Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä siinä synnyttäjän iässä on aina väärin?!

Vierailija
02.11.2009 |

Jos "teet" lapset alle 25vuotiaana olet aiiiivan liian nuori ja jos taas yli 30 vuotiaana niin kuulee että aika myöhäinen vaihe hankkia se esikoinen... siis onko todellakin noin niukka tuo "oikea" ikä 25-29?:D Vai johtuuko tämäkin siitä, että ihmiset suosivat sitä omaa esikoisen saanti-ikää?

Ja kuka ottaa oikeudekseen mennä vielä kommentoimaan toisia?

Oletteko itse saaneet kuulla kommentteja omista ikävuosistanne esikoisen odotuksessa/äitiydessä? Niitä tarinoita on aika huvittavaa kuunnella ulkompuolisten kommenteista:D

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse juuri mokasin ja kommentoin kuinka lapsi oli päässyt isovanhempiensa kanssa matkalle. (pariskunta oli noin 50 vuotiaita ja lapsi 5)

No olivat hankkineet lapsen vähän myöhemmin...

Vierailija
2/25 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja 22 vuotiaana mulla pitäis olla kaks lasta. Mulle ei oo kukaan kommentoinu, et liian nuorena. Useat samanikäiset vaan sanoo ettei todellakaan olis ite valmiita viel tän ikäisenä. Mä todellakin olin jo valmis ja rakastan kotiäitiyttä.

Ei äitiys katso ikää. Paitsi kyllä mä vähän yli nelikymppisiä ihmettelen, varsinkin jos tekevät silloin vasta esikoisen. Meinaa voi olla jo vähän rankkaa siinä iässä. Tosin mun tuttu sai yli neljä kymppisenä tänä vuonna kuudennen vauvan (ei ole lestoja) ja tämä äiti on hyvin energinen eikä ikä haittaa yhtään! Riippuu yksilöstä ja kaikkien oma asiahan se on. Tuttava piirit oli kyllä kauheesti päivitelleet sitä lapsentuloa yli neljäkymppisenä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miksi 23 on liian nuori lasten saamiseen mutta olkoon...

Hauskinta on juuri se kun kerran tuli joku sanomaan että olet aika nuori äidiksi, ja kysyin että mikäs ikä teille sitten kelpaisi ja vastasi että vanhempi. Sitten vaan tylysti "rouva hyvä, kun niitä lapsia ei meille enää koskaan suoda, tiesittekö, että kaikki eivät voi saada lapsia milloin vaan, joten kylläpä onkin aikamoinen ihme tässä rattaissa eikö? *hymy*

Rouva sanoi että no olisit odottanut edes täysi-ikäiseksi. minä: no ilmeisesti näytän ala-ikäiseltä, olen kyllä 23, mutta jokatapauksessa, menettekö useinkin loukkaamaan ihmisiä, jotka vain NÄYTTÄVÄT joltain? Ei kuulu oikein hyviin käytöstapoihin minun mielestä. Nainen: no...öh...ant..*lähtee pois*

Okei rouva luuli minua nuoremmaksi, mutta silti inhottaa että vaikka olisinkin alle 20 nii pitääkö siihenkään mennä mitään mutisemaan?!

Menen itse ensikerralla nuuhkimaan vanhempia ihmisiä ja kommentoimaan että ohhoh olettepas te vanha(heh heh) ;)

Vierailija
4/25 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän sitä päivittelyä ihmettelen.

On minunkin lasta (2v)joskus luultu vanhimman lapseni omaksi ja kun olen sanonut että kyllä se minun on, on tullut silmien pyörittelyä.

Eli meidän tilanteessa ilmeisesti minä liian vanha ja tytär oikean ikäinen (21 ja minä 41). =)

Vierailija
5/25 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein täällä väittävät yli 3kymppisinä esikoisensa saaneita mummoäideiksi. Juupa juu, taitaa liittyä sittenkin siihen, että joutuu kyseenalaistamaan ne omat tekemisensä ja sitten huomaakin, että se vapaa nuoruus olisi ollut ihan hot juttu!:D mutta joo, eipä ole peilistä vielä mummo katsonut vastaan eikä ole tarvinnut katua.

Vierailija
6/25 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juuri tällainen nuori äiti, joka ei kyllä tosissaan ole sitä mieltä, että yli 30 tai 40:kään olisi mummoäiti.

Luulenpa että kyllä nämä vanhemmat enemmän syyllistývät tuohon nuorempien arvosteluun kun toisin päin...

En puhu muista, mutta sinä selvästi kyseenalaistat itseäsi.

Vierailija
7/25 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen saanut keskimmäisen lapseni "oikean" ikäisenä eli 25-vuotiaana. Ensimmäisen sain sitten liian nuorena (23 v.) ja tämän kolmannen liian vanhana (38v.). :)

Vierailija
8/25 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset pitää nuorena tehdä mun mielestäni. Nykyään vaan näillä nuorilla ei ole minkäänlaista vastuuntuntoa mistään ja heidät on kasvatettu niin vapaasti että ovat 25 vuotiainakin vielä itse ihan lapsia. Selvähän se on eittei heitä lapsenteko kiinnotsa. Nuorena äitinä en oo menettäny mitään "vapaata nuoruutta". Mut on kasvatettu hyvin ja vastuuntntoiseksi naiseksi. Parikyppisen pitäisi olla jo kypsä anhemmaksi, mutta nykyaikana se on mahdotonta. Onha luontokin sen tarkoittanut niin etä parikymppinne on parhaassa lapsentekoiässä fyysisesti.

