Te jotka ootte ottaneet H1N1 rokotteen..
Onko tullut oireita? mitä? Minkälainen vointi? Millon rokotteen ootte saaneet?
Kommentit (51)
ite otin perjantaina rv 19, käsi tuli illalla tosi araksi. flunssan oireita ei ilmaantunut, mutta sunnuntaina päänsärkyä. pistos kohta punoittaa/ ja on turvonnut edelleen ja tuntuu kovalta .kipu kuitenkin jo poissa( tiistaina)!
Ku käsi pistokohdasta pikkasen oli kipeä.
koekaniini vastata. Ois hyvä tietää, et uskaltaako sinne itte mennä.
monelta olen kuullut että kovaa päänsärkyä tullut? miksiköhän?
Ruotsissa tähän rokotteeseen on kuollu jo 3 ihmistä ainakin. yksi raskaana olija myös, perusterve oli tuo raskaanaoleva.
kerta kiellon päälle.
Eilen sain, eikä mitään oireita, ei edes käsikipua
ja mulla oli rv37+2. Samana iltana pistoskohta vähän turposi ja oli arka, turvotus ja arkuus paheni sitten viikonlopun aikana, toka ja kolmas päivä oli pahimmat. Ei tullut kuumetta, flunssaoireita eikä päänsärkyä, ainut oli tosiaan tuo käden turvotus ja arkuus. Nyt 5 päivää myöhemmin pistoskohdassa on mustelma ja se on painaessa hieman arka.
käsivarsi oli vähän kipeä sillon illalla mutta meni nopeasti ohi eikä näkynyt mitää jälkeä. sitten oli vähän lämpöä ja paikat kipeenä. seuraavana päivän pää kipeänä!!
Päivän mittaan oli vähän höntti olo. Pistoskäsi kipeytyi illalla jonkin verran. Nukkumaan mennessä tuli kylmänväristyksiä, joten tod. näk. lämpö nousi. Ei ollut niin paha, että olisin vaivautunut edes mittaamaan. Aamulla mittasin lämmön ja oli normaali. Nyt enää aivan lievää väsymystä. Käsikin on jo lähes normaali.
ja ainoastaan pistoskohta on ollut kipeä.
Käden pistokohta hieman arka,ei muuta oireita.
pistoskohta kipeä pari päivää, päänsärkyä koko perjantain ja vähän kuvottava olo.
Ne jotka ovat kuolleet tuohon rokotukseen, ovat todennäköisesti saaneet allergisen reagtioin. En tosin ole noista kuolemantapauksista mitään kuullut.
Muistakaahan olla puolisen tuntia rokotuspaikalle. Eli älkäähän kiitäkö paikalta heti pois (kuten minä tein...)
ensin käsi vähän kipee, seuraavana päivänä kolottava flunssainen olo. Siinä se.
mitään muita oireita ei tullut kuin käsi hiukan arka pistoskohdasta.
SAin mukaan lapun jossa lueteltiin mahdolliset sivuoireet:
- kuume
- päänsärky
- lihassärky
oli joku neljäskin jota en nyt muista, mutta mitään noista ei itselleni ilmaantunut.
eikä ole tullut muuta kuin käsi pistoskohdasta kipeäksi. Ihmekös tuo, kun lihakseen laitetaan piikki! Olen huojentunut, nyt kun rokote on saatu. En käsitä odottavia äitejä, jotka leikkivät omalla ja lapsensa hengellä.
käsi puutui ja tuli jotenkin epätodellinen olo. tänään käsi kipeä, paisuksissa pistoskohta, pää todella kipeä ja känninen olo jatkuu. aika vähällä katson päässeeni oireiden kanssa, jos ei muuta enää ilmene ja nämäkin alkaa pian helpottaa.
ei mitään oireita jos väsymystä ei lasketa, ja sekin saattaa/taitaa olla ihan raskaudesta johtuvaa (rv 38).
kädessä lievää kipua, väsymystä, lievää pahoinvointia. Väsymys jatkui kolme päivää, käden pistoskohta turposi kananmunan kokoiseksi, oli 2 tai 3 päivää turvonnut ja liikutellessa hieman arka. Ei paha, lapsista ensimmäinen saa piikkinsä huomenna.
kertokaa joku, pliis!