Astmaatikkojen äidit, pelkäättekö lapsenne kuolemaa näinä influenssa-aikoina?
Kommentit (10)
(lääkitystä spiralla hevosannoksilla). Ja lapsia ei rokoteta.
huomenna molemmat infulenssa roktteet joten toivotaan sitten parasta,että säästyy taudeilta!
Meillä riskiryhmiä aletaan rokottaa vasta marraskuun puolivälissä. Länsirannikolla ollaan.
Soitin tänään koulun terveydenhoitajalle. Vasta ensi viikolla rokotetaan. Lupasi, että astmaatikot saavat ensimmäisten joukossa. Toivottavasti rokotus ehtii ajoissa. Täälläpäin tauti jyllää jo.
... olen itse astmaatikko samoin 5v lapseni. Silti ei oteta rokotetta. Miksi rokotteesta ei saa tietoa? JA toisaalta, tappavia tauteja on KOKO AJAN liikkeellä, ilman tätä hysterisoinitakin, en aio antaa pelolle valtaa, kuka tahansa voi kuolla koska vain.
mä ottaisin ILMAN MUUTA rokotteen jos sillä voi säästyä yhdeltä pahalta influenssalta ja mahdollisesti sairaalakeikalta.
t sh
rokotetaan huomenna halukkaat raskaana olevat ja 0.5-6v. riskiryhmään kuuluvat. Saa kausi-infulenssa sekä sikainfulenssa rokotteet.
influenssa on niin äkäinen virus että rokotekim on sitä luokkaa että moni saa siitä oireita.
koronarokote kehitettiin kahdessa päivässä ja teho yli 90%. influenssarokotetta on kehitetty vuosikymmeniä ja teho 20 - 70%
nyt kun epidemia lähestyy koko ajan. Meillä kaksi astmaatikkolasta ja kolmannella epäily. Muutenkin jouduin kuopukselle soittamaan muutama viikko sitten yöllä ambulanssin, kun oli niin pahoja hengitysvaikeuksia. Onneks meillä on lainassa kotispira, sitä viimeksikin annettiin ambulanssia odotellessa.
Ens viikolla alkaa meillä riskiryhmien rokotukset ja pakkohan se on piikille lähteä.