Vierailija
9/25 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin synnytettiin siitä lahtien kun mentiin naimisiin ja lopetettiin kun lapsentulo loppui. Mites me muuten olisimme saaneet tänne parilla hepulla yli 5-miljoonaisen kansan. On ihan vain meidän länsimaisten ihmisten hömppää koko "oikea ikä saada lapsi"- ajattelu. Miettikää Intiaa ja Afrikkaa, sillä naiset saa lapsia niin kauan kuin munasoluja piisaa.

Me saamme olla onnellisia että useimma lapsemme ovat toivottuja. Ei siis kiistellä siitä iästä.

Vierailija
10/25 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

liian nuorena ja liian vanhana lapsen saantiin;)

Ja vielä sama äiti molempiin rikoksiin! Hyi!;)

Minä taidan olla rikoskumppani kun nyt olen 24 ja haluan vielä 30+ ehdottomasti (jos onni käy) lapsia, tuskin mummo nyt ihan olen;)

Olkaa kaiken ikäisiä äitejä, ja hyviä äitejä, älkää välittäkö, olette juuri oikean ikäisiä! Hyvää syksyä!

Vierailija
11/25 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vastuuntuntoista onkin, että 25-vuotiaana on 2 tai kolme lasta eikä koulutusta, töistä nyt puhumattakaan. Vastuuntuntoista on suunnitella myös lapsen tulevaisuutta ja miettiä sitä millä kaikki lapsen menot maksetaan tulevaisuudessa. Enpä tunne yhtäkään 25-vuotiasta lasta:D

Vierailija
12/25 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on kyllä ihan totta että useimmat ovat parhaassa iässä fyysisesti nuorena, mutta NYKYaikan ei henkisesti... ja huom. useimmat.

Vierailija
13/25 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö tosiaan KESTÄ SITÄ että joku on saanut lapsensa nuorenpana tai vanhempana kuin te!? Ette taida kyllä minkäänikäiset täällä olla kovin kypsiä...

Ettekö tosiaan voi antaa toisenne olla äitejä ilman syyllistämistä jostain numerosta?! Huh, ei taida ap:llä vierailla kovin järkevää porukkaa:/

miten teillä voi olla noin huono itsetunto?! Ryhdistäytykää vähän! :D

ap

Vierailija
14/25 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on kyllä ihan totta että useimmat ovat parhaassa iässä fyysisesti nuorena, mutta NYKYaikan ei henkisesti... ja huom. useimmat.

sitten ihan seinään kun täyttää 25 tai 30 vuotta? Ja sen jälkeen onkin sitten ihan vanha rapistunut mummo jonka munasolut ei enää toimi normaalisti vai:D Olet tainnut lukea liikaa jotain tilastoihin liittyvää tietoa naisen hedelmällisyydestä joka on siis täysin suuntaa antavaa ja täysin henkilökohtaista riippuen ihmisestä.

Vierailija
15/25 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en siis voi olla vastuuntuntoinen, ei tosiaan enää koskaan lapsia voida saada, olen huonompi kuin sinä? Kun en edes pysty saamaan yli 25vuotiaana. Opiskelen opintoni kun lapsi menee tarhaan ja työpaikka kyllä on.. Ajatteletkohan ollenkaan... Kiitos kirpaisi taas.

Vierailija
16/25 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä sullakin oli aika jyrkkä mielipide. Miksi muka lapset pitäisi tehdä jonkun kaavan mukaan, että "pitää tehdä" nuorena..en ymmärrä, että miksi jos haluaa itse ne vanhempana..

Vierailija
17/25 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti nyt jo itkettää ja naurattaa! Enhän minä niin sanonut! On se ehkä paras ikä hedelmällisesti 20-25 MUTTEN sanonut mitään seinää siihen tietenkään!:D

JA sanoinhan "pahan" sanan USEIDEN nykynuorten henkisestä puolesta joten olet nyt parempi eikö?! Oletko tyytyväinen? Kaikki alle 25 ovat huonoja ja yli aivan mahhhhtavia. Nyt voit siis lopetta:D

huh..

Vierailija
18/25 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

TODELLAKAAN sitä mieltä.. Onhan noita typeriä mieliåiteitä kaiken ikäisillä, ja siksi pitääkin muistaa, ettei kukaan meistä sen huonompi ole.. Typeriä kommentteja ei kannata välittää..

Sorry vastasin ehkä vähän kuin olisin se (numero?)

Vierailija
19/25 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vastuuntuntoista onkin, että 25-vuotiaana on 2 tai kolme lasta eikä koulutusta, töistä nyt puhumattakaan. Vastuuntuntoista on suunnitella myös lapsen tulevaisuutta ja miettiä sitä millä kaikki lapsen menot maksetaan tulevaisuudessa. Enpä tunne yhtäkään 25-vuotiasta lasta:D

Satunkin olemaan äiti joka välittää lastensa hyvinvoinista paljon! Mieheni käy töissä ja hankki elannon perheeseen ja minä hoidan lapset ainakin eskari-ikään asti. Ja opintojani voin jatkaa tässä samalla itsekseen niin kuin minulle sopii. Minä en ajattelekaan että rahaa täytyy saada enemmän vaan pärjään pienemmällä ja lapseni saavat nauttia kotielämästä riittävän pitkään.

Sitä kylvää mitä niittää..

Vierailija
20/25 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt olette molemmat ihan hyviä äitejä, jostain kumman syystä olette liian omaa mieltänne ja siksi mielipiteenne menee pahasti ristiin, joten jo nyt laskisin sen valkoisen lipun siihen väliin ja antaisitte olla, ja opettelisitte suvaitsemaan toisen eri ikää;)

Ei teillä ole hyvää syytäkään kinastella:D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi