Lähdetkö yskäisen muuten terveen lapsen kanssa kylään vai perutko yskän vuoksi?
Kommentit (17)
normaalisti siis kysäisisin että otatteko meijät vielä kylään kun yskää, mutta nyt kun tuota influessaa liikkeellä niin pitäisikö nyt varovaisempana yskien ja nuhinen kans pysyä loitolla ihmisistä?
et lasten kans ei sais mitään treffejä sovittua jos odottais sitä et kaikki ois täysin terveenä. Tuntuu et aina on jollain jotain pientä ainakin...
Tässä tilanteessa oisin ehkä itsekin tarkempi.
En si.n takia vaan ihan ylipäätään
tosiaan noin tarkkoja?
Lapsella saattaa yskä kestää viikkoja yhteen putkeen, samoin nenän vuotaminen. Tosiaanko lukittaudutte eristyksiin esim. 2-3 viikoksia jos yskä ei parane nopeampaa? Tai oikeastaan ehkä vielä pidemmäksikin ajaksi jos lapsia on useampia.
Erikoista...
sieltä, mihin olen menossa kylään. Jos heillä on esim itsellääknin vähän nuhaa, ei nuhanenien kohtaaminen haittaa.
En muutenkaan ole kovin tarkka noiden asioiden kanssa, siis meille saa myös tulla, jos on vain jotain pientä nuhaa tai yskää, koska lapset kohtaavat tuollaisia lapsia päivittäin koulumaailmassa ja kerhoissa.
.. mutta eikös se ole tarttuvaa ainoastaan siinä alussa mutta ei enää viikon kahden vanha yskä tartu. Muuten vaan on noloa olla kyläs jos lapsi yskii kokoajan.
Lapset eivät aina osaa varoa, ja saataa yskiä ja aivastaa toisten lasten päälle, jolloin pöpöä lentää varmasti muiden lasten päälle, ja lelujen päälle. Joten, kyllä olen super tarkka, enkä vie lapsiani ellei ovat kaikin puolin terveitä. Mielummin ollaan kotona, ja tehokkaasti taistellaan flunssaa ja yskää vastaan, ja sitten terveinä, hyvin mielin lähdetään leikkimään. SIKSI mua harmittaa TODELLA, että muut äidit eivät ota tätä yhtä vakavasti.
olemaan kotona 2 kuukautta putkeen kun lapsilla on yskää.
Lapset eivät aina osaa varoa, ja saataa yskiä ja aivastaa toisten lasten päälle, jolloin pöpöä lentää varmasti muiden lasten päälle, ja lelujen päälle. Joten, kyllä olen super tarkka, enkä vie lapsiani ellei ovat kaikin puolin terveitä. Mielummin ollaan kotona, ja tehokkaasti taistellaan flunssaa ja yskää vastaan, ja sitten terveinä, hyvin mielin lähdetään leikkimään. SIKSI mua harmittaa TODELLA, että muut äidit eivät ota tätä yhtä vakavasti.
Pidempi yskä voi aiheuttaa vakavia muutoksia keuhkoille.
joilla ahtaat keuhkoputket. Meillä tällainen tilanne ja yskä kestää monta viikkoa, usein päättyen kuumeeseen, liman oksentamiseen ja antibioottikuuriin. Näen punaista, jos vierailla on räkä poskella kyläillessään.
kyllä perun. Emme myöskään lähde, jos nenä vuotaa. Eli vain jos ollaan kaikin puolin terveitä. Harmittaa, että moni tuttava äiti ei laske vuotavan nenän ja yskä sairaudeksi, ja usein ovat tulleet leikkitreffeille flunssassa:(
infektio päällä, jos on yskä/räkäinen.
..kun ollaan välinpitämättömiä ja mennään sairaana kyläilemään. "Pääasia on, että minä pääsen kylään, viis muiden tartunnoista." On hienoa huomata, että täällä on muitakin tarkkoja mammoja. Me ei mennä minnekään kyläilemään, jos ollaan yskässä tai nuhassa. Ja kyllä, olen todella pahoillani, jos meille tullaan sairaana kyläilemään. Ihan perusasioita, mutta monille niin vaikeaa.
Uskallatteko viedä lapsi hoitoon ollenkaan? (siis ne kenellä lapset hoitopaikoissa on, vai onko tarkat ihmiset sitten niitä jotka hoitaa lapset kotona kouluikään ja tekevät kaiken muutenkin pelkästään oikein ja täydellisesti). Siis kun meillä ainakin hoidossa on rajana se, että lapsi jaksaa päivän leikit ja toiminnot normaalisti, yskä ja nuha ei haittaa. Hoidosta sitten saa lisää yskiä ja nuhia, mutta mielestäni se ei ole kuin hyväksi siinä mielessä, että pienen elimistö saa harjoitella vastustuskykyä pienten tautien kanssa mieluummin, kuin vakavien.
KYSYKÄÄ ENNEN KUIN MENETTE KIPEINÄ KYLÄÄN.
Meille saa tulla pienessä yskässä ja nuhassa, koska kuten sanoin, lapset kohtaa lievästi kipeitä lapsia koko ajan arjessaan, käyvät kuitenkin koulussa ja kerhoissa. Mutta ymmärrän hyvin, että esim. infektioherkkiin perheisiin, joissa on pieni vauva, ei tarvitse mennä kipeänä.
Joten KYSYKÄÄ, älkää tehkö näissä asioissa päätöksiä itseksenne, kun ne kerran vaikuttavat muihinkin.
jo 2 viikkoa lämpöä oli 37.2. Kysyin sitten korvalääkäriltä, että tartutanko. Hän vastasi, että kyllä tartutat. Minulla ajateltiin olevan virustauti ja ei määrännyt antibioottia. (Crp oli normaali.)
3 viikkoa kesti yhteensä.
kyllä perun. Emme myöskään lähde, jos nenä vuotaa. Eli vain jos ollaan kaikin puolin terveitä. Harmittaa, että moni tuttava äiti ei laske vuotavan nenän ja yskä sairaudeksi, ja usein ovat tulleet leikkitreffeille flunssassa:(