Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mihin kouluun laittaisit ekaluokkalaisesi Pohjois-Helsingissä?

Vierailija
02.01.2009 |

millä perustein valitset koulun?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinne missä kaverit ja muut naapurien lapset käy... sosiaalisen verkoston ja kanssakäymisen takia

Vierailija
2/29 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omanikin on käynyt siellä. Luonnonläheinen ympäristö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän tarkempaa tietoa pitäisi saada. En halua lapsiani kouluun alueelle, jossa on paljon vuokra-asuntoja ja maahanmuuttajia. Paloheinä on tavoitteena. vaikkapa Malmin tai Pukinmäen ihan mikä tahansa koulu olisi painajainen.

Vierailija
4/29 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Malmillakin on niiiiiin erilaisia asuinalueita. Toisaalla vuokra-asuntoja mamuineen ja toisaalla pientaloja. Vaikka enpä näe syytä miksi mamut/vuokra-asunnot olisi haitta. Sitä paitsi, ei niiltä voi enää Helsingissä välttyä, asuipa missä tahansa.

t. ope

Vierailija
5/29 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä ei kyse ole niinkään koulun valinnasta vaan asuinalueen valinnasta.

Vierailija
6/29 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käynyt itse paloheinän ala-asteen. Ihana koulu ja edelleen tämä on alueena todella rauhallinen! Me asutaan niin kauan täällä että on lapsella koulu käyty.

Vierailija
7/29 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tahansa lähikouluun, paitsi jos lähikoulu olisi Hiidenkivi.

Vierailija
8/29 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko oikeasti noin asenteellinen oppilaitasi kohtaan? Mamut/vuokra-asunnoista tulevat on "huonoja" oppilaita?

Vierailija
9/29 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mietin. Tällä logiikalla on kyllä parasta sitten pistää juuri siihen mamu-vuokra-asunto kouluun omat lapset, niin opettajilla ei ehkä ole tuommoisia asenteita.

Vierailija
10/29 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaa vanhemmille vihdoinkin ison vapauden, kun ei enää tarvi kuskata. Koulussa muodostuu myös kaveripiiri ja kiva kun nekin asuu toisiaan lähellä. Varsinkin alaluokilla kaverit on hyvä olla jossakin ihan naapurissa.

Toinen valinta oli yllätys, yllätys, pääsy iltapäiväkerhoon, jossa oli ulkoilua eli leikkipuiston ip kiinnosti. Yhdessä koulussa ip loppui jo neljältä.

Kolmas valinta oli se mihin eskarikaveritkin pääosin menee. Säilyy vanha kaveripiiri, kun tunnettiin jo siltä ajalta vanhemmat ja lapset toisemme.

Meillä tuon ykköskriteerin mukaan oli vaihtoehdot Paloheinän ala-aste, Torpparinmäen pääkoulu tai Torpparinmäen korttelikoulu, ne olivat kävelyetäisyydellä. Valitsimme Torppiksen korttelin.

Vierailija
11/29 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja näen päivittäin sen asuinalueen sosiaalisen rakenteen ja luokkatovereiden valtavan merkityksen lapselle. Helsingissä on kouluja, jotka ovat todella levottomia. On fakta, että ne sijaitsevat alueilla, joissa sosiaalinen rakenne on toisenlainen kuin omistsasuntovaltaisilla pientaloalueilla. Ei sitä käy kiistäminen. Ja naurettavaa sanoa, ettei sitä voisi sanoa ääneen, jos on vara valita missä asuu. Eikä tämä liity vain kouluihin. Helsingissä huono-osaisuus kasaantuu tietyille alueille. Tekeekö sen ääneen sanominen tässä ketjussa minusta jotenkin asenteellisen? T. 3

Vierailija
12/29 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vika Hiidenkivessä??? Kouluun vielä aikaa, mutta se olis lähikoulumme..

