mihin kouluun laittaisit ekaluokkalaisesi Pohjois-Helsingissä?
Kommentit (29)
Ja kertokaa hyviä kokemuksia hiidenkiven koulusta!!!!! Sinne lapsi olisi siirtymässä neljännen luokan jälkeen..mihin onneksi vielä paljon aikaa..
sosiaalis-psyykkisiä ongelmia, mutta joissain kouluissa näistä syistä johtuvia ongelmia on enemmän kuin toisissa.
[quote author="Vierailija" time="02.01.2009 klo 22:47"]
millä perustein valitset koulun?
[/quote]Lähikoulun valitsin aikanaan, poika valitsi samalta alueelta painotuksiin perustuvan yläasteen ja lukio yhdessä johon oli yli 9 KA
Lähikouluun laitoin ja ihan sillä perusteella valitsin että oli lähin.
Mun oma lapsi varmaan menee aikoinaan Pihlajamäen ala-asteelle kun on lähikoulu. Malmi-Pukinmäki-Pihlajamäki alueen kouluista olen itse kuullut aika vähän mutta Ylä-Malmin peruskoulua olen kuullut kehuttavan. On ilmeisesti rauhallinen ja hyvämaineinen koulu.
Olen ketjun edellinen enkä mielelläni hauku mitään koulua mutta Helsingin kristillistä koulua en Pukinmäessä kyllä valitisisi lapselleni. En ole niin uskovainenkaan mutta tiedän, että koulussa on ollut paljon oppilashuollollista pulmaa yms. En tiedä varsinaisesti mistä johtuvat ongelmat tässä koulussa mutta sitä en omalle lapselleni valitsisi vaikka on toki melko pieni koulu mikä voi tehdä siitä houkuttelevankin vaihtoehdon.
En ole opettaja mutta koulujen kanssa kyllä tekemisissä työni puitteissa aika usein. Jos tosiaan haluaisin kouluja vertailla, mitä en siis itse aio tehdä niin miettisin esim. rehtoria ja koulun oppilashuoltoa. Esim. tässä ketjussa parjattu Hiidenkiven peruskoulu ei mielestäni ole siksi kiva kun on niin iso koulu mutta oppilashuolto siellä toimii hyvin enkä pitäisi sitä koulua huonona vaihtoehtona Pohjois-Helsingissä.
Pukinmäen peruskoulussa olis eka ja toka luokka pienemmässä yksikössä. Ainakin
tuo Immolantien seutu on pelkkää pientoalo aluetta (omakoti ja rivitaloja)
Säveltäjänpuiston sivukoulu, luokat1 ja 2: Erkki Melartinintie 2
Immolan sivukoulu, luokat 1 ja 2: Immolantie 9
Aloittajan lapset menee varmaan yläasteelle kohta, mut vastaanpa silti... Omani on Ylä-Malmin peruskoulussa. Pelkkää hyvää sanottavaa toistaiseksi. 1-4 luokat on omassa rakennuksessaan (kaunis vanha kivitalo), 5-9-luokat tien toisella puolen omassaan. On maahanmuuttajalapsia ja varmasti ns. eri sosiaalisia kerroksia, mutta mä en oo kyllä missään vaiheessa älynnyt pitää sitä haittana... päinvastoin. Asuinalue ympärillä on pääosin rauhallista ja hyvämaineista pientaloaluetta, ja oon ymmärtänyt, että tuohon kouluun tullaan mielellään vähän kauempaakin.
Soinisen koulusta Puksun kyljessä en ole kuullut juuri hyvää. Pukinmäen koulu sen sijaan on tuttavien kokemusten perusteella ihan ok sekin, vaikka iso onkin.
Luulempa että ainakin 3 luokasta alkaen voi hakea mihin kouluun vaan.
Miten se käytännössä onnistuu on toinen juttu. Asiaa voi tarkistella opetus- viranomaisilta.