G: Koska paikkakunnallasi rokotetaan (sikainfluenssa) terveet lapset?
Kommentit (35)
Ja saako antaa ilman huoltajan läsnäoloa.
Sen tarkempaa tietoa ei ole, tuskin ihan heti alkavat rokotteita antamaan, kun riskiryhmäläisten lasten rokotukset annetaan huomenna.
Ja riskiryhmiin kuuluvat aikuiset rokotetaan VASTA
2 viikon kuluttua. Taitaa olla tauti pahimmillaan silloin, kun jakavat rokotteita.
6-25kk ikäiset rokotettiin eilen
3-24-vuotiaat rokotetaan 23.11.
Tosin omat lapseni saivat kaikki (myös terveet 4v. ja 6v.) eilen samalla kertaa kuin tuo 12kk ikäinen.
samoin koululainen jolla astma
en tiedä milloin terveet koululaiset saisi
Koululaiset käsittääkseni viikolla 47 (tosin mulla ei kouluikäisiä, joten mielikuvani noista voi olla väärä). Kouvolassa asutaan.
6-35 kk terveet lapset tällä viikolla
3 v eteenpäin 9.11 alkaen
Riskiryhmiin kuuluvat lapset on jo rokotettu
ja piikki pitäisi koululaisille tulla viikolla 47.
- alakoululaiset vk 47-48
- yläkoululaiset vk 49
Ja käsittääkseni alle kouluikäiset vk 46.
Eilen neuvolassa käydessäni asiasta juttelin ja sanoivat että kaikkia neuvolaikäisiä aletaan jo ensi viikolla mahdollisesti rokotella.
Kaakkurin koulusta tuli lapppu, johon piti antaa suostumus, että lapsi saa ottaa rokotteen koulussa ja tänään oli viimeinen palautuspäivä. Aikaa ei ollut että koska rokotetaan, mutta toivottavasti mahdollisimman pian.
Jos meidän pienempi pääsee ensin neuvolan kautta rokotukseen niin aion kysyä, että voiko isosisaruksen samalla rokottaa, koska pelkää kovasti rokotteita ja itkettää asia jo valmiiksi, eikä halua että rokote annetaan koulussa ilman äitiä.
Mulla on koululaisia, joiden lupalaput on allekirjoitettu, mutta ei mitään hajua, milloin rokotetaan. Tietääkö kukaan jyväskyläläinen?
ja sitten kun kaikki vanhemmat haluavat, että heidän neuvolaikäisten lasten koulussa olevat isosisarukset rokotetaan jo tuossa samalla, niin mitä luulet että tapahtuu?
Kun sitä rokoteainetta siis oikeasti saadaan rajoitetusti. Siksi nuo rokotukset on porrastettu.
Sama tilanne täälläkin; neuvolaikäinen kuopus saa ensi viikolla rokotteen ja koululainen joutuu odottelemaan hamaan tulevaisuuteen...
menemästä sitten, kun koululaisten vuoro on, sinne koululle mukaan rokotukseen. Sovit vaan kouluterveydenhoitajan, tai kuka siellä rokottaakaan, kanssa ajan etukäteen.
Mä en oikein suopeasti katso näitä jonossa etuilijoita, koska jos kaikki niin tekisi, niin eihän siitä seuraisi kuin katastrofi.
ihan käsittämättömän myöhään verrattuna lähikuntiin :(
3kk-36kk 16.11.alkaen ilman ajanvarausta neuvolasta. Isommista ei ainakaan minulla tietoa. Riskiryhmät kai rokotettu tuohon mennessä.
pelkäänpä, että liian myöhään, kun tautitapauksia on jo nyt ilmennyt:(