Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päivä'kodissa vedetään vuorit ulos kosteussuojatuista hanskoista

Vierailija
27.10.2009 |

vituttaa kun ovat ihkauudet kalliit hanskat heti pilalla.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme, että sitä saa joku edes siirrettyä.

Vierailija
22/45 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oman käden laitan kinttaan sisälle ja oion sillä vuoren kinttaaseen ja työnnän peukalonkin paikalleen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne vuorit on niin rasittavaa yrittää laittaa paikoilleen,eikä niitä kunnolla saakaan

Vierailija
24/45 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne kääntää, niin ei ne siltikään kuivu kunnolla! Ainoastaan silloin, kun vuori on kokonaan ulkonan, ne kuivuvat. Eikä kaikissa päiväkodeissa ole aikaa käännellä ja väännellä noita! Esim. Reimatec hanskat tarvitsevat useamman kääntelyn ennen kuin ovat täysin kuivat!

Vierailija
25/45 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuoria ulos hanskoista!

Vierailija
26/45 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuoria ulos hanskoista!

Vierailija
27/45 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olisi vissiin liian helppoa, jos olisi villalapanen ja vuoreton kurarukkanen. Olisipa helppo kuivattaa!

Vierailija
28/45 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä ero on vuorilla ja vuorella? Tuskin kukaan teistä pystyy vuorta siirtelemään yhtään mihinkään.

Vierailija
29/45 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ne hanskat kovinkin loukkaantuneet moisesta? Muistakaa, etteivät ne halua kosteinakaan olla. Ovat sisältä koskeita tai jopa märkiä, joko uittavat tai kädet hioavat niissä. Mikä ei ole ihme kun jotkut mammat ahtavat jopa reiluun +10 asteeseen kosteussuojattuja rukkasiaan lapsiparkojen käsiin.

Vierailija
30/45 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kuristen ja kintaiden laitto kuivumaan kuuluu minun työnkuvaani. Ja joo eiköhän nuo suurin osa laiteta kuivuun ihan niinkuin ne riisutaanki. Ei mulla ole aikaa käännellä 75 paria kintaita. Jos joku tykkää niin tehdä niin tulkoon ite tekemään.

Mun näkökulmasta suurimmalla osalla tenavista on iltapäiväulkoilulle märät hanskat sisältä.

Mutta me ollankin toivottu et vanhemmat toisi useammat kintaat sinne lokeroon ja itse veisivät kotiin kuivumaan kaikki märät. Niin teen omillekin muksuille. Mutta kun ei suurin osa tajua vaikka rautalangasta väännetään.

Kellään ei todellakaan ole aikaa käännellä oikeaoppisesti kaikkien pilttien kintaita siellä pk:ssa.

Vierailija
31/45 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkotityöntekijä, onko sinusta lapanen+vuoreton kurarukkanen parempi kuin kosteussuojarukkaset, joissa kiinteä vuori?

Vierailija
32/45 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan se et vanhemmat itse tarkistaa ja kääntelee kotona just niinku tykkää.

Monilla tenavilla ne kurarukkasetkin vuotavat ja mulla on sitten kaksinkertainen työ laittaa niitä kuivumaan. Ehjät plus ne alulapaset on ihan kätevät.

Itse monesti käännän omien kintaat yön ajaksi nurin lokeroon ja aamulla toistepäin. Mut suurin osa ei oikeesti piittaa jälkikasvunsa kintaista tuon taivaallista.

Vierailija
33/45 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saattavat haista kuin oksennus. Olen törmännyt sellaisiin. Oikea huolto rukkasillekin on tärkeää.

Minä olen hoitajana työssäni vastannut vain osan lasten riisumimsta vaatteista, lapsia n.21 ja joku muu tekee siitä yleensä osan. Joissain laitoshuoltaja saattaa ottaa osaa näihin kuivumaan laittamisiin.

Perinteiset kurarukkaset esim. villalapasen kanssa ovat hyvät kostealla säällä, mutta vesien kanssa ommeltu tikkaus päästää läpi. Muistan joissain päiväkodeisa nähneeni kuinka kuivauskaappiin on laitettu kurarukkanen aluslapasen kanssa irroittamatta edes lapasia erilleen, ei varmaan kuivu. Ei kuivu ilman lapastakaan koska ilma ei pääse aivan kärkeen asti menemään ja kaapissa kiertää kostea höyry paljosta vaatemäärästä johtuen.

Kurarukkanen ei kuivu jos on päässyt sisältä märäksi, jos ei niitä käännä. Käännän usein myös kurahousut koska ne kuivuvat siten, päälipuoli on kumia ja sisäpuoli kosteutta imevää kankaanomaista. Neuvon alkukaudesta uusia vanhempia kääntämään ne kotona pesun jälkeen, kumi ei ime vettä, mutta sisäpuoli kyllä.

