Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teidän 3-5v kokopäivähoidoidossa käyvillä harrastusta?

Vierailija
01.11.2009 |

Kyllä vai ei ja lapsen/lasten iät?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piristää kaikkien arkea. Meni pph:lle jo 1v ja käytiin silloinkin muskarissa ja perheunnissa. Nyt on 3v ja muskarissa jo itsenäisesti, mutta perheuinnissa viikonloppuisin ollaan koko perhe :)

Meillä vain tämä 1 lapsi ja enempää ei ole suunnitteilla. Varmasti tilanne olisi eri, jos olisi vaikka neljä lasta.

Vierailija
2/27 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

6v7kk aloitti jalkapalloharrastuksen alkuvuodesta eli oli melkein 6v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikuntaleikkikoulua käy. Ei ole ongelma mulle. Ei myöskään isomman harrastus. Pääsen leikki-ikäisen harrastuksen aikana itse lenkille :) Koululaisen harrastuksen aikana ulkoilen yhdessä leikki-ikäisen kanssa. Piristää arkea vaan :)

Vierailija
4/27 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä käymme joskus uimassa, ulkoilemme aina kun mahdollista, pelaamme perheenä lautapelejä, Unoa, yms. mutta että veisin lapsen vielä iltaisin pois kotoa, ei missään nimessä, koska olisimme yhdessä???

Vierailija
5/27 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävi kyllä viime keväänä vesipeuhula-uimakoulun 4-5 -vuotiaille.

Päiväkodissa on kyllä kaikki, mitä pieni lapsi virikkeeksi tarvitsee. On musiikkia, jumppatuokioita, askarteluhetkiä, metsäretkiä, paaaljon kavereita. Siksi valitsinkin hoitomuodoksi päiväkodin, enkä perhepäivähoitoa.

Vierailija
6/27 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ihan riittävästi harrastusta. Siellä on satu- musiikki- ja liikuntatuokiot. Mielestäni se riittää hyvin. Toki "harrastetaan" yhdessä perheen kanssa. Iltaisin ja viikonloppuisin haluan itse viettää aikaa lapseni kanssa niin paljon kuin vaan mahdollista. Yleensähän noissa harrastuksissa on kyse siitä, että vanhemmat haluavat ns.omaa aikaa.

En usko, että lapsi hoitopäivän jälkeen haluaa lähteä "harrastuksiin".

Vierailija
7/27 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on huomioitava lapsen päivän pituus ja että tarhapäivä on lapselle kuin työpäivä, yhtä raskas. Illat rauhoitutaan ja viikonloppuisin pelataan, luistellaan, liikutaan yhdessä.

Vierailija
8/27 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastaa noita harrastuksiaan. Että huuto tulis ja kova jos sanosin ett harrastukset loppuu päiväkodissa on riittävästi viriketta.

Vierailija
9/27 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkettiin kotiaikoina alkaneita harrastuksia. Sitten tuli ero ja väsy ja hoitopäivät piteni -> jätettiin harrastukset pois kun tuntui että lapset turhan väsyjä niihin ja tekemistä riitti kotonakin. Eli tilanteen mukaan meillä, lasta seuraten. Ei ole häpeä jättää pois jo aloitettua harrastusta, jos se perheen kokonaistilanteelle on hyväksi. Olivat silloin 3v ja 5v. Nyt 5v ja 7v ja saatetaan aloittaa lähiaikoina jotain.

Vierailija
10/27 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käy lauantaisin "baletissa". Itse halusi ja on tykännyt. Ei tuo 45 minuutin tunti nyt niin kauheasti ole perheen yhteisestä ajasta pois, tiedoksi sille yhdelle kauhistelijalle :-).

Vierailija
11/27 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi täyttää parin kuukauden kuluttua 5 v ja on täysipäiväisesti päiväkodissa. Hoitoaika 7.35-16.15 eli teen normaalia 8-16 toimistotyötä.

Tykkää olla päikyssä ja siellä on ihan riittävästi aktiviteettia!

Ei siis mielestäni tarvitse sen päälle harratusta, mihin jättäisin hänet yksin. Vähäinen yhteinen vapaa-aikamme on minulle ja pojalle niin kallisarvoista, että haluan viettää jokaisen minuutin hänen kanssaan.

Toki käymme yhdessä harrastamassa; uimahallissa, hiihtämässä, luistelemassa, pyörälenkeillä jne.

Vierailija
12/27 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 v käy kerran viikossa puolen tunnin kanteleopetuksessa

Vierailija
13/27 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään kodin ulkopuolisia harrastuksia. Ei ole ollut minkäänlaista halua sellaisia hommata.

Vierailija
14/27 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on aivan riittävästi harrastusta, kun on päivät tarhassa. Illat rauhoitutaan yhdessä kotona tai joskus viedään isompia harrastuksiin.

Kuopus on siis 3v. Isommat jo koululaisia.

Vierailija
15/27 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidämme aktiivisesta elämästä.

Vierailija
16/27 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan se hienoa kun meidän Jenna-Jannica harrastaa tanssia ja luistelua.

Pääsee erottumaan "taviksista"

Vierailija
17/27 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt syksyllä kävi uimakoulun 10 kertaa kerran viikossa alkuillasta. Sen kummempaa emme aio vielä ottaa ohjelmistoon.

Keväällä tod.näk. jatkouimakouluun. Syksyllä sitten taas katsotaan tilannetta. Max yksi harrastus riittäköön.

Vierailija
18/27 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinuamalla kinusi, että haluaa syksyllä luistelukouluun ja balettiin. Ajattelin, että kokeillaan ja lopetetaan, jos ei jaksa.

Tyttö käy harrastuksissaan ihan innolla. Baletissa käy yksin arki-iltana (45 min), luistelukoulussa minä olen hänen kanssaan lauantaiaamuna.

En ole mitenkään hulluna haalinut harrastuksia, koska minustakin päiväkodissa on ihan riittävästi harrastusta. Mutta niin kauan kuin tyttö tosiaan haluaa käydä harrastuksissaan (suree hirveästi, jos joskus jää joku kerta väliin, on aina innolla lähdössä), en näe mitään syytä estää häntä harrastamasta.

Vierailija
19/27 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on kokopäivähoidossa, mutta jos on väsynyt, voin hakea aikaisemmin kotiin eli lapsen mieltymysten mukaan mennään.

Nyt haluaa olla päiväkodissa iltapäiväulkoiluun ja käydä naapurin lasten kanssa harrastuksissa, joten en ole estänyt.

Vierailija
20/27 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat 4v ja 5v, hoidossa 4pv/viikossa. Mutta silti tuntuu, ettei ehditä olla tarpeeksi rennosti yhdessä. Päiväkotipäivien jälkeen eivät jaksaisi harrastaa ja vapaapäiviä ei olla haluttu "uhrata" millekään pakolliselle menolle. Nyt ovat alkaneet itse toivo harrstuksia. Isompi haluaa jumppaan ja pienempi jalkkista pelaamaan. Joten kai se rumba alkaa viimeistään ensi syksynä...