Meiilä molemmat lapset saisivat sikarokotteet maanantaina, uskallanko?
Apua! Jotenkin kauhistuttaa nämä päätökset, ottaakko vaiko eikö. Niin paljon on juttuja kirjoitettu puolesta ja vastaan. melkein kallistun ottamisen puolelle, mutta Ruotsin maalta tulleita tietoja lukiessani otan ajatuksissani pari steppiä taaksepäin. Siellähän on paljon uutisoitu rokotteesta sairastuneista ja jopa kuolleista. Huoh!
Meillä 3-vuotiaalla infektioastma ja 6-vuotiaalla pieni avoin valtimokäytävä sydämessä. Eli molemmat saisivat rokotteen halutessaan ensi viikolla.
Kertokaa mulle ajatuksia ja mahd. neuvoja. Mieluummin ei mitään hysterisointia vaan järkeviä pohdintoja puolin ja toisin.
Kiitos
Kommentit (6)
miettinyt ja pohtinut tätä samaa asiaa.
Meillä 4v. astmaatikko ja rokotus tänään klo:14-18 joten ihan kohta lähdetään.
Eli siihen lopputulokseen tulin että rokotus otetaan.
Oli kokoajan sitä mieltä että rokotus otetaan,mutta eilen illalla varsinkin alkoi vähän pelottamaan koko rokotus ja siitä täälläkin aloituksen tein.
Mutta kyllä tuohon rokotukseen nyt kuitenkin päädyn. Koska niin iso riski on siinäkinettä sairastuu sikainfulenssaan ja sitten onlapsi todella huonossa kunnossa.
Tulethan kertomaan kuinka teillä rokotus meni ja miten lapset siihen reagoivat. toivotaan, että kaikki menee hyvin.Alan itsekin vahvasti kallistumaan rokotteen ottamisen puolelle.
ap
Ja oloni on hieman lämpöinen mutta hyvä, käsi hieman arka.
Otin työni vuoksi ja nyt myös siksi että voin "testata" rokotteen itseeni, miltä tuntuu, voin antaa laittaa sen lapsilleni.
Rokottaisin ehdottomasti jo nyt lapseni jos rokote olisi perusterveille saatavilla.
Surettaa ajatella, että toiset saisivat heti huomispäivänä ja oma lapseni joutuu odottelemaan tässä paskakaupungissa omaa vuoroaan vaikka kuinka kauan. Vaikka kuuluu riskiryhmään.
neuvolaan...lapsi 1v. saa rokotteen klo 9. Haluaisin sen jo nyt, mutta näin täällä Helsingissä:(
minulla 2v jolla infektioastma ja aijon tuon rokotteen ottaa hänelle sekä terveille sisaruksille. itse olen lukenut tietoa vain ja ainoastaan thl:n sivuilta koska siellä tieto asiallista. ja koska isommat ovat koulussa ja eskarissa niin en halua ottaa riskiä. olen minäkin tätä pitkään harkinnut ja ensin en ollut ottamassa kenellekkään mutta nyt olen näin päättänyt ja mielestäni parempi niin. mutta jokainen tämän "joutuu" itse päätämään, mutta tässä minun päätökseni =)