Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vietkö terveen lapsen päiväkotiin, jos sisarus sairaana?

Vierailija
30.10.2009 |

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vain siinä tapauksessa ettei kipeetä lasta tarvi ottaa mukaan. Mutta jos isompi kipeenä niin pienikin saa olla kotona.

Vierailija
2/13 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitaa lapsia kotona?? Tietenkin jos toinen on kipeänä, niin terve lapsi saa olla myös kotona. Ja sitä paitsi terve lapsi saattaa olla helposti sairauden kantaja vaikkei sitä itse sairastaisi (piilotartunta sisarukselta), niin on milelstäni edesvastuutonta viedä terve lapsi hoitoon, sillä riskillä että sairastuttaa lisää lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ei mene päiväkotiin. Nuorempi ei ole vielä siellä vaan kotona. Jos nuorempi on oksennustaudissa tms niin en vie isompaa päiväkotiin sillä en halua viedä kipeätä lasta ulos. Silloin isompi jää kotiin.

Vierailija
4/13 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästätkö miehesi/vaimosi töihin jos lapsi sairaana (ja hoidat häntä itse)? Päästätkö muut perheen lapset kouluun, jos yksi lapsi sairaana? Linnottaudutteko koko perhe sisälle, jos joku perheenjäsen on sairaana?

Hyvänen aika, elämä jatkuu. Aikuinen saa paremmin hoidettua sairasta lasta, jos terve sisarus on päiväkodissa. Poikkeus: jos ei ole toista vanhempaa viemässä tervettä lasta päiväkotiin (esim.yksinhuoltajat), en lähtisi sairaan lapsen kanssa viemään tervettä lasta päiväkotiin.

Vierailija
5/13 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vanhemmat ovat töissä tai opiskelevat? Ei meillä ainakaan toinenkaan lapsi haluaisi edes mennä päiväkotiin, kun toinen "saa" olla kotona.

ap

Vierailija
6/13 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miten teille nykyäideille voi olla niin vaikea hoitaa lapsia kotona?? Tietenkin jos toinen on kipeänä, niin terve lapsi saa olla myös kotona. Ja sitä paitsi terve lapsi saattaa olla helposti sairauden kantaja vaikkei sitä itse sairastaisi (piilotartunta sisarukselta), niin on milelstäni edesvastuutonta viedä terve lapsi hoitoon, sillä riskillä että sairastuttaa lisää lapsia."

Terve lapsi "saa olla kotona"?! Onko sillä terveellä lapsella nyt niin kivaa kotona, jos sisarus sairastaa, ja äiti hoitaa häntä. Riippuu tietysti, mitä sairastaa. Jos esim. vatsatauti, äiti luultavasti koko ajan patistaa tervettä lasta toiseen huoneeseen. Ei ole lapsella varmasti kivaa. Ja onko aika turvallistakaan; terve lapsi voi olla niin pieni, että tarvitsee itsekin valvontaa ja hoivaa. Ja mitä tuohon "piilotartuntaan" tulee: eikö ole vastuutonta, että isä menee töihin "piilotartuntansa" kanssa? Eikö ole vastuutonsa, että isompi lapsi menee kouluun "piilotartuntansa" kanssa? Eikö ole vastuutonta käydä kaupassa sen "piilotartunnan" kanssa? jne.

Mikä on piilotartunta???

Vierailija
7/13 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kyllä vien. Jos taas ei, niin pidän kotona, koska se tulee todennäköisesti myös hänelle jossain vaiheessa. Lisäksi mahatauti on miljoona kertaa ikävämpi kuin jokin pieni nuha. Kuumeeen ja nuhan takia en jätä tervettä lasta pois hoidosta, vaan vasta sitten jos hänenkin kuntonsa menee niin huonoksi, ettei päiväkotiin ole asiaa.

Vierailija
8/13 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en vienyt nuorempaa päiväkotiin, jos isompi oli sairaana. Jos nuorempi oli sairaana, saatoin viedä isommat päiväkotiin ainakin osaksi päivää siksi, että isompi pääsi ulos purkamaan energiaansa, jos en saanut anoppia tms. ulkoilemaan hänen kanssaan.

Jos kuopus on sairas, muut menevät luonnollisesti kouluun. Jos isommista toinen on sairas, kuopus menee luonnollisesti päiväkotiin, jos ei ole niin paha tauti, että vaatii toisen vanhemman kotiin.

Vierailija
9/13 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun toinen on sairaana kotona. Kyllä sitä tekemistä keksii ja yleensä tervekin lapsi ottaa rauhallisemmin.

ap

Vierailija
10/13 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos mummo hoitaa niin toinen saa mennä tarhaan. Jos ja kun vesirokko tulee ja kestää varmaan sen viikon niin silloin saa toinen kyllä mennä tarhaan ainakin joinakin päivinä vaikka itse hoitaisinkin.

Vierailija
11/13 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänäänkin oltiin kaikki kotosalla kun poika oli vatsataudissa.

Vierailija
12/13 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri oksennustauti on sellainen, että silloin ollaan kotona koko porukka. Jos kyseessä on esim. korvatulehdus jonka takia pitää mennä lääkäriin vien mielummin terveen sinne hoitoon kun otan mukaan lääkäriin riekkumaan.

MUTTA: mun mielestä se ei ole syy eikä selitys että terveellä lapsella olisi tylsää kotona ja siksi menisi hoitoon, vaan tarve on kiinni mun lastenhoitoavun kaipauksesta. Eli jos mulla on pakottava meno enkä muuta hoitoa saa sairaan lapsen ohella sille terveelle järjestettyä. Muutenhan minä itse hoidan lapseni, olen ne itse tänne synnyttänytkin :) Miksi kukaan muu saisi vapaaehtoisesti näiden ihanuuksien raastavasta ja rakastavasta seurasta nauttia?

Vierailija
13/13 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska jonkun on oltava kotona sairaan lapsen kanssa, poissa töistä, miksi silloin viedä toistakaan hoitoon?