Päivä'kodissa vedetään vuorit ulos kosteussuojatuista hanskoista
Kommentit (45)
Ja he sitten yrittävät muistuttaa niitä kaikkia opiskelijoita, työllistettyjä, siivoojia ja meitä pk-työntekijöitä siitä et teidän hanskat pitää kuivata just näin. Kaikki muu on syntiä.
Ostakaa vaan useemmat kintaat ja ne halvat esim. Lassien suprafillit on loistavat kosteille keleille. Didriksonin vuorelliset kurakintaat on helppo kääntää kunnon vesikeleillä nurin tai siis vetää se pirun vuori ulos. Onko pakko ostaa niitä kalliita pk käyttöön, jos harmittaa noin vietävästi.
Ja kaikille muillekin tiedoksi. Toi hanskapulma on pieni murhe sen rinnalla et tenava kulkee reikäisissä kuriksissa ja sit on sisävaatekertaa myöten märkänä. Noita kintaita tärkeempää on saada muut ulkokamppeet kuiviksi. Kokeilkaa huviksenne mitä on ulkoilla kakskertaa päivässä kaatosateessa ja istua lutakossa. Arvostakaa niitä muksujanne sen verran et niillä on ehjät ja riittävä määrä niitä vaatteita kelille kuin kelille.
t:pk-työntekijä
tyttären kädet haisee niin sairaan oahalle, (ihan kuin väkevälle pissalle), syy oli hiostuneet Reimatecit. Kyllä käänsin vuoren ja käytin koneessa.
Reimatec + hanskat saa laittaa kuivauskaapiin. Ostin sellaiset, vielä ei ole käytössä, joten toimivuutta ei olla testattu.
eivät kyllä meinaa myöskään kuivua sisältä edes kuivaukaapissa. t. pk täti
....mut olin ärsyttävän ovela ;) ja ompelin rukkasten aivan käjistä muutaman piston läpi... siihen loppu se vuorien riuhtominen!!
kaikki rukkaset pilalle.
Yli-innokas äitini sattiu kyläilemään kun pesin lasten talvihanskoja ja -rukkasia. Heti kun pyykkikone pysähtyi riensi äitin sitä tyhjentämään ja kun itse ehdin paikalle (vauvan imetyksen jälkeen) oli äiti ehtinyt repiä kaikista rukkasista sen vuorikankaan ulos. Että kuivuu.
Kyllä ne on kuivaushuoneessa ruukannut kuivua oikein ripustettuna ilman vuorikankaan kääntelyitä.
Olihan iso homma tunkea ne vuorit takaisin hanskoihin (kapeisiin reimateceihin) niin että olisivat siellä hanskassa suht suorassa :/
Eikä kosteussulku enää sen jälkeen toiminut. Onneksi oli monet rukkaset niin pystyi aina vaihtamaan kuivat.
Päiväkodissa eivät ole rukkasia tuhonneet. Ovat vaan kysyneet että saako niitä laita kuivauskaappiin.
....mut olin ärsyttävän ovela ;) ja ompelin rukkasten aivan käjistä muutaman piston läpi... siihen loppu se vuorien riuhtominen!!
Niillähän on se oma käännöstikkukin!
En ole koskaan kuullutkaan vaikka Reimatecejä on ollut jo useita vuosia! Olisiko kuvaa ja mistä niitä saa?
Mulla on ainakin sellaisia lapsia, jotka ei suostu laittamaan niitä hanskoja käteen, jos on unohtunut kääntää ympäri kuivumaan! Ne kostuu varmaan 8 lapsella 10: stä, kun ei se hiki pääse sieltä hanskasta ulos. Voitteko sitten ystävällisesti kertoa, miten ne kuivataan neljässä tunnissa ilman kääntämistä? pph
niin tosiaan, joten miten hanskat pitäisi saada kuivaksi muutamassa tunnissa?
Silloin laitetaan ne toiset hanskat käteen ja jätetään en märät hanskat kuivumaan.
eikö siellä pk:ssa ole kuivauskaappia?
Huonostihan ne kuivuvat jos vuori jää sisään ja märäksi on päässeet jostain syystä. Mutta kyllä meillä on pk:ssa kuivauskaappi joka tämän ongelman hoitaa.
että aina olisi kuivaa päälle ilman vuorien kääntelyä. Mikä helvetti siinä on ettei tällaista asiaa voi tajuta? Reimateceissä se vuori on jopa kiinni peukuista ja kärjestä, mutta silti pitää riuhtoa se irti.
Ja ompelemaan en halua ryhtyä, silloinhan se kosteussuoja on anyway mennyt.
itsekin vedän ulos, jos ei ole kiinni ommeltu silloin käännän vain nurin päin.
Poikani hikoilee käsistään niin paljon, että kinttaat on aina ihan märät sisältä.
Mulla on ainakin sellaisia lapsia, jotka ei suostu laittamaan niitä hanskoja käteen, jos on unohtunut kääntää ympäri kuivumaan! Ne kostuu varmaan 8 lapsella 10: stä, kun ei se hiki pääse sieltä hanskasta ulos. Voitteko sitten ystävällisesti kertoa, miten ne kuivataan neljässä tunnissa ilman kääntämistä?
pph
Mulla on ainakin sellaisia lapsia, jotka ei suostu laittamaan niitä hanskoja käteen, jos on unohtunut kääntää ympäri kuivumaan! Ne kostuu varmaan 8 lapsella 10: stä, kun ei se hiki pääse sieltä hanskasta ulos. Voitteko sitten ystävällisesti kertoa, miten ne kuivataan neljässä tunnissa ilman kääntämistä?
pph
niin tosiaan, joten miten hanskat pitäisi saada kuivaksi muutamassa tunnissa?
90 euroa? Voi hemmetti, sillä rahalla olisit ostant halpiskäsineitä usemmatkin parit, eikä haittaisi vaikka häviäisi/menisi rikki ja silti lapsella olisi aina kuivat käsineet ulkoiluun.