Ottakaa nyt p...keleen tollot se rokote!
On se ihme, kun pitää leikkiä omalla terveydellään....
Ja tietysti tekin tollot ootte jonkin verran suojassa, kun jotkut viisaammat ottavat rokotteen eivätkä ole tartuttamassa teitä.
Kyllä ärsyttääkin nyt...
Kommentit (55)
Uskon kyllä kun sanot, ettei lähipiirissäsi ole ainuttakaan ihmistä joilla olisi tietoa SI:sta ja rokotteesta.
ps. pilkkua voi käyttää muuhunkin kuin n*ssimiseen.
että rokotteen ottaminen on kannattavampaa kuin sen väliin jättäminen. Ehkä et sairastu, mutta varmemmilla vesillä olisit, kun ottaisit rokotteen. Lue muitakin lähteitä kuin salaliittoteoreettikkojen nettisivuja (THL tai WHO nyt vaikka aluksi saattaisivat olla heitä, jotka aiheesta jotain tietävät) niin tajuat, että rokotteen ottamisesta ei ole todennäköisesti mitään haittaa, sen ottamatta jättämisellä sen sijaan voi olla fataalit seuraukset. Ei ole mitään järkeä olla ottamatta rokotetta. Jokainen odottava äiti joka jättää rokotteen väliin on todella edesvastuuton.
olen lukenut kaikilta sivuilta, olen kuullut uutisista juttuja, radiosta ja joka paikasta. Olen jutellut asiasta ystävien, sukulaisten, vanhempien, sisaruksien ja monen muun kanssa ja en ole ainoa tätä mieltä oleva. en tuomitse sinua älä sinä minua! tämä on minun mielipiteeni asiasta ja se pysyy. entäpä jos ottaisin rokotteen ja huomaisin sitten jotain jälkeenpäin lapsessani olevan vialla jota on tullut kyseisestä rokotteesta? en halua sitä riskiä ottaa niin miksi tätä pitää enää vatvoa? täällä kysytään ja sanotaan tälläki palstalla että "perkeleen tollot ottakaa rokote" se nyt ihmisestä tee tolloa. enkä ole ainoa joka ei rokotetta ota ja jos te otatte niin ottakaa! evvk oikeasti!
Montakos immunologian asiantuntijaa lähipiiriisi kuuluu? Jos saat syövän, konsultoitko silloinkin mummoasi ja naapurin Pirjoa ennen kuin aloitat lääkärin määräämän lääkityksen ja sädehoidon? Todellakin olet tollo, kun et ota rokotetta, mutta näin se luonnonvalinta näköjään sitten toimii nykyaikana.etkö älyä että jokaisen oma asia.. vissiin sinä saanut aina tahtosi läpi joka asiassa kun sinun näkökantasi on tässäkin sitten se ainoa ja oikea etkä suostu kuulemaan muiden mielipidettä asiasta?? ei en ole tollo.. sinä olet kerta jatkat aiheesta! minä en sinua tuomitse rokotteen ottamisesta enkä myöskään ole asiasta haukkunut sanonut vain oman kantani ja miksi en ota rokotetta joten sinun on turha alkaa syyllistämään minua tolloksi ja ns. huonoksi ihmiseksi koska valitsin näin.
En oikeastaan uskokaan että lähipiiriini kuuluu yhtään ainoaa ihmistä jotka tietäisivät sikainfluenssasta ja tästä rokotteesta kaiken tiedon mutta en usko että sinunkaan lähipiirissäsi on näitä! eihän nyt tästä rokotteesta ja sikainfluenssasta tiedetä niin paljoa niin miten muka joidenkin lähipiiri tietäisi? syöpää on turha yhdistää tähän ja niihin kuuluvaa hoitoa! nämä ei ole yhtään sama asia. ehkä sädehoitoja on tehty hieman kauemmin kuin annettu rokotetta tai sairastettu sikainfluenssaa :)
että rokotteen ottaminen on kannattavampaa kuin sen väliin jättäminen. Ehkä et sairastu, mutta varmemmilla vesillä olisit, kun ottaisit rokotteen. Lue muitakin lähteitä kuin salaliittoteoreettikkojen nettisivuja (THL tai WHO nyt vaikka aluksi saattaisivat olla heitä, jotka aiheesta jotain tietävät) niin tajuat, että rokotteen ottamisesta ei ole todennäköisesti mitään haittaa, sen ottamatta jättämisellä sen sijaan voi olla fataalit seuraukset. Ei ole mitään järkeä olla ottamatta rokotetta. Jokainen odottava äiti joka jättää rokotteen väliin on todella edesvastuuton.
olen lukenut kaikilta sivuilta, olen kuullut uutisista juttuja, radiosta ja joka paikasta. Olen jutellut asiasta ystävien, sukulaisten, vanhempien, sisaruksien ja monen muun kanssa ja en ole ainoa tätä mieltä oleva. en tuomitse sinua älä sinä minua! tämä on minun mielipiteeni asiasta ja se pysyy. entäpä jos ottaisin rokotteen ja huomaisin sitten jotain jälkeenpäin lapsessani olevan vialla jota on tullut kyseisestä rokotteesta? en halua sitä riskiä ottaa niin miksi tätä pitää enää vatvoa? täällä kysytään ja sanotaan tälläki palstalla että "perkeleen tollot ottakaa rokote" se nyt ihmisestä tee tolloa. enkä ole ainoa joka ei rokotetta ota ja jos te otatte niin ottakaa! evvk oikeasti!
