Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miten voikin vituttaa noi kakarat näin paljon????

Vierailija
27.10.2009 |

mä laitoin ne sänkyihinsä ko 20.30... edelleen pelleilee, kävelee ympäri huonetta, ravaa pissalla yms.. menee niin hermot et tekis mieli antaa kunnon tukkapöllyt niille... no toisen laitoin nyt mun sänkyyn nukkumaan ja isomman pimeeseen keittiöön istumaan kun kerran haluu valvoo. argh! mulla keittää niin paljon.. aamulla herätys tarhaan ja eskariin ja töihin klo 7.00.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olet valintasi tehnyt. kärsi myös seuraukset

Näinhän se.. Sit varmasti vauva-kuumetta on ilmassa edelleen. Sit itketään neljän kanssa kun ei jaksa..

Vierailija
2/14 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi järkevää...

Jaksuja ap:lle, kyllä se helpottaa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-9 vee menevät arkisin sänkyihin 19.30. Pienimmät katselee kirjoja ehkä puoli tuntia ennen nukahtamista, kaksi koululaista n. yhdeksään ennen kuin valot sammuu. Kahdeksaan mennessä huusholli on hiljainen, vain pari saattaa lukea yövalon kanssa sängyssä.

Vauvasta asti on opetettu jämäkästi, että iltapesun ja silitysten jälkeen sänkyyn eikä sieltä tulla pois. Nukkuvat hyvin läpi yön kaikki kun eivät ole tottuneet vaeltelemaan heti vähän herättyään.Jos iltaisin antaa vaellella ja vaihdella nukkumapaikkaa, nehän tulee heti havahduttuaan yöllä vanhyempien sänkyyn kun on tottuneet, että heti liikekannalle jos vähän herää. Mä en jaksaisi jos ei illat olis rauhallisia ja jos en saisi nukkua öitäni.

Vierailija
4/14 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärähdän, jos tarve vaatii. Käyn välillä silitittelemässä ja kannustamassa unentuloa, mutta sängyssä on pysyttävä. Juotavaa en anna kuin yhden kerran vähän, perusteluna, ettei yöllä karkaisi pissa. Jätän yölampun päälle nukahtamisen ajaksi. Olen kertonut useinkin miten tärkeää on nukkua. Nukkuminen kuuluu koululaisen taitoihin ja on edellytys koulussa oppimiselle, myös esikoulussa.

Vierailija
5/14 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvasta opetettu nukkumisrytmit. Isommat saavat valvoa 21, sitten sammuu valot. Höpöttävät ehkä 15 min vielä (nukkuvat samassa huoneessa), mutta eivät haahuile eikä mekasta muuten. Ole jämäkkä ap! Tuolle valvomiselle voi tehdä jotain, mutta vaatii sinulta nyt pitkää pinnaa. Päivällä jutelkaa lasten kanssa nukkumispelisäännöt, turha käydä juttelemaan niistä nukkumisen yhteydessä. Sitten vaikka kädestä pitäen talutat lapset sänkyihinsä joka kerran kun lähtevät kuljeksimaan.

Tottuvat kyllä rytmiin jonkin ajan päästä.

Ja anna tosiaan aikaa heille päivällä, ettei tarvitse huomiota illalla hakea. Tsemppiä, kyllä se siitä!

Vierailija
6/14 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoinenkin 6v ilmeisesti nukkuu päikkärit tarhassa, pitäiskö ne kieltää siltä? t. ap

Sitä lasta ei yksinkertaisesti väsytä.

Harmi että monen perheen elämä on tuota helvettiä niiden pakkopäikkäreitten takia :(

Vierailija
7/14 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää ihmiset jotka luulevat että kaikki lapset on samanlaisia "no kun meillä on niin ja näin bla bla bla". Onhan ne lapsetkin yksilöitä samalla tavalla kun aikuisetkin ja jotkun nukahtavat helposti ja toiset ei sitten millään.

Meillä on sitkeä nukkumisen vastustaja 5-vuotias poika. Ja eläissään ei vielä ole ollut niin väsynyt, että olisi tuosta noin vain nukahtanut. Siis kun joku täällä joskus sanoi, että miten joku on huolissaan lapsen unimääristä, sillä lapsihan nukahtaa, jos on väsynyt.

No tiedänhän minä, että on olemassa lapsia, jotka nukahtaa vaikka olkkarin matolle, jos on väsynyt. Mutta meillä noin ei ole käynyt ikinä. Vaan joka armaan ilta tän 5 vuotta nukkumaan käyminen on sellaista vahtaamista, että kyllä mua ainakin väsyttää se. Olisihan se kiva, jos siitä johdonmukaisuudesta saisi jonkin palkinnon, mutta kun viiteen vuoteen lapsi ei vielä ole oppinut, että nukkumaan meno tarkoittaa nukkumaan menoa.

