Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö 10-vuotiaalle antaa d-vitamiinia talvella?

Vierailija
02.11.2009 |

juo paljon maitoa (ehkä litran päivässä) ja syö kalaa pari kertaa viikossa. margariiniakin syö. niissä ilmeisesti on d-vitamiinia (?). Riittääkö se?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko perhe. Lapsi on aina talvella syönyt, nyt 9 v.

Vierailija
2/6 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monivitamiinitabun (7,5 mikrogr d-vitamiinia) + 10 mikrogramman lisä d-vitamiinin. Lisäksi juo maitoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hetkellä tiedetään, että suurin osa suomalaisista saa koko ajan liian vähän d-vitamiinia. Itse annan d-vitamiinilisää koko perheelle epäsäännöllisen säännöllisesti.

Vierailija
4/6 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekissa suositellaan kaikille, aikuisia myöten, lisä-d-vitamiinia talvella.

Vierailija
5/6 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun siirrytään talviaikaan syö meidän perheessä kaikki d-lisää. Kaksi lasta 2 ja 5 vuotiaat syövät ympäri vuoden ja minä (äiti) syön myös d- ja kalkkilisää ympäri vuoden (osteoproosi uhka mulla olemassa). Ainoastaan mies syö vain talviaikaan. Näin neuvoi neuvolan terkkakin.

Vierailija
6/6 |
02.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka sen tuplaamisesta talviaikaan on puhuttu.

Kanadassa samoissa ilmasto-olosuhteissa meidän kanssamme eläville suositellaan aikuisille 50 mikrogrammaa/vrk talvisin ja yli 65 vuotiaille 50 mikrogrammaa/vrk ympäri vuoden.

Näilläkään määrillä ei siis ole vielä yliannostuksen vaaraa. Itse popsin 20 mikrogrammaa/vrk ympäri vuoden, lapset 10 mikrogrammaa/vrk + paljon maitoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi