Mitä tekisit, jos voittaisit lotossa 6,9 miljoonaa?
Minä ostaisin täältä meidän hienostolähiöstä kaiken vapaan tonttimaan ja rakentaisin rivi- ja paritaloja, jotka sitten vuokraisin maahanmuuttajille edulliseen hintaan.
Kommentit (11)
sitten laittasin jokaiselle lapselle (7) oman pesämunan pankkiin. Auttaisin ystäviäni, ja järjestäisin mm. nuorisotilat tähän meidän kuntaan ja ottasin nuoret mukaan sen suunnitteluun.
ymym..
ulkomailta esim. Malesiasta jne. Sitten ostaisin itselleni Helsingin keskustasta kerrostaloasunnon, äidilleni ostaisin hienon asunnon, auttaisin muutenkin sukulaisiani. Töihin tuskin menisin, ainahan sitä voisi jotain vapaaehtoistyötä tehdä. Muuttaisin luultavasti ainakin talveksi ulkomaille jonnekin lämpimään.
sitten retostelisin voitollani hetken. Enkä antaisi kenellekkään mitään. Töitä tekisin tietysti sillä mikään raha ei riitä minulle.
isompi talo rakennettais meille - omat huoneet kuudelle lapselle, mulle ja miehelle omat työhuoneet, musiikkihuone, takkahuone, liikuntahuone, "au pairin huone" :D
Sitten kaks kunnon autoa (pikkubussi ja työmatka-auto). Siivoojaa ja lasten-ja kodinhoitajaa pitäisin jatkossa jatkuvasti.
Ostaisin sijoitusasunnon, jossa mun vanhemmat voisi asua. Kait miehen vanhemmillekin tasapuolisuuden nimissä jotain. Sisaruksille ja kavereille korotonta lainaa.
Kunnalle vois lahjoittaa kunnon leikkipuistovälineet ja työntekijän niitten kunnossa pitämiseen.
Ja lopuksi perustettaisiin varmaan kavereitten kannsa oma montessoripainotteinen kristillinen lasten päiväkoti ja harrastustoimintakeskus. Siihen varmaan saa vähän starttirahoitusta työkkäristäkin :D
maksaisin pois asuntolainan, sitten vaihtaisin 15-vuotiaan auton uuteen. Sisustaisin lapsille huoneet.
Sitten laittaisin rahaa jemmaan seuraaviin asioihin:
- muutama kymmpitonni ikävien, yllättävien tilanteiden varalle
- muutama kymppitonni tulevien vuosien lomamatkoja varten
- muutama kymppitonni lasten ajokortteja yms. tulevia menoja varten
Lopuilla tehtäisiin laajennus taloon, rakennettaisiin piha valmiiksi ja tehtäisiin kiva kaukomatka perheen kanssa (isovanhemmat mukaan).
Kesämökinkin ostamista voisi harkita.
Kiinnittäisin myös enemmän huomiota koko perheen pukeutumiseen ja ruokailuun, satsaisin enemmän luomuun ja laatuun molemmissa.
antaisin äidille ja isälle sekä sisaruksilleni jotain. Sitten ottaisin vuoden virkavapaata töistä ja lähtisin maailmanympärysmatkalle! Sen jälkeen ostaisin itselleni osakkeen lempialueeltani Helsingistä. Sitten järkevää sijoittamista, puolipäivätyö ja matkustamista talvisin ulkomaille.
Sen jälkeen funtsisin tarkasti miten haluaisin elämääni elellä, ja rakentaisin sellaiset puitteet, että se onnistuu.
Lapset saisi lisää harrastuksia, ja meille varmasti palkattaisiin joku kodin- ja lastenhoitaja.
itse en lopettaisi työntekoa, vaan sukeltaisiin siihen paljon syvemmälle.
maksaisin äitini velat,matkustelisin ympäri maata perheeni kanssa,ostaisin auton meille. sisustaisin kodin,ja säästäisin ison summan sekä elelisin herroiksi lopunikäni siltikkin. kodin laittaisin paratiisi kuntoon elokuvasaleineen ja kylpylä meininkineen ;)
Minä ostaisin täältä meidän hienostolähiöstä kaiken vapaan tonttimaan ja rakentaisin rivi- ja paritaloja, jotka sitten vuokraisin maahanmuuttajille edulliseen hintaan.
Anna mun kaikki kestää.......
ja käyttäisin vähitellen,en rysäyttäisi yhtäkkiä kaikkea elämää uusiksi.
Ensiksi siltikkin maksaisin kaikki velkamme pois. Sitten laittaisin kahdelle pojallemme pesämunat talteen,jotka saisivat yli 20v iässä.
Ostaisin meille kodin,asumme nyt vuokralla ja oma koti on haussa koko ajan,joten se ei olis mikään hirmu yllätys kenellekkään,eikä herättäisi epäilyksiä :D
Meille riittäisi 5 makkaria sisältävä tavallinen perhetalo hyvältä paikalta nykyiseltä pienehköltä paikkakunnalta.
Palkkaisin siivoojan käymään joka viikko :D
Me emme lopettaisi työntekoa,mutta sitä voisi ehkä hieman vähentää,tehdä esim 3-4 päiväistä viikkoa. Mies varmaan jäisi samaan työhön,hän pitää työstään niin paljon,mutta minä voisin perustaa haluamani haaveammattiini perustuvan liikkeen vähitellen.
Jossain vaiheessa lahjoittaisin rahaa myös sukulaisilleni,mutta sillee hiljaksiin jottei kenelläkään menis asiat sekaisin yhtäkkisen "rikastumisen" vuoksi.
Ai niin,uudemman auton ostaisin.
sitten maksaisin ystävän velat pois, sitten isäni velat pois, sitten ostaisin sisaruksilleni asunnot ja miehen siskolle perheineen myös. Lopuilla eläisin herroiksi ja NAUTTISIN! Saisin opiskella rauhassa ilman huolta toimeentulosta.