Montakos immunologian asiantuntijaa lähipiiriisi kuuluu? Jos saat syövän, konsultoitko silloinkin mummoasi ja naapurin Pirjoa ennen kuin aloitat lääkärin määräämän lääkityksen ja sädehoidon? Todellakin olet tollo, kun et ota rokotetta, mutta näin se luonnonvalinta näköjään sitten toimii nykyaikana.
etkö älyä että jokaisen oma asia.. vissiin sinä saanut aina tahtosi läpi joka asiassa kun sinun näkökantasi on tässäkin sitten se ainoa ja oikea etkä suostu kuulemaan muiden mielipidettä asiasta?? ei en ole tollo.. sinä olet kerta jatkat aiheesta! minä en sinua tuomitse rokotteen ottamisesta enkä myöskään ole asiasta haukkunut sanonut vain oman kantani ja miksi en ota rokotetta joten sinun on turha alkaa syyllistämään minua tolloksi ja ns. huonoksi ihmiseksi koska valitsin näin. En oikeastaan uskokaan että lähipiiriini kuuluu yhtään ainoaa ihmistä jotka tietäisivät sikainfluenssasta ja tästä rokotteesta kaiken tiedon mutta en usko että sinunkaan lähipiirissäsi on näitä! eihän nyt tästä rokotteesta ja sikainfluenssasta tiedetä niin paljoa niin miten muka joidenkin lähipiiri tietäisi? syöpää on turha yhdistää tähän ja niihin kuuluvaa hoitoa! nämä ei ole yhtään sama asia. ehkä sädehoitoja on tehty hieman kauemmin kuin annettu rokotetta tai sairastettu sikainfluenssaa :)
rokotteista koulutuksensa ja ammattinsa puolesta ns. kaiken tietäviä. Minä en ole kertaakaan haukkunut sinua tolloksi, edesvastuuttomaksi kylläkin. Itse en todennäköisesti rokotetta saa, sillä en kuulu riskiryhmään, mutta koska kaikki Suomessa leviävä rokotepropaganda tulee yhdestä ja samasta lähteestä, olen vilpittömästi huolissani kaikista teistä, jotka menette lankaan ja mahdollisesti kärsitte sen vuoksi erittäinkin vakavia seurauksia. Mutta jos olet päättänyt ottaa noin valtavan riskin ja uhrata syntymättömän lapsesi hengen ja uskoa kylänmiehiä enemmän kuin vaikkapa THL:ää, jonka asiantuntemus kansainvälisestikin tarkasteltuna huipputasoa, fine, tee niin.
jokainen sellaiseen oikeutettu olisi sen ottanut, miettikää huviksenne, kuinka paljon enemmän se estäisi taudin leviämistä, kuin nykymeininki, jossa varmaan suurin osa kursailee, ja odottaa saavansa taudin.
Jos kaikki riskiryhmäläiset rokotettaisiin, myös terveiden aikuisten saamat tartunnat vähenisivät huomattavasti, kun heidän lapsensa eivät toisi tautia koulusta ja hoidosta. Että kyllä välillä jopa toivoisi, että rokote olisi pakollinen.
Montakos immunologian asiantuntijaa lähipiiriisi kuuluu? Jos saat syövän, konsultoitko silloinkin mummoasi ja naapurin Pirjoa ennen kuin aloitat lääkärin määräämän lääkityksen ja sädehoidon? Todellakin olet tollo, kun et ota rokotetta, mutta näin se luonnonvalinta näköjään sitten toimii nykyaikana.
