Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SIKAROKOTTEESTA KIELTÄYTYMINEN

Vierailija
02.11.2009 |

Hei!

Onko täällä paljon sikarokotteesta kieltäytyjiä? Mikäli et aio ottaa rokotetta niin mistä syystä?

Itse en rokotetta ota. Näen haitat suurempana, kuin hyödyt. Tutkimustuloksia on liian vähän ja pelkään, että rokotteessa on joitakin ainesosia, jotka eivät ole hyväksi sikiölle. Mediassa on niin paljon puolesta ja vastaanpuhujia, että on ihan pää pyörällä..

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta epäröin silti yhä. Ihmetyttää, kun nytkin uutisoitiin, että sikainfluenssan voi sairastaa jopa kuumeettomana! En ole koskaan ottanut mitään kausi-influenssarokotteitakaan. Mutta sitten pelottaa, että mitä jos saakin pahan taudin, sitä kun ei voi tietää etukäteen. Mietin myös sitä, olemmekohan sairastaneet kyseisen taudin jo kuukausi sitten, kun oireet täsmää täysin.

Vierailija
22/34 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

just noi syyt mitä ap sanoi. Ja se että olen perusterve ihminen, jos tauti tulisikin, en söisi tamifluja, vaan särkylääkkeelä paranisin. Eihän se kestä ku muutaman päivän ja ei siihen kaikki kuole. Raskaana siis olen rv 15. En halua tunkea mitään aineita sikiööni, jonka turvallisuudesta ei ole tietoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihinkään riskiryhmään, joten ennen kuin ehdin rokotteen saada, olen jo luultavasti sairastunut sikainfluenssaa. Joten ei tarvitse pohtia otanko vaiko enkö

Vierailija
24/34 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siihen ei muiden mielipiteet vaikuta.

Vierailija
25/34 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska olen sairastanut kyseisen taudin ja se oli minusta lievä.

että osalla ihmisistä tauti on ollut lievä. Osalla se on todella kova ja vaarallinen, ja todennäköisesti suurimmalla osalla ihan riittävän raju tauti. Vaikkei sairaalaan johdakaan. Rokotusta miettivät ihmiset sitten tukeutuvat tähän "uskon saavani sen lievänä" -mantraan. Tosiasiassa kukaan ei voi etukäteen tietää millaisena sen saa! Terveelläkin ihmisellä keuhkot voivat tehdä tenän sikainfluenssassa.

Tietenkään ihmisen, joka on taudin sairastanut, ei tarvitse enää rokotetta ottaa.

Vierailija
26/34 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että virus muuttaa muotoaan. Ja se on itse asiassa aika todennäköistäkin.

Lapsilla on melko huono perusimmuniteetti, ja varsinkin jos lapsi sairastaa usein flunssia tai vatsatauteja ym. niin riski sairastua on tosi iso. Tämä tauti kun ei ole peruaflunssa.

Itse teen kaikkeni, jotta omat lapseni säästyisivät tuolta taudilta, joka oikeasti on rankka aika monilla.

Mutta valinta on jokaisen itse tehtävä. Leikkiä ei kannata.

Vierailija
27/34 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain tehosteen jälkeen puhutaan korkeista prosenteista. Suomessa toimintaa varmasti toisin ja uskotaan puolivalmiseen tuotteeseen.

Huhua tämä ei ole koska minulle infottiin asiasta työpaikalla.

anna suojaa riittävästi eli tarvitaan tehoste.

Yhden rokotuskerran suojateho on jopa 90% ja tehosteita ei tarvita. Älytöntä levitellä kaikenmaailman huhuja..

Vierailija
28/34 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljonko sairastuneita on kaikenkaikkiaan? Mikä on kuolleisuus %? Ja entä kun virus muuntautuu, eikä tästä rokotteesta ole mitään hyötyä?

Viime viikolla peräti 700 ihmistä kuoli sikainfluenssaan, suurin osa pohjoisella pallonpuoliskolla. Norjalaisen Verdens Gangin mukaan sikaflunssa on nyt vaatinut jo yli 5 700 ihmisen hengen eri puolilla maailmaa. Maailmanterveysjärjestön WHO:n neuvoa antava strateginen asiantuntijaryhmä SAGE piti äskettäin kriisikokouksen ja järjestö on kriisivalmiudessa, kertoo ruotsalainen Aftonbladet. - Virus on hyvin tarttuva. Monet sairastuvat, WHO:n edustajan Gregory Härtl sanoi VG:lle. H1N1-virus levisi räjähdysmäisesti viime huhti- ja toukokuussa eteläisellä pallonpuoliskolla, jossa oli silloin talvi. Nyt WHO varoittaa saman uhkaavan pohjoista pallonpuoliskoa, jossa talvi on tulossa kovaa vauhtia. - Olemme menossa kohti talvea. Odotamme tartuntojen määrän lisääntyvän. Jopa Euroopan unioni varautuu kauhuskenaarioon, jonka mukaan virus muuntuisi ja tulisi entistä tappavammaksi. EU:n terveyskomissaarin Androulla Vassilioun mukaan noin 30 prosenttia väestöstä voi pahimmassa tapauksessa sairastua sikainfluenssaan. - Tällaisessa tilanteessa meidän täytyy varautua suurempaan kuolleiden määrään. WHO kehottaakin ihmisiä ottamaan sikainfluenssarokotteen ja torjuu kaikki rokotteeseen kohdistuneet epäilyt. IL

