Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti antoi 1 ja 7 vuotiaat tytöt pedofiileille ja osallistui itsekin

Vierailija
27.10.2009 |

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2009102710495537_uu.shtml

Ítkin todella rajusti kun luin tämän uutisen. Olen itse samanikäisten tyttöjen äiti. Tunne oli niin vahva että melkein oksensin.

Kertokaa hyvät ihmiset miten näitä tekoja voisi estää, mitä voisi tehdä että nämä saisivat tarpeeksi kuvottavaa julkisuutta ja miten rangaistuksia voisi koventaa? Onko meillä palstalla mitään keinoa vaikuttaa adressilla, vetoomuksella tai jollain muulla päättäjiin. Mitä Maria-Kaisa Aula tekee näiden tapauksien eteen, eikö hän ole lapsiasiamies?

Tiedän että reaktioni on tunteenomainen mutta mitä muuta se voisi olla? Tiedän että näitä ei voi kokonaan estää mutta jos voisi vähentää ja rangaistuksia koventaa? Entä miten saisi pedofiilien nimet julkisuuteen, myös nimenvaihdokset kuten monet tuomitut menevät tekemään?

Auttakaa nyt tässä ahdistuksessa järkikommenteilla kun en itse pysty!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin tuon jutus tosta sun linkistä. Aivan käsittämätön juttu, mun on tosi vaikea uskoa että tuo on totta. Sitä en oikein käsitä, että miten Iltis voi noinkin yksityiskohtaisesti kertoa noista tapahtumista, vaikka oikeudenkäynti käytiin suljetuin ovin.

Kyllähän nuo tuomiot musta kohtuullisen pitkät ovat, miehet sai 10 ja 8 vuotta, äiti tosin vain seitsemän, mitä mun on vaikea ymmärtää. Sitä en kyllä valitettavasti usko, että rangaistusten koventaminen vähentäisi pedofiliatapauksia, valitettavasti. Sen sijaan ajatus kemiallisesta kastraatiosta tulee kyllä mieleen kun tuollasia lukee.

En ole kyllä sun kanssa samaa mieltä siitä, että näillä jutuilla pitäisi julkisuudessa mässäillä. Ei me eletä enää keskiajalla, jolloin rikolliset mestattiin torilla pelotteeksi muille. Ja hei, onneksi noiden tekijöiden nimiä ei ole kerrottu julkisuuteen, silloinhan myös uhrien nimet olisivat selvillä, ja se olisi aivan kamalaa heille.

Vierailija
2/6 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suhtautuvat asiaan. Vai uskaltaako kukaan kommentoida mitään. Jos tämä Suomen rikoshistorian sairaimpiin lapsiseksiin kuuluva juttu ei saa aikaan seksuaalirikosten tuomioiden koventamista niin en usko, että asialle tehdäänkään mitään lähivuosina.

Eduskuntahan säätä lait. Mutta kyllä rikoslakienkin pitäisi edustaa kansan yleistä mielipidettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en usko että kuolemantuomiokaan noita estää, ihminen toimii siten kun tilanteessa hänestä tuntuu oikealta ja hyvältä. Se, onko valinta muiden mielestä oikea ei ole siinä hetkessä hänelle oleellista.

Äidin tuomio voi jatkua muussa kuin vankeusmuodossa.

Vierailija
4/6 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensikertalaisina istuvat tuomioistaan puolet...

Vierailija
5/6 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin esim. Merja Laitisen väitöskirjan yksi tutkittavista kertoi, kuinka isä käytti häntä panoksena tai muutenvain yleisenä viihdykkeenä kavereidensa pokeri-illoissa (olisikohan ollu 4v. kun alkoi).Ainoastaan yksi miehistä ei ollut halunnut tyttöä hyväksikäyttää, muttei kuitenkaan ilmoittanut asiasta mihinkään. Ja ei ollut mikään pedorinki, vaan ihan "normaali" työ tms. porukka...Että tiedä sitten, kuinka yleistä on todellisuudessa.

suhtautuvat asiaan. Vai uskaltaako kukaan kommentoida mitään. Jos tämä Suomen rikoshistorian sairaimpiin lapsiseksiin kuuluva juttu ei saa aikaan seksuaalirikosten tuomioiden koventamista niin en usko, että asialle tehdäänkään mitään lähivuosina.

Eduskuntahan säätä lait. Mutta kyllä rikoslakienkin pitäisi edustaa kansan yleistä mielipidettä.

Vierailija
6/6 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä voisi ajatella ottavansa yhteyttä eduskuntaan ja myös ministereihin, eikö ainakin oikeusministeri voisi olla oikea osoite.

Nimien julkaisulla on kaksi eri puolta, itse kuitenkin puoltaisin että saisivat julkisen tuomion. Lapsille sitten uusi identitetti jos vain siihen pystytään.

On hyvä että juttu on näinkin "avoin", näitä kätketään liikaa. Julkisuus saa aikaan reaktioita. Ei se auta että otsikoissa lukee ainoastaan että hyväksikäytöstä rangaistiin tms. Juuri nämä tarkemmat tiedot saavat ihmiset ymmärtämään mitä niille lapsille OIKEASTI on tehty ja siten myös toivottavasti päättäjät reagoivat.

On varmasti yleistä että lasta käytetään seksuaalisesti hyväksi paljon enemmän kun tiedämmekään. Silti ei saa luovuttaa vaan on toimittava!!! Kirjoittakaa nyt kaikki vaikkapa oikeusministerille aluksi, mitä enemmän saa postia sitä paremmin asiaan reagoidaan. Itse toivoisin että rangaistuksia kovennettaisiin entisestään, myös varoja pedofiilirinkien löytämiseen tarvitaan.

Lapsia täytyy suojella, yritetään tehdä osamme.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän