Kummityttömme vanhemmat pyysivät lapselleen lahjaksi rahaa....
tyttö 4v ja vain raha kelpaa.
En suostunut pyyntöön.
Juntteja vanhempia.
Kommentit (46)
On niin nykyaikaa laittaa lahjalistat kiertoon vauvan syntymästä lähtien. Meille kelpaa vain se ja, rahaa tänne ja paljon...
onkin jo tullut. Ehkä jonain vuonna onkin hyvä antaa lahja rahana, toisen kerran tavarana ja sitten vaikka yhteisenä aikana. Tämä lahja asia on aika viidakko ja kukin taplaa tyylillään tässäkin. Hyvä olisi kyllä muistaa minkälaisen maapallon jätämme jälkipolville. Olen itse yrittänyt tietoisesti vähentää kulutusta.
Kummin tehtävä on opettaa kerskakulutukseen ja siihen, että oma napa on tärkein ja huomaavaisuus hölmöyttä? Mistäs Raamatun kohdasta nuo opit löytyvät?
45
olivat laittaneet viime vuonna joulukorttiin toivomuksen 'Juho-Petterin' joululahjasta... Rahaa piti olla ja tilinumero kortissa. Ystäväni taisi olla vuoden epäsuosituin kummi, kun ei laittanut rahaa tilille, vaan osti kivan kirjan joululahjaksi.
Jos vanhemmat kerää rahaa vaikka jotain isoa hankintaa varten? Eivät halua mitään krääsää nurkkiin vaaan vaikka ostaa fillarin yms. Musta on parempi pyytää mummeilta ja kummeilta rahaa johonkin järkevään hankintaan mielummin kuin että pyydetään jotain leluja yms.
En kyllä antaisi, ostaisin vaan lahjan, enkä puhuisi mitään.
tai jotain mitä lapsi tarvitsee/haluaa?
Jos mulle sanottais että rahaa kiitos, niin kyllä mä voisin sitä antaa. Tosin ihan itse päätän summan.
Kysyisin että paljonko mun pitää antaa, ja antaisin sen.
Inhoan rahankerjuuta, mutta en ole valmis lopettamaan ystävyyttä sen takia.
en ole kummina vain lahjakone. Kysyn halutessani toivomuksia, mutta en suostu vain antamaan, koska 'nyt on aika antaa jotain'. Ällöttävältä kuulostava tapa pyytää rahaa - itse en myöskään pyydä rahaa keneltäkään lapselleni.
ja jos keräisi rahaa jotain varten, sen voisi kertoa kortissa, jolloin antaja tietää, mihin raha menee.
kun kummityttö oli tulossa rippikouluikään.
Kummi ei ole mikään rahastettava. Annoin nuorten raamatun, sitä kun noudattaa, niin paremmin pääsee perille kuin millään skootterilla.
Juukelis puukelis nääs
rahana nekin olisivat menneet parempaan talteen lapsen kummilahjatilille
Mä taas itse ehdotin sitä jos pääsisin kimppaan kun kummilapselle hankittiin skootteri. Vanhemmat oli tosi mielissään.
koska esim. meidän lapsilla on yhteensä 13 kummia, joista yhdelläkään ei ole omia lapsia, eikä tod. näk. tulekaan. Sen sijaan heillä on hemmetisti rahaa, ja kun innostuvat jouluisin ja synttäripäivinä shoppailemaan, on tulos jotensakin järkyttävä, he ostavat kaiken, mitä kaupat keksivät myydä, siis A:sta Ö:hön koko leluhyllyn. Se on minusta järjetöntä, ja olen sanonut asiasta, että pieni on kaunista, mutta minun pieni on eri pieni kuin heidän ja he ovat ilmoittaneet, että he saavat tehdä rahoillaan mitä lystäävät.
Sitten ehdotin, että eivät ostaisi mitään tavaraa, korkeintaan sukat synttärinä, ja säästäisivät rahaa johonkin, niin, että pääsisivät sitten yhdessä jonnekin reissuun. Se oli monelle innostavaa, ja nyt meidän lapset juoksevat ympäri maailmaa kummiensa kanssa. Kerskameininkiä sekin, mutta sentään hieman armoa rajallisille säilytystiloille...
Lapsella säästötili, rahat saa sitten vaikka pesämunaksi omaan kotiin joskus. Mummot ja kummit on sinne laittaneet lahjarahoja, samoin itse ollaan laitettu. Ei mielestäni ole kovin junttia ajatella lapsen tulevaisuutta :)
Alottajalla itsellä ei taida olla lapsia. Neljään vuoteen ehtii lapsukaiselle kertyä "kivoja kirjoja" pari säkillistä, ja leluja... vaatteita... Kaikki vanhemmat ei halua lapsilleen sitä älytöntä muovilelu krääsää nurkkia täyteen.
Taitaa nyt kummit olla juntteja... luulisin että vanhemmat ensisijaisesti tietää mitä lapset tarvitsee, onko se kymppi tilille, vai se kahdeksas mylittlepony?
eivät kyllä ihan kymppiin olisi tyytyväisiä.Mun miehen sisko kanssa aina pyytää rahaa lapsilleen ja ärryn kun se kuiskii miehen korvaan että nyt voisit käydä antamassa Petterille sen RAHAN.Lypsämiseltä se tuntuu jotenkin...
Toisaalta useat kummit eivät oikein tiedä mitä ostaa joten raha on helppo vaihtoehto. Itse ostan lahjakortteja, esim. Suomalaiseen kirjakauppaan.
Jos sitä rahaa annetaan säästöpossuun tms, niin sitä annetaan sen tavallisen LAHJAN LISÄKSI. Ei raha voi koskaan olla pienelle lapselle peruslahja.
Näitä juttuja pitäisi miettiä kun kummiksi pyydetään. Jos lahja + 20eur kuulostaa liialta, sitten varmaan kannattaa kieltäytyä siitä kummiudesta...
antaminen kuuluu hyviin tapoihin ja nimenomaan mieluisen lahjan.Kai itsekin haluatte sellaisia juttuja joita keräätte, luette jne.Ehkä lapsi niitä rahoja säästää sitten johonkin isoon ja tosi mieluiseen. Mutta silti rahan pyytely ärsyttää.Annan lahjakortin jouluksi, en näe kummilastani silloin kun asumme kaukana toisistamme.
on estää kantamasta sitä lisää alunperinkään. Sen sijaan että inventoi romua iltakaudet ja rahtaa muualle. Ei se pelkkä kierrätys ole jutun juju, vaan se, että vähentää kulutusta alun alkaen...