Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kätilöopisto vai Naistenklinikka?

Vierailija
30.10.2009 |

Mielipiteitä kaipaan :).

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytin siellä esikoiseni ja tulen myös tämän toisen lapsen siellä. Pidi kovasti lämpimästä ilmapiiristä ja niin kun joku jo sanoikin että naikkarilla äidit huomioidaan tosi hyvin (vauvat tietysti myös).

Tosin jouduin aikaisten vesien menon takia antibioottitiputukseen synnytyksen aikana ja kuulin että jossain sairailoissa niin ei tehdä (?). Tällä kerralla en ottaisi antibioottia vaikka samoin kävisi. Mielstäni turha ottaa vain sen vuoksi että suljetaan tulehdusriski pois joka on aika pieni.

Mutta naikkarille vaan! IHania kätilöitä!

Vierailija
2/22 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä paikka oli. Itselläni ratkaisi matka - Kättärille vähän lyhyempi ja paljon helpompi jos olisi sattunut ruuhka-aikasynnytys. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin kivuttoman synnytyksen ja siellä se osattiin. Lisäksi tunnelma oli hyvä.

Vierailija
4/22 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdesti siellä, eikä muuta kuin positiivista sanottavaa.

Jos hätä tulee, löytyy paras mahdollinen apu niin äidille kuin vauvallekin.

Vierailija
5/22 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotain tulee niin saa parhaan avun :)

Vierailija
6/22 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos voisin jälkiviisaasti valita. Kättäri on kiva paikka ja siellä on mukava henkilökunta, mutta hätätilanteessa Naikkarilla on paremmat resurssit hoitaa asiat.

Nimim. kokemusta on

Vierailija
7/22 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on normaali synnytys :)

Vierailija
8/22 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

milloin on normaali synnytys? Siis etukäteen? Minun piti olla normaali ja "hyvä" synnyttäjä, mutta synnytyksen aikana tuli vakavia komplikaatioita.

Vierailija
9/22 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naistenklinikalla. Kysyivät haluanko epiduraalin heti, ennenkuin olin ehtinyt edes synnytyssaliin:). Olen kuullut kokemuksia, että Kättärillä yrittävät kannustaa synnyttämään mahdollisimman pitkälle ilman lääkkeellistä kivunlievitystä. Molempi parempi. Riippuu mitä kivunlievitystä itse toivoo.. Kättärillä vesialtaita, synnytysjakkaroita yms. vaihtoehtoisia juttuja:) Mutta antavat kyllä myös epiduraalin, eivät vain ehkä niin herkästi kuin Naistenklinikalla.

Vierailija
10/22 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen lapsi tarvitsi kyllä erityistoimenpiteitä heti synnyttyään mutta ne hoituivat kyllä erinomaisesti Kättärilläkin.

Henkilökunta oli kivaa, satuin vielä saamaan saman kätilön molemmissa synnytyksissä - hän olikin oikea HELMI. Tilat asianmukaiset, kivat huoneet, joissa ei liikaa väkeä. Ei painostettu missään asiassa mihinkään suuntaan. Kivunlievityksenä kaikki mahdollinen käytössä vaikka eka kerralla olikin juuri lääkärilakko käynnissä (ja lääkäriä tarvittiin siis sekä epiduraalin laittoon että vastasyntyneen virvoitteluun).

Miksipä en olisi synnyttänyt siellä - ihan yhtä hyvä paikka kuin mikä tahansa muukin (muuallakin olen synnyttänyt)? :)

Vierailija
11/22 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta uskon,että niin nkl kuin kättärilläkin saa riittävää apua jopa hädän hetkellä!

Olen synnyttänyt jorvissa sekä nkl:llä, nkl otti päähän vierailuajat, jotka ainakin silloin olivat hyvin rajoituetut. Jorvissa oli vapaat.

Jorvissa minulle tehtiin kiireellinen hätäsektio, menimme sairaalaan siitä kun minut oli kirjattu "sisälle" meni vain 20 minuuttia niin vauva oli jo isänsä sylissä! Saimme koko perhe loistavaa palvelua niin fyysisesti kuin henkisesti.

Vierailija
12/22 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpö, minulle on tarjottu epiduraala mukisematta. Hyvät muistot on jäänyt, miksi menisin NKL kun Kättäri on kodinomaisempi ja viihtyisä paikka jossa varmasti osataan hommat.

Vierailija
13/22 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta antavat kyllä myös epiduraalin, eivät vain ehkä niin herkästi kuin Naistenklinikalla.

ihan tuosta noin vain. Ihan ilman omaa pyyntöä sitä tarjottiin.

