Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ottakaa nyt p...keleen tollot se rokote!

Vierailija
30.10.2009 |

On se ihme, kun pitää leikkiä omalla terveydellään....

Ja tietysti tekin tollot ootte jonkin verran suojassa, kun jotkut viisaammat ottavat rokotteen eivätkä ole tartuttamassa teitä.

Kyllä ärsyttääkin nyt...

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuatko, että olet vapaamatkustaja? Jos säästyt taudilta, se on rokotteen ottaneiden ansiota. Jos kaikki tekisivät kuten sitä, tulokset olisivat aika surullisia. Rokotteen vaikutus on sitä parempi, mitä useampi sen ottaa.

Sinä vissiin olet niitä ihmisiä jotka lähtevät vatsataudissa ruokaostoksille muita tartuttamaan?

Vierailija
22/55 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kenenkään tarvitsevan tehohoitopaikkaa. Paree pysyä terveenä.

mikä ihme teitä vaivaa??

on näköjään joidenkin mielestä rikos jos rokotetta ei ota!!

mitäs se teille kuuluu?

jokaisen oma asia enkä minäkään ala uhoamaan täällä että älkää ottako rokotetta!

se oikea päätös on ottaa ja olla ottamatta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä ihme teitä vaivaa?? on näköjään joidenkin mielestä rikos jos rokotetta ei ota!! mitäs se teille kuuluu? jokaisen oma asia enkä minäkään ala uhoamaan täällä että älkää ottako rokotetta! se oikea päätös on ottaa ja olla ottamatta!

eri asia on esi. kohdunkaulansyöpä-rokote. Se tosiaan on jokaisen oma asia. Sairastuu siihen tai ei tai kuolee aivan sama. Se tauti ei tartu.

Vierailija
24/55 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuatko, että olet vapaamatkustaja? Jos säästyt taudilta, se on rokotteen ottaneiden ansiota. Jos kaikki tekisivät kuten sitä, tulokset olisivat aika surullisia. Rokotteen vaikutus on sitä parempi, mitä useampi sen ottaa.

Sinä vissiin olet niitä ihmisiä jotka lähtevät vatsataudissa ruokaostoksille muita tartuttamaan?

itseasiassa sairastan todella harvoin mitään eli jos olen vähänkin kipeä niin en kyllä liiku kotoani mihinkään. tiedoksi vain sinullekin.

asiahan on vaan niin että minä olen rokotetta vastaan syystä että ei tiedetä mitä haittavaikutuksia sillä voisi olla sikiöön.. olisi kauhea ajatella jos syntyisi lapsi ja sillä olisi pysyvää vahinkoa rokotteen oton takia ja tätä en antaisi itselleni ikinä anteeksi. toki onhan senkin totta että korkea kuume voi vahingoittaa sikiötä jotenkin mut onhan sekin totta ettei raskaana oleva saisi mitään lääkkeitä rokotteita ynnä muita ottaa kun panadol! toki onhan sekin totta sitten vielä ettei saisi syödä tiettyjä ruoka-aineita ja toki onhan kaikki sairaudet vaarallisimpia juuri raskaana oleville! mikä nyt ei olisi????

ei voi olettaa että ihminen tekisi niinkuin suurin osa tekee, mut ei se ole synti!

tää on mun päätös ja mä seison sen takana sanoo muut mitä sanoo mut en mäkään ala tuomitsemaan ihmisiä heidän päätöksen takia, koska jokainen tekee kuinka parhaaksi katsoo!!

Vierailija
25/55 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lehdessä luki että hyvinkouluttautuneet ovat sikainfluenssarokotetta vastaan ja vähemmän kouluttautuneet ovat sen kannalla! Minä olen hyvin kouluttautunut ja haluaisin sen rokotuksen. Mutten kehtaa nyt!!!!

Vierailija
26/55 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tajuaisit edes hitusen tilastollisia todennäköisyyksiä, ymmärtäisit, että perustelusi olla ottamatta rokote, koska pelkäät sen vaikutuksia sikiöön, on täysin absurdi. Senkö sitten annat itsellesi anteeksi, että saat taudin ja sen seurauksena keskenmenon tms.? Toki on helpompi olla tekemättä mitään kuin tehdä aktiivinen päätös ottaa rokote, mutta koita nyt tajuta, että jättämällä rokotteen ottamatta altistat syntymättömän lapsesi paljon suuremmille riskeille kuin ottamalla rokotteen.

