Olen viikon laskenut kaloreita ja syönyt n. 500 kcal alle arvioidun kulutuksen vuorokaudessa.
Ja painoa on lähtenyt 2,5 kg!
Vaikka viikonloppuna hiukan annoin periksikin, kun oli vieraita - tuli otettua vähän pullaa ja muutama lasi viiniäkin kaloreita laskematta - niin silti painoa on pudonnut tosi hyvin. Jess, olen tosi tyytyväinen.
Taivalta on edessä vaikka muille jakaa, ylipainoa tosi paljon. Mutta nyt on hyvä mieli, tästä tämä lähtee.
Kommentit (21)
Itse syön todella paljon kasviksia ja suolaa en käytä juuri koskaan ruoanlaitossa enkä syö valmisruokiakaan kuin harvoin (niissä paljon suolaa). Ei tee suolaista mieli vaikka miten noita kasviksia puputtaisin.
Muuten syön paljon rasvattomia maitotuotteita: rela-piimää, maustamatonta jogurttia, maitorahkaa, raejuustoa ja maitoa, sekä kananmunia, kanaa ja jonkun verran vähärasvaista jauhelihaa.
Leipää en syö joka päivä, ja kun syön kaupan leipää se on joko 100% rukiista tehtyä tai hapankorppua/näkkileipää.
Ruoanlaitossa käytän oliiviöljyä, margariinia todella harvoin. Hieman kevennettyjä juustoja silloin tällöin mutta en edes joka viikko. Herkkujani ovat tumma suklaa (vähintään 70%) ja pähkinät, joita koitan syödä kohtuullisesti.
En kuitenkaan karppaa, sillä syön kasviksistakin paljon hiilareita, lisäksi käytän kaurahiutaleita melko reilusti ja leivon välillä itsekin leipää tai sämpylöitä
hillitön suolaisen himo? Itse syön mielummin ihan perusruokaa ja pienennän vain annoskokoja. Muutaman kerran yrittänyt "heiniä" lisätä ruokavalioon mutta heti iskee järkyttävä himo tyyliin grillikylkeen :(
Syön kyllä kasviksia. Tänään nyt sattuu olemaan jauhelihakeittoa ruokana (jossa kyllä on niitä kasviksia), mutta jos ei ole keittoruokaa, niin syön reilusti saöaattia. Mutta ainahan siinä voisi petrata.
Olen yrittänyt vaikka mitä karppausjuttuja, erilaisia versioita ties miten monesti ja ne eivät sovi minulle. Olen niin hiilarin perso, että mieluummin otan kalorini hapankorpuista ja ruisleivästä kuin proteiinipitoisista jutuista. Mutta nämähän ovat yksilöllisiä juttuja.
Jos vain syö monipuolisesti ja sopivasti kaloreita, niin sama kai se on lopulta mistä se kokonaisuus muodostuu (huomioiden, että mukana on tarpeeksi niin kasviksia, kuituja, rasvaa kuin proteiiniakin). Mikäs opii yhdelle, ei ehkä sovi toiselle. Ja ainakin minulla päivätkin ovat erilaisia.
t.ap, jolla on hyvä olos näin
niin siinä todella hyvä syy vähentää hiilareiden syömistä!
Makeannälkä ja hiilarihimo katoaa kun et syö niitä. Itse ainakin huomaan olevani muutenkin pirteämpi, vatsaa ei turvota, ei pieretä, vatsa toimii säännöllisesti jne.
t. entinen sokerihiiri
Syön kyllä kasviksia. Tänään nyt sattuu olemaan jauhelihakeittoa ruokana (jossa kyllä on niitä kasviksia), mutta jos ei ole keittoruokaa, niin syön reilusti saöaattia. Mutta ainahan siinä voisi petrata.
Olen yrittänyt vaikka mitä karppausjuttuja, erilaisia versioita ties miten monesti ja ne eivät sovi minulle. Olen niin hiilarin perso, että mieluummin otan kalorini hapankorpuista ja ruisleivästä kuin proteiinipitoisista jutuista. Mutta nämähän ovat yksilöllisiä juttuja.