Tämähän vaikuttaa nyt ihan höpöttelyltä taas kerran. :)

Vierailija
14/22 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahden synnytksen verran, sinne menen jos vielä joskus tarve tulee. Ei mitään valittamista. Kaikki hoitui ja tunnelma oli hyvä. Yhteensä siellä olen pari viikkoa viettänyt eli henkilökuntaakin aika laajalti, ihania ja ammattitaitoisia olivat kaikki sekä erittäin empaattisia. Eka synnytys ei mennyt ohjekirjan mukaan vaan tuli komplikaatioita, lääkäreitä saatiin heti paikalle useita ja todella upeasti toimivat. Mitään ei lopulta käynyt vaikka olisi voinut. Epiduraalin sain ekalla kertaa kun halusin, toisella kertaa synnytin luomusti omasta halusta (en tosin olisi ehtinyt mitään saadakaan). Imetysohjaus oli ihan parasta, tässä olen kuullut olevan puutteita NKL:lla.

Vierailija
15/22 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että Kättäri on vauvamyönteinen ja Naikkari äitimyönteinen. Ystväni sai sektion Kättärillä, eikä olis jaksanut hoitaa vauvaa ekan yönä, mutta ei mitään mutinoita. Mut leikattiin Naikkarilla, toivat vain vauvan syömään ja veivät yöksi vauvalaan, " että saa äiti levätä"

Vierailija
16/22 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hysteerikot menevät naistenklinikalle -- siellä on "muka" turvallisempaa. Naikkarilla on kyllä riskisynnytyksiin Suomen ja varmaan yksi maailman paras valmius. Mutta jos siellä on riskisynnytys käynnissä niin normaalisynnytyksiin voi olla resurssit vähissä. Naistenklinikka harvemmin sulkee oviaan mutta Kätilöopisto herkästikin, jos synnyttäjiä on liikaa. Itse olen ollut Naistenklinikalla synnyttämässä kerran riskisynnytyksen ja siihen tosiaan osallistui 3 lääkäriä ja 4 kätilöä, eli valtaosa resursseista oli huoneessani. Mietin, että mitä jos toisaallakin olisi ollut "normaalimpi" riskisynnytys samaan aikaan.

Toisen kerran synnytin normaalisynnytyksen ja apua saatiin juuri ponnistuksen ajaksi. Kätilö ehti olla huoneessani 10 tunnin aikana yhteensä varmaan 10 minuuttia, josta ponnistus kesti 7. Eli aika liukuhihnalla mennään.

Lapsivuodeosasto oli täysin itsepalveluperiaatteella kummallakin kerralla.

Vierailija
17/22 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta on molemmista ja Kättäri ehdottomasti parempi.

NKL kamalat kivut, ei saannut apua, enkä edes pyytäessä kipulääkettä. Lääkäriä hälytettiin moneen kertaan paikalle, mutta ei ehtinyt seurauksena pahat repeämät ja loppuelmänän hermokivut. vauva otettiin heti syntymän jälkeen pesuun ja kapaloon. Imetystä opetettiin ekan kerran vasta osastolla monta tuntia synnytyksen jälkeen.

Kättärillä paljon pehmeämmät arvot. Vauvan sai heti synbtymän jälkeen paidansisään ja tissille. Saatiin ihan rauhassa olla synnytyssalissa. Osatolla inhimillinen meininki jaäitiä autettiinn /kuunneltiin!!

Vierailija
18/22 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytys päätyi sektioon ja lapsi lopulta lastensairaalaan. Sain tukea ja tietoa paljon, mua ei jätetty yksin, vaan hoitajilla oli aikaa jutella. Kun sain lapsen lopulta luokseni, sain neuvoja ja ohjausta ja sain myös olla sairaalassa 8 päivää, kunnes vauva pääsi mukaan. Ja vauva joutui käymään tarkkailussa myöhemminkin, ja me kävuimme myös osastolla. Aivan loistavaa hoitoa saimme.

Vierailija
19/22 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naistenklinikasta, mutta siellä kaikki sujui tosi hyvin, vaikka kaameaan ruuhka-aikaan synnytinkin.

Mulla valinnassa ratkaisi se, että siellä saa nopeasti parhaan mahdollisen hoidon, jos jokin alkaa mennä vikaan. Mikään ei onneksi kyllä mennyt. Toinen ratkaiseva tekijä oli kodin ja sairaalan välinen etäisyys. Halusin olla kotona mahdollisimman pitkään, enkä siinä kunnossa ( 8 cm auki) olisi halunnut istua autossa yhtään kauempaa. Synnytin ilman lääkkeellistä kivunlievitystä ja siihen suhtauduttiin tosi positiivisesti.

Vierailija
20/22 |
30.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muualta ei kokemusta.

NKL:lla kaksi synnytystä, olen erittäin tyytyväinen kaikin puolin.

Kuopuksemme ei olisi elossa jos olisimme olleet muualla, se on fakta. Kättärikin olisi ollut liian kaukana. Sekunneista kyse. Eli jos jokin paha kriisi ja kriittinen tilanne tulee, niin tietotaito on kyllä paras NKL:lla, ja lasten teho-hoito lähellä.

Kun vauva oli Lastenklinikan teholla, pääsi käytäviä pitkin helposti NKL:n puolelta katsomaan.

Onneksi useat synnytykset sujuvat hyvin. Mutta eivät kaikki, ja minua ei muualle saisi synnyttämään kuin NKL:lle..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yksi