etkö älyä että jokaisen oma asia.. vissiin sinä saanut aina tahtosi läpi joka asiassa kun sinun näkökantasi on tässäkin sitten se ainoa ja oikea etkä suostu kuulemaan muiden mielipidettä asiasta?? ei en ole tollo.. sinä olet kerta jatkat aiheesta! minä en sinua tuomitse rokotteen ottamisesta enkä myöskään ole asiasta haukkunut sanonut vain oman kantani ja miksi en ota rokotetta joten sinun on turha alkaa syyllistämään minua tolloksi ja ns. huonoksi ihmiseksi koska valitsin näin. En oikeastaan uskokaan että lähipiiriini kuuluu yhtään ainoaa ihmistä jotka tietäisivät sikainfluenssasta ja tästä rokotteesta kaiken tiedon mutta en usko että sinunkaan lähipiirissäsi on näitä! eihän nyt tästä rokotteesta ja sikainfluenssasta tiedetä niin paljoa niin miten muka joidenkin lähipiiri tietäisi? syöpää on turha yhdistää tähän ja niihin kuuluvaa hoitoa! nämä ei ole yhtään sama asia. ehkä sädehoitoja on tehty hieman kauemmin kuin annettu rokotetta tai sairastettu sikainfluenssaa :)
rokotteista koulutuksensa ja ammattinsa puolesta ns. kaiken tietäviä. Minä en ole kertaakaan haukkunut sinua tolloksi, edesvastuuttomaksi kylläkin. Itse en todennäköisesti rokotetta saa, sillä en kuulu riskiryhmään, mutta koska kaikki Suomessa leviävä rokotepropaganda tulee yhdestä ja samasta lähteestä, olen vilpittömästi huolissani kaikista teistä, jotka menette lankaan ja mahdollisesti kärsitte sen vuoksi erittäinkin vakavia seurauksia. Mutta jos olet päättänyt ottaa noin valtavan riskin ja uhrata syntymättömän lapsesi hengen ja uskoa kylänmiehiä enemmän kuin vaikkapa THL:ää, jonka asiantuntemus kansainvälisestikin tarkasteltuna huipputasoa, fine, tee niin.
enkä edelleen ole väittänyt että uskoisin "kylämiehiä" enemmän kuin jotain muuta.. ihan olen katsellut edelleen kaikkia uutisia ja miettinyt pääni puhki viimeiset 3-4kk tätä asiaa ja stressannut myös, mutta ei tarkoita jos en ota rokotetta ettäkö lapseni joutuu hengenvaaraan.
Itseasiassa olen neljän seinän sisällä asustava höperö joka käy harvoin missään ihan sen takia kun ei innosta.
Ainoa paikka on lähi siwa ja käsiä pesen harva se minuutti ja on tälläkin hetkellä ihottumalla kun olen hankaillut.. jos silti se pöpö tänne sisälle tulee niin sitten se sairastetaan.
Ihmettelen kovasti, että olet valmis luokittelemaan itsesi viisaammaksi otettuasi(ilmeisesti) rokotteen, vaikka sulla ei ole minkäänlaista näyttöä asialle!!
Toivottavasti perehdyit taudin ja rokotteen historiaan kunnolla, sekä niiden "mielenkiintoiseen" yhteiseen historiaan!
Alotahan vaikka siitä, että paikkakunta, jossa tautia tavattiin ensimmäisen kerran, niin siellä sijaitsee myös tehdas, jonka omistajilla oli yksinoikeus (aluksi) ko. tautiin tarvittavaan rokotteeseen.
En voi sanoa olevani viisaampi tai tyhmempi kuin muut, mutta en todellakaan ota rokotetta!
Ja saan sitäkautta suojan. Elimistöön ei kahta virusta tule.
viruksia tule? Ei ihan heti mene meitsille läpi, mutta jos hyvin perustelet... rokotetta tähän hönöön en kyllä ainakaan nyt ole ottamassa/saamassa, mutta aihe kiinnostaa.
Mistä tää vauhkoominen rokotteen vaaroista johtuu? Onko yksikään kuollut rokotteen otettuaan? Entäs kuinka moni rokottamaton on kuollut?
a) se, ettei ko. valmistetta ole tutkittu ihmisillä juurikaan;
b) miten tulevaisuudessa reagoidaan vastaavankaltaisten virusten suhteen;
c) miten oma immuunijärjestelmäni suhtautuu tulevia influenssa A-viruksen muunnoksia kohtaan jos minua/lapsiani rokotetaan nyt... nämä nyt ainakin alkuunsa. Mutta kun en riskiryhmään kuulu niin ei tarvitse vielä mitään päätöksiä tehdä. Mutta kovin vähän tarkoituksenmukaista informaatiota on viranomaisilta tullut.
...mutta itse ainakin katsoisin myös muualle kuin THL:n sivuille.
Oletkohan huomannut että "siellä ulkona" on myös monia lääkäreitä jotka ovat tätä vastaan? Sairaanhoitajia? Kansanliikkeitä? Valtioita?
Tavallisista ihmisistä kukaan ei voi tällä hetkellä sanoa kuka on oikeassa. Mutta silti sinä näytät pystyvän, hah.
Ellei sitten Suomen media/THL ole AINOA joka pystyy esittämään virallisen totuuden.