Vierailija
27/55 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että raskaanaoleva voi syödä muitakin lääkkeitä kuin sitä panadolia. Ja kumpi mahtaa olla pienempi paha:

1) otat rokotteen jota sinulle suositellaan oman- ja lapsesi terveyden kannalta vai

2) sairastut ehkä korkeakuumeiseen infektioon, sinua lääkitään mahdollisesti ties miten rankasti, saatat joutua röntgeneihin ym. sikiölle vaarallisiin tutkimuksiin...?

toki onhan senkin totta että korkea kuume voi vahingoittaa sikiötä jotenkin mut onhan sekin totta ettei raskaana oleva saisi mitään lääkkeitä rokotteita ynnä muita ottaa kun panadol! toki onhan sekin totta sitten vielä ettei saisi syödä tiettyjä ruoka-aineita ja toki onhan kaikki sairaudet vaarallisimpia juuri raskaana oleville! mikä nyt ei olisi????

Vierailija
28/55 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä valitsemallesi tielle.

Kun lehdessä luki että hyvinkouluttautuneet ovat sikainfluenssarokotetta vastaan ja vähemmän kouluttautuneet ovat sen kannalla! Minä olen hyvin kouluttautunut ja haluaisin sen rokotuksen. Mutten kehtaa nyt!!!!

Vierailija
29/55 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

terv. 30-v perusterve. Ei muuten, mutta mun ikäisten kuolemien syiksi on arveltu liian tehokasta immuunipuolustusta. Ja mä (tai mieskään) ei olle oikeastaan koskaan sairaina...

Vierailija
30/55 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

edelleen tiedän rokotteesta tosi vähän ja tiedän kuinka vähän on kuollut itseasiassa sikainfluenssaan! tiedän olen riskiryhmäläinen mutta sekö kertoo heti sen jos en ota niin saan kauheat keuhkoputkentulehdukset ja menetän syntymättömän lapseni?

ihmiset ihan liikaa lietsoo oikeasti tätä sikainfluenssaa ja minua vähän siksi huvittaakin miksi tätä luullaan ns. maailmanlopuksi?

Vierailija
31/55 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta lienee enemmän kuin luonnollista ja järkevää pyrkiä vaikuttamaan siihen, ettei tauti koidu omaksi lopuksi?

edelleen tiedän rokotteesta tosi vähän ja tiedän kuinka vähän on kuollut itseasiassa sikainfluenssaan! tiedän olen riskiryhmäläinen mutta sekö kertoo heti sen jos en ota niin saan kauheat keuhkoputkentulehdukset ja menetän syntymättömän lapseni?

ihmiset ihan liikaa lietsoo oikeasti tätä sikainfluenssaa ja minua vähän siksi huvittaakin miksi tätä luullaan ns. maailmanlopuksi?

Vierailija
32/55 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että rokotteen ottaminen on kannattavampaa kuin sen väliin jättäminen. Ehkä et sairastu, mutta varmemmilla vesillä olisit, kun ottaisit rokotteen. Lue muitakin lähteitä kuin salaliittoteoreettikkojen nettisivuja (THL tai WHO nyt vaikka aluksi saattaisivat olla heitä, jotka aiheesta jotain tietävät) niin tajuat, että rokotteen ottamisesta ei ole todennäköisesti mitään haittaa, sen ottamatta jättämisellä sen sijaan voi olla fataalit seuraukset. Ei ole mitään järkeä olla ottamatta rokotetta. Jokainen odottava äiti joka jättää rokotteen väliin on todella edesvastuuton.

Vierailija
33/55 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että rokotteen ottaminen on kannattavampaa kuin sen väliin jättäminen. Ehkä et sairastu, mutta varmemmilla vesillä olisit, kun ottaisit rokotteen. Lue muitakin lähteitä kuin salaliittoteoreettikkojen nettisivuja (THL tai WHO nyt vaikka aluksi saattaisivat olla heitä, jotka aiheesta jotain tietävät) niin tajuat, että rokotteen ottamisesta ei ole todennäköisesti mitään haittaa, sen ottamatta jättämisellä sen sijaan voi olla fataalit seuraukset. Ei ole mitään järkeä olla ottamatta rokotetta. Jokainen odottava äiti joka jättää rokotteen väliin on todella edesvastuuton.

olen lukenut kaikilta sivuilta, olen kuullut uutisista juttuja, radiosta ja joka paikasta.

Olen jutellut asiasta ystävien, sukulaisten, vanhempien, sisaruksien ja monen muun kanssa ja en ole ainoa tätä mieltä oleva.

en tuomitse sinua älä sinä minua! tämä on minun mielipiteeni asiasta ja se pysyy.

entäpä jos ottaisin rokotteen ja huomaisin sitten jotain jälkeenpäin lapsessani olevan vialla jota on tullut kyseisestä rokotteesta? en halua sitä riskiä ottaa niin miksi tätä pitää enää vatvoa? täällä kysytään ja sanotaan tälläki palstalla että "perkeleen tollot ottakaa rokote" se nyt ihmisestä tee tolloa. enkä ole ainoa joka ei rokotetta ota ja jos te otatte niin ottakaa! evvk oikeasti!