Jaa-a, 1970-luvun kurarukkasia tulee ikävä. Teissäkin on monia joilla niitä on ollut. Näissä rukkasissa ei ollut yhtään saumaa josta vesi olisi vuotanut. Ne oli muotoiltu muotoonsa kumista, vahvasta sellaisesta, niissä oli silkin tapaista kangasta ranteesta ylöspäin ja kuminauhakireys. Niiden pysyminen hihojen päällä oli vähän hankalaa, turvahakaneuloja käytettiinkin siksi. Mutta sisäpuoli oli aina kuiva, joko kunnon villalapaset tai vaikka kevyet rukkaset, niin OK.

Kunpa saisikin jotain tämän tyyppistä takaisin. Niitä oli 1-vuotiaan koosta alkaen. Tässä olisi jollekin oiva idea alkaa kehittämään näin hyvää asiaa. Hintakaan ei ollut nykyisin käytettävien luokkaa. Muistaako kukaan?

Vierailija
34/45 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vituttaa kun ovat ihkauudet kalliit hanskat heti pilalla.

Vierailija
35/45 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin kurahanskat! Hyi hitto! Kun odotin esikoista ja jos jouduin kääntelemään niitä märkiä hanskoja, niin kyllä siinä oksennus meinasi nousta kurkkuun. Sama juttu toisessa raskaudessa.

Se muhinut hiki ja kuravesi on kammottavaaaaaaa. Huomaa muuten, että vanhemmat todellakin luulee, että just Reimatec on yhtä kuin täysin vedenpitävä hanska. No ei todellakaan ole. Just nuo hanskat ovat 99% sisältäkin kosteat ja jos se ei ole vettä, niin sitten se on hikeä. Eikä tarvi olla edes mikään 4v ikiliikkuja kuumakalle, joka ei pysy hetkeäkään paikallaan. Kyllä ne 1-2 vuotiaiden taaperoidenkin hanskat on yhtä nihkeät! Mitkään muut hanskat eivät aiheuta tätä, en tiedä miksi.

Ja just nuo Reimatec hanskat on niin pirun vaikeat saada kuiviksi ja ylläri, ylläri, 90% vanhemmista eivät tuo lapsilleen varahanskoja, just sen takia, että eihän nyt Reimatec kastu!

Vierailija
36/45 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muttei revitä vuorikangasta irti siitä päällisestä. Siellä välissä oleva kosteussuoja rikkoontuu muuten myös.

Ja kuten sanoin, vien lapselleni aina useammat hanskat, että olisi iltapäiväksikin kuivaa käteen. Mutta, kaikki ne vaan ovat pilanneet siellä.

Harmittaa vietävästi, syksyksi ostin kolme paria hanskkoja joihin upposi melkein 90e ja nyt jo kaikki pilalla.

Vierailija
37/45 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset pitää kuivattaa vuori ulkona mut ei kuivauskaapissa, toiset taas kuivauskaapissa nimenomaan. Joitain ei saa laittaa kuivauskaappiin ollenkaan, toiset saa laittaa mutta vuori pitää olla sisällä rukkasessa. Toiset käännetään, toisia ei..

Meen ainakin ihan sekaisin hanskoista ja hanskamalleista. Mut ehkä oon vähän tyhmä.

terveisiä päiväkodilta vain. :)

Vierailija
38/45 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän samalla idealla kuin kalastussaappaat : )

Vierailija
39/45 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muttei revitä vuorikangasta irti siitä päällisestä. Siellä välissä oleva kosteussuoja rikkoontuu muuten myös. Ja kuten sanoin, vien lapselleni aina useammat hanskat, että olisi iltapäiväksikin kuivaa käteen. Mutta, kaikki ne vaan ovat pilanneet siellä. Harmittaa vietävästi, syksyksi ostin kolme paria hanskkoja joihin upposi melkein 90e ja nyt jo kaikki pilalla.

hanskoja, ettei tartte marista! Vai oletko sä niitä mammoja, jotka ostavat vain ja ainoastaan Reimateciä ja Ticket to heaven ym. kalliita merkkejä? Ja halvemmat ei kelpaa!

Vierailija
40/45 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ja kun se vuorikangas on ommeltu kiinni hanskaan, niin MIKSI se pitää repiä irti? Eikö sitä nyt tyhmempikin tajua, että silloin se jätetään paikalleen ja käännetään koko hanska.

Reimatecit kyllä kuivuvat yön yli sisältäkin vaikkein kääntäisikään. Eli parit hanskat kun hoidossa on niin pitäsi riittää.