en saanut eilen rokotetta, vaikka olen raskaana
Pitkän pohdinnan jälkeen päätin käydä eilen ottamassa rokotteen. Menin rokotepaikalle, mutta en saanut rokotetta, koska en ole vielä raskausviikolla yli 36...olen pari viikkoa aikaisemmassa vaiheessa eli kuitenkin raskauden viimeisellä kolmanneksella!!!ei ollut yhtään jonoa ja yksi tuli minun jälkeen.. Jotenkin tilanne niin koominen, että sitten kun päättää mennä niin viilataan pilkkuja eikä rokotusta saa.Niin hölmöläisten hommaa koko juttu, että sapettaa!
Kommentit (3)
joten jos espoossa asut ei tarvii kauaa odottaa. Joku syy niillä varmaan on että eka rokottaa ne pdemmällä raskaana olevat, se on kyllä selvästi kerrottu esim kaupungin nettisivuilla ja rokotuspaikoilla että eilen ja tänään nimenomaan rokotettiin rv36+ olevat, ja ensviikolla sitten muut.
niin se pitäisi sitten tehdä kaikkien muidenkin kohdalla, loogista on että raskauden viimemetreillä olevat rokotetaan ensin että rokote ehtisi alkaa vaikuttaa ennenkuin vauva syntyy, siinä kun menee se pari viikkoa ennenkuin rokote alkaa vaikuttaa. Sinulla on todennäköisesti kuitenkin vielä enemmän aikaa jäljellä synnytykseen kuin yli rv36 olevalla. Jos nyt oisi tehty poikkeus kaikkien kohdalla oisi rokotuspaikat täyttyneet kaikista raskaanaolevista, lakaen sieltä rv4+, eikä kaikkia loppuraskaudessa olevia olisi välttämättä ehditty ajoissa rokottaa.
Kannattaa siksi ottaa ensin selvää mikä ryhmä on rokotuksissa menossa ettei mene väärään aikaan rokotettavaksi.
Mä en tajua mitä logiikkaa on rokottaa parin viikon sisällä kaikkia >36 raskausviikolla olevia. Lisäähän tulee saamari kaiken aikaa!