Lue keskustelun säännöt.
Mistä joustavapohjaiset talvikengät lapselle?
30.10.2009 |
Olen useamman urheiluliikkeen, kenkäkaupan ja marketin valikoimat testannut ja taivutellut kengänpohjia ja järjestään kaikki ovat liian jäykkiä. Toiset jopa niin kovia, etten saa niitä käsivoimin edes taivutettua.
Salaa olen kokeillut myös päiväkodin kenkiä eteisessä, jos joskus tulisi vastaan kengät, joiden pohja joustaa.
Kokeilen vielä, että jos täältä löytyisi apua ongelmaan...
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
...joissakin on taipuisampi pohja kuin toisissa. Talvikengissä tietenkin on yleensä aika paksu pohja mikä vähentää niiden "taipuisuutta". Nykykäsityksen mukaan lapsen kengän pohjan tulisi olla taipumaton muuten, paitsi päkiän kohdalta, josta jalkakin luonnollisesti taipuu. Eli muualta ei kannatakaan taivutella kenkää. No, jotkut jalkineet ei taivu päkiän kohdaltakaan. Tilasin itse pikkujalat.fi verkkokaupasta lapselle talvikengät, ja koska olen vähän noviisi ja tumpelo lasten varusteiden suhteen, niin kysyin heiltä verkkosivujensa "palautelaatikon" kautta kaikenlaista kengistä ja materiaaleista ja kokoasioista, ja sain tosi asiallista ja tyhjentävää vastausta. Joten, ajattelin, että voisit kenties katsoa pikkujalat.fi sivuilta mistä kengistä olet kiinnostunut, niin sitten kysellä heiltä niistä, niin he varmaan osaa niitä taivutella ja testailla ja voisit sillai saada toiveesi mukaiset kengät lapsellesi!