Elimistöön ei tule kahta virusta, kausi- inf saaneet ei ole saaneet sikainfluenssaa.
täällä Suomessa ainakaan vielä esiinny. Että kyllä saa olla aikamoinen onnenkantamoinen että saat sen itsellesi ja sitä kautta suojan sikatautia vastaan. EIkö kausi-infl.rokote aja saman asian? Vai vastustatko sitäkin? Eikö sitäkään ole testattu tarpeeksi, ja onko senkin pohjalla joku rahanahneiden lääkeyhtiö?
Ihan mahdoton on sanoa noin, että kausiflunssan sairastaneet eivät ole saaneet sikatautia. Ensinnäkään kaikkia ei testata, ja vastahan tämä flunssakausi on alussa!
Elimistöön ei tule kahta virusta, kausi- inf saaneet ei ole saaneet sikainfluenssaa.
Itse uskon rokotetutkijoita ja infektioihin erikoistuneita erikoislääkäreitä tässä asiassa. Kirurgin pyydän sitten hommiin vähän erilaisissa sairauksissa.
Enhän pyydä terveyskeskuslääkärinkään tekemään minulle juurihoitoa. Ei hänellä ole siihen ammattitaitoa, vaikka lääkäri onkin.
Montakos immunologian asiantuntijaa lähipiiriisi kuuluu? Jos saat syövän, konsultoitko silloinkin mummoasi ja naapurin Pirjoa ennen kuin aloitat lääkärin määräämän lääkityksen ja sädehoidon? Todellakin olet tollo, kun et ota rokotetta, mutta näin se luonnonvalinta näköjään sitten toimii nykyaikana....mutta itse ainakin katsoisin myös muualle kuin THL:n sivuille.
Oletkohan huomannut että "siellä ulkona" on myös monia lääkäreitä jotka ovat tätä vastaan? Sairaanhoitajia? Kansanliikkeitä? Valtioita?
Tavallisista ihmisistä kukaan ei voi tällä hetkellä sanoa kuka on oikeassa. Mutta silti sinä näytät pystyvän, hah.
Ellei sitten Suomen media/THL ole AINOA joka pystyy esittämään virallisen totuuden.
sijaitsee korkein asantuntemus. THL ja WHO ovat samoilla linjoilla.
Höpöhöpö-sivut voi jättää lukematta, vaikka kirjoittaja olisikin lääkäri. Kyllä sen huomaa ja tekstiä lukiessaan onko kyseessä tietoon ja tieteeseen perustuva sivusto, vai joku päiväkirjamainen blogi, joka tursuaa salaliittoteorioita ja virheellisiä oletuksia.
A-Talkissakin esiintynyt kirurgi on blogissaan sitä mieltä, ettei tauti ole erityisen vaarallinen raskaanaolville, vaikka tutkimukset osoittavat toisin. Ihmettelen tällaista tietämättömyyttä pitkän linjan lääkäriltä.
Sanoi ohjelmassa, ettei tiedä asiasta ja epäilee onko jotakin tietoa taudin vaarallisuudesta pimitetty ja samalla oma blogi on pullollaan "vaihtoehtotietoa" taudista. Vähän ristiriitaista mielestäni.
Montakos immunologian asiantuntijaa lähipiiriisi kuuluu? Jos saat syövän, konsultoitko silloinkin mummoasi ja naapurin Pirjoa ennen kuin aloitat lääkärin määräämän lääkityksen ja sädehoidon? Todellakin olet tollo, kun et ota rokotetta, mutta näin se luonnonvalinta näköjään sitten toimii nykyaikana....mutta itse ainakin katsoisin myös muualle kuin THL:n sivuille.
etkö älyä että jokaisen oma asia.. vissiin sinä saanut aina tahtosi läpi joka asiassa kun sinun näkökantasi on tässäkin sitten se ainoa ja oikea etkä suostu kuulemaan muiden mielipidettä asiasta?? ei en ole tollo.. sinä olet kerta jatkat aiheesta! minä en sinua tuomitse rokotteen ottamisesta enkä myöskään ole asiasta haukkunut sanonut vain oman kantani ja miksi en ota rokotetta joten sinun on turha alkaa syyllistämään minua tolloksi ja ns. huonoksi ihmiseksi koska valitsin näin.
En oikeastaan uskokaan että lähipiiriini kuuluu yhtään ainoaa ihmistä jotka tietäisivät sikainfluenssasta ja tästä rokotteesta kaiken tiedon mutta en usko että sinunkaan lähipiirissäsi on näitä! eihän nyt tästä rokotteesta ja sikainfluenssasta tiedetä niin paljoa niin miten muka joidenkin lähipiiri tietäisi? syöpää on turha yhdistää tähän ja niihin kuuluvaa hoitoa! nämä ei ole yhtään sama asia. ehkä sädehoitoja on tehty hieman kauemmin kuin annettu rokotetta tai sairastettu sikainfluenssaa :)