Vierailija
34/55 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä se rokotus "otetaan"? onko sulla kenties eri jakelukanavat kuin muilla??

Tässä maassa korkeampi taho päättää vasta vuodenvaihteessa tarjotaanko rokotetta koko kansalle vai ei, joten ihan turha keuhkota siitä etukäteen!Sinäkin voit jäädä ilman rokotetta jos niin päätetään..mitäs sitten sanot?iik!

Vierailija
35/55 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

enhän mä terveenä nuorena ihmisenä (joita tämä tauti nimenomaisesti tappaa) saa sitä rokotusta ennekuin nämä "riskiryhmät" on rokotettu ja siinä vaiheessa kun saisin, olen todennäköisesti jo sairastunut kyseiseen tautiin =) No can do

Vierailija
36/55 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen lukenut kaikilta sivuilta, olen kuullut uutisista juttuja, radiosta ja joka paikasta. Olen jutellut asiasta ystävien, sukulaisten, vanhempien, sisaruksien ja monen muun kanssa ja en ole ainoa tätä mieltä oleva. en tuomitse sinua älä sinä minua! tämä on minun mielipiteeni asiasta ja se pysyy. entäpä jos ottaisin rokotteen ja huomaisin sitten jotain jälkeenpäin lapsessani olevan vialla jota on tullut kyseisestä rokotteesta? en halua sitä riskiä ottaa niin miksi tätä pitää enää vatvoa? täällä kysytään ja sanotaan tälläki palstalla että "perkeleen tollot ottakaa rokote" se nyt ihmisestä tee tolloa. enkä ole ainoa joka ei rokotetta ota ja jos te otatte niin ottakaa! evvk oikeasti!

Montakos immunologian asiantuntijaa lähipiiriisi kuuluu? Jos saat syövän, konsultoitko silloinkin mummoasi ja naapurin Pirjoa ennen kuin aloitat lääkärin määräämän lääkityksen ja sädehoidon? Todellakin olet tollo, kun et ota rokotetta, mutta näin se luonnonvalinta näköjään sitten toimii nykyaikana.

Vierailija
37/55 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuulu mihinkään riskiryhmään...

- ottaisin heti huomenna, sekä itselleni, lapsille että puolisolle.

Mutta kun emme saa = emme kuulu riskiryhmiin.

Vähän potuttaa.

Ei yhtään kiinnostaisi alkaa testaamaan, onko juuri joku meistä yksi niistä harvinaisista tapauksista jonka keuhkot menee paskaksi ko. viruksesta.

Vierailija
38/55 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä ihme teitä vaivaa?? on näköjään joidenkin mielestä rikos jos rokotetta ei ota!! mitäs se teille kuuluu? jokaisen oma asia enkä minäkään ala uhoamaan täällä että älkää ottako rokotetta! se oikea päätös on ottaa ja olla ottamatta!

no ei todellakaan ole jokaisen oma asia

eri asia on esi. kohdunkaulansyöpä-rokote. Se tosiaan on jokaisen oma asia. Sairastuu siihen tai ei tai kuolee aivan sama. Se tauti ei tartu.

- sama juttu oli siinä poliossa 1980-luvulla; jos suurin osa väestöstä ei olisi ottanut rokotetta niin virus olisi päässyt edelleen leviämään väestössä.

Se että lähes kaikki rokotettiin, pysäytti taudin leviämisen.

Siihen nytkin pyritään.

Sekä siihen, ettei tämä virus jatkuvasti levitessään alkaisi kehittää ihmiselle vaarallisempia mutaatioita.

Joku viruksista enempi tietävä nimittäin valisti että jokainen tartunta on virukselle mahdollisuus muuntua paremmaksi = meidän kannalta vaarallisemmaksi.

Vierailija
39/55 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä ei saa kukaan perusterve 25-65 vuotias, joten mitä väliä? Meidän perheestäkin rokotettaisiin/rokotetaan (en oo vielä päättänyt) vain 3-vuotias - minua, vastasyntynyttämme ja miestä ei. Eli mitäs tällaisessa tilanteessa tulisi tehdä, te kaikkitietävät rokotusten rakastajat??

- aikas hankalaa eristäytyä vuodenvaihteeseen saakka minnekään eräkämpälle virusta pakoon, hihi...

..paitsi että oikeesti ei hirveesti naurata, kun huolestuttaa noi vaaralliset komplikaatiot mitä jotkut on saaneet.

Vierailija
40/55 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa uskomaan, että rokotettu ei voisi levittää virusta?

Ihan samanlailla se virus kulkee niin rokotetun kuin rokottamattoman käsissä eteenpäin.

öö, no leviäähän se sitä vähemmän mitä harvempi tautia sairastaa.