painoindeksi 24=hoikka??
Jäipä vähän ihmetyttään.. Olen käyny raskauden takia nyt kolmen eri lääkärin ja muutaman hoitsun luona ja ne kaikki on todennu että 'sokerirasitusta tuskin tarvitsee tehdä kun painoindeksi on ollut ennen raskauden alkua 24 ja kun olet noin hoikka'. Siis niinku täh... Omasta mielestäni en ole järin hoikka, ylimäärästä on hiukan mahassa ja reisissä. Lihaksia löytyy ja ruumiinrakenne on harteikas.
Mutta mitä sotanorsuja nää on tottunu katteleen jos tällanen perusnainen on yhtäkkiä hoikka?
Kommentit (38)
Laiha, hoikka, pyöreähkö(pulleahko)), lihava, läski. Omasta mielestäni olen hoikka kun BMI 20 ja pyöreähkö olisin jo BMI 22 kohalla :)
Terveisin painoindeksi 19
Että voisit jättää vastailematta sairaine käsityksinesi...
ja kaikki rutisevat mulle, että olen laiha ja anorektisen näköinen.
Olen pitkä kyllä ja harrastan paljon liikuntaa, mutta en nyt mielestäni mikään laiha ole. Mutta näin mulle aina mainitaan ja maristaan.
Laiha, hoikka, pyöreähkö(pulleahko)), lihava, läski. Omasta mielestäni olen hoikka kun BMI 20 ja pyöreähkö olisin jo BMI 22 kohalla :)
pitäisi laihtua tai lihota että bmi muuttuisi yhtä suuremmaksi tai pienemmäksi?
kun ihmisillä on ihan erilaiset ruumiinrakenteet.
Peilistä sen näkee onko läski vai ei.
joku kyseli vyötärönympärystä, joten laitetaas niitä mittoja ennen raskautta:
158/60
vyötärö 77cm
c/d-kuppi
hauis 28cm, ei alleja
reisi 50cm
Vaatekoko 38.
Omasta mielestä ennemmin normaali kuin hoikka. Tai sitten pyöreä ennemmin kuin hoikka.
joku kyseli vyötärönympärystä, joten laitetaas niitä mittoja ennen raskautta: 158/60 vyötärö 77cm c/d-kuppi hauis 28cm, ei alleja reisi 50cm Vaatekoko 38. Omasta mielestä ennemmin normaali kuin hoikka. Tai sitten pyöreä ennemmin kuin hoikka.
mutta se varmaan vaan katsoi tuota painoindeksiä, ja kun oli normaalipainon alueella niin sanoi hoikaksi. Eli hänelle hoikka=ei ylipainoinen.
pitäisi laihtua tai lihota että bmi muuttuisi yhtä suuremmaksi tai pienemmäksi?
BMI eli X lasketaan kaavasta pituus (cm eli esim 170) jaettuna paino (kiloina) toiseen. Vaihdat vain X:n kilojen paikalle ja saat laskettua paljonko milläkin painolla BMI on. Loppuuko teiltä järki täysin heti kun on koulusta pois päästy?
painoindeksin 24 omaava ei mikään hoikkakaan ole. Taitaa joku ylipainonen punkero siellä rutista.
terveisin painoindeksi 19
Aina ollaan hurskaasti arvostelemassa naistenlehtien antamaa naiskuvaa siitä miten pitäis olla hoikka tai oikeastaan laiha. Ja sitten kuitenkin täällä täysin normaalipainoiset valittaa olevansa läskejä. Se on totta, että BMI ei anna aivan oikeaa kuvaa siitä miltä ihminen näyttää ulospäin. Jos on lihasta, mikä painaa selkeästi enemmän kuin läski, niin tottakai BMI näyttää enemmän, mutta silti kroppa näyttää timmimmältä.
Ja on ylimääräistä. Mutta en pidä itseäni lihavanakaan, enkä myöskään laihana, en oikeastaan hoikkanakaan. Ehkä perustanakka?
Hassua, että mieheni painoindeksi on sama, ja häntä ei voi todellakaan sanoa lihavaksi tai ylipainoiseksi. On hoikka ja lihaksikas, ehkä hiukan on löysää mahassa. Mutta jos olisi tuosta vielä vähemmän kiloja, niin aika luikku olisi. On kovakuntoinen ja urheilee paljon.
pitäisi painaa n. 15 kg vähemmän kuin nykyään. Aika epärealistista ja en oikein usko, että se sopisi meikäläisen rakenteeseen. Näyttäisin varmaan todella oudolta, en välttämättä ollenkaan hyvältä!
ja naamioida sen kätevästi muotoon, voi kun mä olen lihava vaikka bmi normaali.
Normaalipainoinen on puoliksi läski ja puoliksi hoikka, mutta ei täysin kumpaakaan. Jos bmi 24, niin ei tasan tarkkaan ole hoikka.
painoindeksin 24 omaava ei mikään hoikkakaan ole. Taitaa joku ylipainonen punkero siellä rutista. terveisin painoindeksi 19
mutta sen vaihtoehtotoko on läski?! Haistapa sinä itse paska, jos pystyt sieltä oksennuksen hajun keskeltä. Pönttö on kyllä sulla siellä todennäköisesti kätevän lähellä paskan haistelua varten. Terveisin painoindeksi 23,2. Ja normaalipainoinen.
Omistaa rasvaisen makkaran vyötäröllä muttei ole mikään liikalihava. Tai sitten omistaa lihaksikkaan vartalon ja ei rasvaa tai suuret rinnat jotka vie painoa.
Eli ei tuo 24 ole hoikka. Monet urheilijat ovat painoindeksiltään 18-20 hujakoilla. Lihasmassaa vaativa urheilija saattaa olla yli 24.
Tärkeintä olisi mitata se vyötärö
ei paljoa auta, mulla on vyötärö 73 ja olen ylipainoinen. ei vyötärö mitään kerro.
niin, siis... Koen olevani ennemmin normaalikokoinen, pikkusen ehkä pyöreä, mutta kohtuullisen lihaksikas. Ja sitä ylimäärästä tosiaan jonkin verran on. Siksi ihmetyttää ammattihenkilöiden sanamuoto 'hoikka', kun itse ymmärrän hoikalla itseäni kaposemman ihmisen. Mulle hoikka on siellä normaalipainon alarajoilla ja laiha sitten alle normaalipainon.
Eikä ollu tarkotus nimitellä ketään läskiksi tms, tiedän että esim. kehonrakentajilla on iso BMI eikä kuitenkaan läskiä lainkaan. Mutta ihmetyttää että mikä on se vertailukohta ku tällanen lyhyt, leveäharteinen ja vähän pyöreä on yhtäkkiä hoikka.