Vierailija
29/34 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivätkä lapseni ota, juuri tuli kouluista kysely kun aloittavat rokotukset. Lapset itse kieltäytyivät ja sen mukaan en itsekkään rokotuta itseäni.

Vierailija
30/34 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös sairastumisestaan aiheutuvat kustannukset...

Eivätpä tietenkään. Hyvällä omallatunnolla sairastetaan työnantajan rahoilla ja kuormitetaan julkista terveydenhoitoa jopa tehohoidon verran.

Vierailija
31/34 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

näinhän on käytännössä joka vuosi kausi-influenssan kanssa. Tämä pandemia on ensimmäinen kerta kun rokotteen kehittämisessä on ollut mahdollista käyttää lähes identtistä virusta kuin epidemian aiheuttaja.

http://www.pshp.fi/default.aspx?contentid=4550&nodeid=9469&contentlan=1

paljonko sairastuneita on kaikenkaikkiaan? Mikä on kuolleisuus %? Ja entä kun virus muuntautuu, eikä tästä rokotteesta ole mitään hyötyä?

Vierailija
32/34 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla peräti 700 ihmistä kuoli sikainfluenssaan, suurin osa pohjoisella pallonpuoliskolla. Norjalaisen Verdens Gangin mukaan sikaflunssa on nyt vaatinut jo yli 5 700 ihmisen hengen eri puolilla maailmaa.

Maailmanterveysjärjestön WHO:n neuvoa antava strateginen asiantuntijaryhmä SAGE piti äskettäin kriisikokouksen ja järjestö on kriisivalmiudessa, kertoo ruotsalainen Aftonbladet.

- Virus on hyvin tarttuva. Monet sairastuvat, WHO:n edustajan Gregory Härtl sanoi VG:lle.

H1N1-virus levisi räjähdysmäisesti viime huhti- ja toukokuussa eteläisellä pallonpuoliskolla, jossa oli silloin talvi.

Nyt WHO varoittaa saman uhkaavan pohjoista pallonpuoliskoa, jossa talvi on tulossa kovaa vauhtia.

- Olemme menossa kohti talvea. Odotamme tartuntojen määrän lisääntyvän.

Jopa Euroopan unioni varautuu kauhuskenaarioon, jonka mukaan virus muuntuisi ja tulisi entistä tappavammaksi.

EU:n terveyskomissaarin Androulla Vassilioun mukaan noin 30 prosenttia väestöstä voi pahimmassa tapauksessa sairastua sikainfluenssaan.

- Tällaisessa tilanteessa meidän täytyy varautua suurempaan kuolleiden määrään.

WHO kehottaakin ihmisiä ottamaan sikainfluenssarokotteen ja torjuu kaikki rokotteeseen kohdistuneet epäilyt.

Vierailija
33/34 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..miksi tähän keskusteluun osallistuvat rokotteen kannattajat, kun kysymys on kieltäytyjistä ja hiedän kieltäytymisestä johtuvista syistä. Ei kieltäytyjiä kiinnosta nuo mielipiteet miksi rokote pitäisi ottaa, jos kerran on jo päätynyt siihen ettei ota. Tuskin kukaan päätöstä tekee tällaisten keskustelupalstojen mukaan vaan kyllä ne pitää itse järkeistää saamansa tietojen perusteella.Minä ainakin mielelläni keskustelen aiheesta, mutta eivät nämä mielipiteet vaikuta päätökseeni.

Itse olen ainakin päättänyt etten ota ja piste, mutta ei minulla ole sitä mitään vastaan, että muut ottavat.

TSEMPPIÄ kaikille odottajille!!

Vierailija
34/34 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä ottaakaan, kun ei kuulu riskiryhmään. Lapseni ja mieheni sen saavat ja itsekin otan heti kun mahdollista. Kyllä ne hyödyt ovat haittoja paremmat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi