Mikä siinä synnyttäjän iässä on aina väärin?!
Jos "teet" lapset alle 25vuotiaana olet aiiiivan liian nuori ja jos taas yli 30 vuotiaana niin kuulee että aika myöhäinen vaihe hankkia se esikoinen... siis onko todellakin noin niukka tuo "oikea" ikä 25-29?:D Vai johtuuko tämäkin siitä, että ihmiset suosivat sitä omaa esikoisen saanti-ikää?
Ja kuka ottaa oikeudekseen mennä vielä kommentoimaan toisia?
Oletteko itse saaneet kuulla kommentteja omista ikävuosistanne esikoisen odotuksessa/äitiydessä? Niitä tarinoita on aika huvittavaa kuunnella ulkompuolisten kommenteista:D
Kommentit (25)
esikoisen sain 26v. ja kuopuksen 28v. iässä?
Lisää ei ole suunnitteilla, nyt ikää 30v.
perustelemaan oman iän paremmuutta, kun taas minä ja harva muu keskittyvät siihen että pitää ymmärtää muiden valinojakin kun vain itsekkäästi sitä omaa...
Minä olen 22 ja kauhistuttaa lukea esim.että yli 30 olisi liian vanha saamaan lapsia?! LIIAN VANHA?! öh...
En edes vuosi sitten tiennyt minkälaista taistelua tästä iän paremmuudesta käydään, ja iha oikeat aikuiset ihmiset keskittyvät tähän?!
Kauhistuttaa kaikki ikämollaukset, koka miten joku toinen voi todellakaan tietää toisen ratkaisun syistä, mahdollisuuksista ja kaikesta mikä valintaan vaikuttaa.
Minä olen ainakin todella hyvän ikäinen ja niin olet sinäkin!
itselläni ei ollut mahdollisuutta nuorempana tehdä lapsia vaan tapasin nykyisen mieheni vähän yli 30-vuotiaana ja vasta hänen kanssaan tuli tunne, että haluan lapsia. Aikaisemmin ei ollut edes haluja hankkia lasta. Nyt 35-vuotiaana olen viimeisilläni raskaana ja ensi viikon keskiviikkona on vauvan syntymäaika, kun menen sektioon ellei halua putkahtaa sitä ennen jo maailmaan.
Ikä ei siis ole se pointti vaan jokaisella on erilainen tilanne elämässääm.
Mä olen lääkärin mielestä vähän liian aikaisin raskaana, on suositllut mulle yli 30 vuoden ikää. Mulla on sellainen "sairaus" jonka takia mun elimistö kestää raskauden paljon paremmin vähän "kypsemmällä" iällä kuin nuorena. Eli ei se aina ole se nuoruus valttia