todella "kätevä" kierukka. Voi ... no jääköön...
Me vielä koetetaan noudattaa Raamatun ohjeita siitä, että kun kk:ssa on jokin epätavallinen "tiputus", niin sitten odotetaan vielä viikko, ennen kuin pääsee vaimon viereen...
Tässä ei ole ollut kuin pari "maalitonta" päivää aina peräkkäin. Alkaa jo jurppia tämä "kätevä" keksintö.
Alkaa suunnilleen viikon aikaisemmin kuin edellisen kerran ja kestää sen 5-7päivää,huh helpotti tietää että en oo ainut jolla kestää pitkään...
2-3 päivä ja yhden päivän ajan vuotaa voimakkaammin. Kiertokin on kyllä vain 25 päivää.
Kuusi päivää. Ehkäisynä vain luonnonmukainen ehkäisy. En ole koskaan käyttänut mitään hormonaalista ehkäisyä, vaikka jo yli 30vuotias olenkin.Kierto säännöllinen 36 päivää.
7-10 pv. Kaikki hormonijutskat on kokeiltu, on vaan huonoja ja vielä huonompia vaihtoehtoja. Hormonikierukalla piti vuodon loppua niin kesti 2,5 viikkoa aina yhteen putkeen. Tällä hetkellä ilman mitään hormonaalista ehkäisyä.
Noin 6 päivää, joskus niukinnaukin 7. Kierron pituus on vaihdellut vuosien mittaan mutta on nyt noin 25 päivää. Ehkäisynä vain kondomi, on ollut aina, ei lapsia. Ikä 35. Vuoto on aina ollut aika runsasta, luulen että se on sukuvika.
Ennen vuoto alkoi yleensä tooosi rajuna ja kipuja, lähinnä selkäsärkyjä, oli joko ensimmäisenä tai toisena päivänä, joskus harvoin vakavia. Viimeisen puolen vuoden aikana tilanne on muuttunut: kuukautiset alkavat nyt vähäisellä verisellä vuodolla ja/tai pahalla heikotuksella ja väsymyksellä. Vasta sen jälkeen tulee runsaan vuodon päivä tai kaksi. Noin neljännen päivän kohdalla vuoto edelleen niukkenee ja viimeiset pari päivää on vähäistä. Viimeisenä päivänä tulee oikeastaan enää lievästi veristä vuotoa.
Vuodan joskus jopa 8 päivää, mutta yleensä n. 4 päivää. Menkat kertoo tulostaan kauhealla pahalla ololla + päänsäryllä ja eka päivänä vuodan kuin seula. Loppupäivät niukkaa vuotoa. Onneksi menkat on säännöllisen epäsäännölliset, viimeksi oli toukokuussa.
N23
sellaista pientä vuotoa, kuppi kuitenkin tarvitaan, vajaan viikon kestää keskimäärin. Sitten muutaman päivän-viikon tauko ja sama rumba (vajaa viikko pientä vuotoa). Kierto 8 viikkoa ja cerazette käytössä migreenin takia. Ikävöin "kunnon" pillereitä, kellontarkat ja niukat menkat.
1-3 päivää ja todella niukka vuoto. Ollut aina säännölliset menkat, mutta kuopuksen syntymän ja imetyksen jälkeen heittänyt ihan häränpyllyä. Vuotoa vähän ja menkat lyhyet. Vuotoväli 2-4 viikkoa.
5-6 päivää, kolme päivää vuotaa kunnolla, sitten niukkaa. Loppuajasta pärjäilen pikkuhousunsuojalla. Kiertoväli n. neljä viikkoa paitsi lomalla ollessani jostakin syystä kolme viikkoa.
Noin 6 päivää, joista ekat kolme vuotaa kunnolla. Mulla on kuppi käytössä ja ekoina aamuina saattaa tulla yli, joskus pidän myös pikkuhousunsuojaa varmistuksena, ellei vessa ole lähellä. En tiedä, onko kuppi liian pieni, asettelenko sen huonosti vai mitä, mutta mainostetuilla kahdentoista tunnin vaihtoväleillä en pärjää kuin neljännestä päivästä alkaen. 4. tai 5. päivä on yleensä tosi niukka, sen jälkeen tulee hetken runsaammin ennen loppua. Kiertoväli on 28-31 päivää, joskus vähän vähemmän tai enemmän.
Eipä ole enää minkäänlaista kiertoa:( . Perussairautena on verenvuototaui vw. Endometrioosi leikattu kertaalleen. Nyt kohdussa isot myoomat,jotka aiheuttaa vielä runsaanpaa vuotoa. Käytössä cyklokapron ja primolut nor. Viimeksimainitun piti hillitä vuotoa,mutta kävi päinvastoin, ei sovi ainakaan minulle ja cyklokaproneistakaan 3x3, ei apua. Lakanan alla jätesäkki ja pyyhe. Koska menee läpi milloin sattuu. Toissa- aamuna pesin taas makkarin lattian,koska ylösnoustessa valui pikkareide,tamppoonin ja yösiteen läpi. Sellaisia siteitä ei ole vielä keksittykään,joista ei läpi tulisi. Leikkaukseen olen menossa, mutta nyt ei poistetakaan kohtua,kuten odotin,vaan pelkästään myomat,jotka siis isot. Hoidoksi ehdotetettiin hormonikierukkaa, joka ollut joskus käytössä, mutta lihoin 15 kg ja sain järkyn aknen, josta arvet vieläkin muistona. On aika selvää, että kierukkaa ei minulle enää laiteta. En tiedä miten jatkossa, auttaako myomien poisto niin paljon,että olo olisi inhimillinen, on kuitenkin tuo hyytymishäiriö,joka yksistään aiheuttaa runsaan vuodon.Neuvoja otetaan vastaan.
kuten muillakin pari ekaa päivää runsaampia, loppuaika tiputtelua. ei erityisen runsaat, mutta tiputtelu kestää usein pitkään.