Vierailija
13/29 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki on tämäkin ope (nelonen vai mikä olinkaan) tietoinen erilaisista vaikuttimista oppilaiden käytökseen, mutta siitä huolimatta otan jokaisen vastaan yksilönä. Vaikka olisi narkkarivanhemman lapsi niin en automaattisesti oleta, että ongelmia on tiedossa. Oppilaiden kohdalla ei vaan voi yleistää. Jos niin tekee ja se näkyy niin voi pahimmillaan olla itse aiheuttamassa odottamaansa käytöstä oppilaalle "Kun kerta minun oletetaan olevan tällainen, niin samapa tuo on ollakin".

ope

Vierailija
14/29 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

t.ap

Vierailija
15/29 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

luokassa saattaa olla lukuisia häirikköjä, erityisopetuksen tarpeessa olevia (mutta ei sitä saavia), kieliongelmaisia, monin tavoin kaltoin kohdeltuja moniongelmaisten perheiden lapsia. Oppitunneilla tunnelma voi olle erittäin levoton, luokissa on väkivaltaisia ja häiritseviä oppilaita, jotka sabotoivat kaikkien opiskelun ja turvallisuuden. Se ei ole tänä päivänä mikään salaisuus. Itsekin painin asian kanssa päivittäin ja teen parhaani tukeakseni lapsia mahdollisimman hyvään elämään. Jos voin valita, haluan kyllä omat lapseni kouluun alueelle, joissa näitä moniongelmaisia lapsia ei ole ainakaan lukuisia lasteni luokassa. Lähtökohtaisesti ajattelen, että oppilailla pitäisi olla turvallinen olo ja rauha opiskelulle. Sitä voi taktikoida valitsemalla asuinalueensa hyvin. Tässä ei nyt kysytä asennetta työhöni vaan sitä, millä perusteella valitsen oman lapseni koulun. Tekeekö se minusta pahan ja asenteellisen ihmisen kun haluan lapselleni hyvää? Olettekohan te, jotka syytätte minua tuomitsevaksi ja asenteelliseksi oikeasti yhtään tietoisia siitä, millaista menoa toisissa kouluissa nykyään on?

Vierailija
16/29 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"luokassa saattaa olla lukuisia häirikköjä, erityisopetuksen tarpeessa olevia (mutta ei sitä saavia), kieliongelmaisia, monin tavoin kaltoin kohdeltuja moniongelmaisten perheiden lapsia"

eivät katso asuinaluetta. Joka paikasta löytyy näitä.

Vierailija
17/29 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sanotaan näin päin, että en ole kuullut siitä mitään kivaa. Mielelläni kuulen, jos jollain on sanottavaa. Jo yksistään se, että koulussa on 800 oppilasta ja jotain yli 40 luokkaa tekee varmaan sen, että pikkuinen oppilas on siellä melkoisessa "laitoksessa". Millään kaikki opettajat eivät voi tuntea kaikkia oppilaita ja itse ainakin katson, että pienet koulut luovat turvallisuuden tunnetta. Oma poikani on ihanassa "kyläkoulussa" - 100 oppilasta koko koulussa.

Vierailija
18/29 |
02.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheiden ongelmat ovat aika erilaisia vaikkapa Pakilassa kuin Jakomäessä. Sen pitäisi olla aika itsestään selvää, ainakin niille jotka haastavilla alueilla työskentelevät. Tästä on turha kinata enempää. Itse kuitenkin olen miettinyt huolella mitä koulua lapseni käy ja olen valintaani tyytyväinen.

Vierailija
19/29 |
03.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmilla mainitsemillasi alueilla on ongelmia, jotka näkyvät koulussa, ne ovat vaan eri tyyppisiä. Kotitaustalla on kuitenkin suurin korrelaatio sen kanssa, miten oma lapsi menestyy tai jättää menestymättä eli ihan huoletta voi laittaa ihan mihin vaan kouluun. Itse ainakin uskaltaisin laittaa oman lapseni Jakomäkeen oikein hyvin.

Vierailija
20/29 |
03.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokunen vuosi sitten siellä kouluviihtyvyys oli yksi heikoimmista Helsingin alueella (kolmen huonoimman joukossa). Onko kenelläkään kokemusta - tai Maunulan päiväkodeista?