Että en mä enää osaa nähdä tätä niin, että lapsi ei vielä ole oppinut sitä. Vaan että lapsi on tuollainen ja tulee olemaan, eikä sitä muuta mikään mitä minä teen.

Vierailija
8/14 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun olis tupakkaa niin varmaan polttaisin koko askin.... (en siis muuten nykyään enää polta). nuorempi tais luovuttaa tonne isin viereen mutta 6v poika istuu sitkeästi pimeessä keittiössä... varmasti herätän sen huomenna klo 6.00! tietääpähän sitten miltä se herääminen maistuu... t. ap

Vierailija
9/14 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset 3 kpl herää aamulla klo 06,45. ja illalla klo 19.30-20.00 takaraja ollaan sängysissä. Eikä mee pitkään kun lapset nukkuvat. Kerkimmäinen lapsista on tosi haasteellinen mutta tuolla sängyssä se on pysynyt mun en anna periksi.ja kyllä näillä energiaa piisaa. En tarkoita arvostella muita, mutta tuntuu vain oudolta että lapset mitkä ovat touhunneet koko päivän eivät ole väsyneitä illalla.

Voisko auttaa lämmin kylpy . Se rentouttaa. Meillä tullaan ulkoa sisällä arkisin 18.00. Leikitään hetki.Mennään lämpöseen kylpyyn ja syödään iltapala.

Vierailija
10/14 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten noi jaksaa tätä vetkutusta... ne kuitenkin on joka päivä tarhassa klo 8-16.30. Sieltä haetaan ne sitten kotiin ja saavat katsoa pikkukakkosen ja sit syödään ruoka ja leikitään. noin klo 19 maissa menevät suihkuun ja sen jälkeen iltapala ja sänkyyn. Tosi harvoin alkavat kiltisti nukkumaan... Johtuukohan tää käytös nyt vaan mun töihin paluusta? välillä iltavuorosta kun tulen kotiin klo 22 niin ovat sikeessä unessa jo. MIes on ne laittanut sänkyyn. Eli onko tää nyt jotain temppuilua kun minä olen kotona... en ymmärrä... esikoinenkin 6v ilmeisesti nukkuu päikkärit tarhassa, pitäiskö ne kieltää siltä? t. ap

Vierailija
11/14 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset laitetaan nukkumaan ja sitten pidetään kiinni siitä että asia tapahtuu. Jos antaa lasten pompotella itseään niin sen ne varmasti tekevätkin. Lujat ja jämäkät otteet asian suhteen. Huutaminen ja hermostuminen ei auta.

Meillä lapset laitetaan nukkumaan klo 20 (7 v ja 5 v), Vauvasta asti on totutettu siihen että kun nukkumaan mennään niin pelleilyä ei sallita! Kerran voi käydä juomassa, sen jälkeen todetaan että "ei voi juoda, mene nukkumaan" jne. Toimii kun jaksaa olla johdonmukainen eikä missään nimessä palkitse huonoa käytöstä esim. pääsyllä aikuisten sänkyyn.

Vierailija
12/14 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä palasin myös syyskuun alussa töihin. Vaikka teen 6 h päivää ja ollaan kotona klo 15, jää yhteinen aika sen verran entistä lyhyemmäksi, että olen suosiolla karsinut piirretyt pois illan ohjelmasta - niiden sijaan luetaan tai pelataan, tai lapset osallistuu ruoanlaittoon.

Päikkäreitä meillä ei nuku kumpikaan (3 ja 6 v) ja simahtavat nätisti klo 20 aikoihin.

Vierailija
13/14 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olet valintasi tehnyt. kärsi myös seuraukset

Vierailija
14/14 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sitkeä nukkumisen vastustaja 5-vuotias poika. Ja eläissään ei vielä ole ollut niin väsynyt, että olisi tuosta noin vain nukahtanut. Siis kun joku täällä joskus sanoi, että miten joku on huolissaan lapsen unimääristä, sillä lapsihan nukahtaa, jos on väsynyt.

No tiedänhän minä, että on olemassa lapsia, jotka nukahtaa vaikka olkkarin matolle, jos on väsynyt. Mutta meillä noin ei ole käynyt ikinä. Vaan joka armaan ilta tän 5 vuotta nukkumaan käyminen on sellaista vahtaamista, että kyllä mua ainakin väsyttää se. Olisihan se kiva, jos siitä johdonmukaisuudesta saisi jonkin palkinnon, mutta kun viiteen vuoteen lapsi ei vielä ole oppinut, että nukkumaan meno tarkoittaa nukkumaan menoa.

Että en mä enää osaa nähdä tätä niin, että lapsi ei vielä ole oppinut sitä. Vaan että lapsi on tuollainen ja tulee olemaan, eikä sitä muuta mikään mitä minä teen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan