Mitä D-vitamiinipillereitä suosittelisit, kun olen raskaana?
Kommentit (5)
Mä syön kanssa Multitabs-raskaus vitamiineja Siinä on kaikki samassa paketissa ja lisäksi vähän rautaa, jota voit joutua muuten raskaudenaikana ottamaan erikseen. Mulle tulee erikseen otettavista raudasta, d-vitamiinista tai kalsiumista pahoinvointia.
Noissa tabuissa on se ristiriita että kalkki ja rauta yhtä aikaa otettuna haittaa toistensa imeytymistä. Niitä ei siis saisi ottaa yhtä aikaa. Ja toisekseen nuo on ihan sikakalliita, halvemmalla pääsee kun ostaa erikseen tarvitsemansa valmisteet.
Mulla käytössä MiniSun-tabut, suositeltava vahvuus raskaana olevalle on 10 µg.
halvimmat löydät ruokakaupoista tai tyyliin Tarjoustalosta. Muista katsoa oikea annostus, vitamiinipitoisuus pieni = hinta halvin.
Apteekeissa on aina kalleinta.
ei merkeillä ole mitään väliä, ainoastaan pitoisuus on tärkeää. Ja koska kaupoissa on halvinta on menekkikin suurinta, päiväys on kaukana tulevaisuudessa.
niitä mitkä on makeutettu aspartaamilla. Tai näin teinkin, vaikka kai aspartaami on jo "vapautettu"... itse olen kuitenkin sitä välttänyt raskaana ollessani, kuten mahdollisuuksien mukaan muitakin keinotekoisia makeutusaineita.
Tai voithan ottaa Multitabs-raskaus monivitamiinia, siinä on D kanssa, taitaa vaan olla D2...
Siinä on kaikki samassa paketissa ja lisäksi vähän rautaa, jota voit joutua muuten raskaudenaikana ottamaan erikseen. Mulle tulee erikseen otettavista raudasta, d-vitamiinista tai kalsiumista pahoinvointia.