Onko totta että kaupan jauhelissa voi olla
Kommentit (27)
Mitään vaarallisia elimiä (aivot) ei saa käyttää muutenkaan.
porsaanlihaa siivuina. Tuntui pahalta, kun siinä oli mukana nisät.
te Saarioisilla pakkaajina olleet, että mitä esimerkiksi jauhetaan naudan paistiin mukaan? Täällä niin moni av-mamma tiedosta ilahtuisi.
Häntäkin varmaan, kunhan siitä ensin sheivataan pahimmat karvat pois.
koska tiedän, että meidän kaupassa se jauhetaan suoraan paistin palasta. Hyvää on. Ja aivan eri tavaraa kuin suojakaasuun pakatut. Ei jää rustoja hampaiden väliin.
että pelkkää lihaa on. Eri asia makkaroissa, niissä voi olla rustoja yms.
siitä elimestä irrotetaan paisti ja fileet ja loput jauhetaan jauhelihaksi! ihan sama oliko sikaa tai nautaa...sisäelimet kuten maksa ja sydän saattaa mennä myyntiin sellaisenaan...jos kokolihajauhelihaa haluaa, täytyy siitä enemmän maksaakin...toisaalta kuka haluaisi filettä jauhettuna?
lihakaupan itse jauhamaa. Hintaero ei ole suuri, ehkä 1€/kilo.
kaikki pelit ja vehkeet jauheen sekaan myös? Hyi halvattu!!
Jauhelihaan EI laiteta ainakaan Atrialla siankorvia, pötsejä, saparoita taikka muita "ryötteitä".
Ensinnäkään, niitä EI SAA lain mukaan laittaa sinne. Jauhelihaan saa laittaa vain luurankolihaksistoa ja rasvaa.
Toiseksi, niitä ei kannata laittaa sinne. Rakenne ja ulkonäkö kärsii. JA esim. sian korvista saa paremman hinnan kun ne myydään siltään kuin jauhelihan seassa.
Lakiasian tiedän itse, elintarvikelait osaa vaikka unissani ja käytännön Atrialla tiedän kun kysyin tuolta viereisellä tietokoneella istuvalta tyypiltä, joka tekee jauhelihaa n. 15 h viikossa.
Että se siitä, taas.
Häntäkin varmaan, kunhan siitä ensin sheivataan pahimmat karvat pois.
häränhäntä on hyvää ruokaa, ei siitä mittään jauhelihhaa tehä
ostat vaan itse kokolihaa ja jauhat isoissa satseissa
siksipä ostan palan jotain halpaa ruhon osaa ja jauhan itse, ei ole vaikeaa ja tietää mitä syö. ja paljon parempaakin se on
No ei todellakaan ole mitään tollasia.
mikset kerro suoraan mitä osia eläimistä jauhetaan? Vituttaa tollaset jotka sanoo että tietää muttei kerro ja sanoo vielä ettei itse ikinä enää syö jauhelihaa.