Jos vain syö monipuolisesti ja sopivasti kaloreita, niin sama kai se on lopulta mistä se kokonaisuus muodostuu (huomioiden, että mukana on tarpeeksi niin kasviksia, kuituja, rasvaa kuin proteiiniakin). Mikäs opii yhdelle, ei ehkä sovi toiselle. Ja ainakin minulla päivätkin ovat erilaisia.
t.ap, jolla on hyvä olos näin
niin siinä todella hyvä syy vähentää hiilareiden syömistä! Makeannälkä ja hiilarihimo katoaa kun et syö niitä. Itse ainakin huomaan olevani muutenkin pirteämpi, vatsaa ei turvota, ei pieretä, vatsa toimii säännöllisesti jne. t. entinen sokerihiiri
Syön kyllä kasviksia. Tänään nyt sattuu olemaan jauhelihakeittoa ruokana (jossa kyllä on niitä kasviksia), mutta jos ei ole keittoruokaa, niin syön reilusti saöaattia. Mutta ainahan siinä voisi petrata. Olen yrittänyt vaikka mitä karppausjuttuja, erilaisia versioita ties miten monesti ja ne eivät sovi minulle. Olen niin hiilarin perso, että mieluummin otan kalorini hapankorpuista ja ruisleivästä kuin proteiinipitoisista jutuista. Mutta nämähän ovat yksilöllisiä juttuja. Jos vain syö monipuolisesti ja sopivasti kaloreita, niin sama kai se on lopulta mistä se kokonaisuus muodostuu (huomioiden, että mukana on tarpeeksi niin kasviksia, kuituja, rasvaa kuin proteiiniakin). Mikäs opii yhdelle, ei ehkä sovi toiselle. Ja ainakin minulla päivätkin ovat erilaisia. t.ap, jolla on hyvä olos näin
Katsotaan, pikkuhiljaa. Nyt menee hyvin näin...
ap
elintärkeä osa ihmisen ruokavaliota! Ota se mukaan ruokavalioosi.
Itse karppaan. Syön tolkuttomasti kaikkia vihanneksia ja juureksia. Kananmunia, kalaa ja lihaa menee niin kuin ennenkin, ja nokareen voita panen usein pannulle tai höyrytettyjen kasvisten päälle. Käytän myös kohtuullisesti kermaa ja maustamatonta jogurttia. Viihdyn itse ihan hirmuisen hyvin tällä ruokavaliolla - enää minulla ei ole muuta syytä tällä ollakaan kuin hyvä olo ja se, että tosiaan uskon runsaiden hiilihydraattien olevan diabeteksen ja monen muunkin nykyvaivan syynä. Liikakiloja ei ole ollut enää aikoihin : )
Huokailen siksi, että itse olen syönyt nyt Kiloklubin ohjeiden mukaan kolme viikkoa -700kcal energiavajeella, eikä kiloakaan ole pudonnut :(....
Lisäksi liikun neljästi viikossa: dance aerobic, step aerobic, bodyjumppa ja tavallinen aerobic...
Syön päivässä 1700kcal.
heather82
että tuohon 1700kcal:iin ei todellakaan sisälly hitustakaan herkkuja.. ruisleipää, salaattia, kasviksia, kinkkuleikettä, puuroa ja kasvissosekeittoa...
heather82
Huokailen siksi, että itse olen syönyt nyt Kiloklubin ohjeiden mukaan kolme viikkoa -700kcal energiavajeella, eikä kiloakaan ole pudonnut :(.... Lisäksi liikun neljästi viikossa: dance aerobic, step aerobic, bodyjumppa ja tavallinen aerobic... Syön päivässä 1700kcal. heather82
Käykö elimistösi säästöliekillä?
Ap, jolla painoa toki lähtee alkuun eri lailla kuin lähes normaalipainoisilla laihduttajilla, kun on mistä lähteä.
joten yritä jaksaa, kun vauhti tuosta reilusti tasaantuu jatkossa!
Mutta on se silti mukavaa näin alkuun.
ap
Kun vain jaksaa syösä monipuolisesti kasviksia painottaen ja niin, ettei pääse tulemaan nälkä missään vaiheessa, niin takuulla tippuu paino hienosti.
Jouluna olet jo ihan eri kokoa : )
Mitäs söit eilen? Kyselen sen takia, että jos itsekin saisin itseäni niskasta kii.
kerrot mitat ja kalorit mitä syöt ja ruuat ja liikunnat:D :Dkiitos jos viitsit
peruskulutus ilman liikuntaakin menee päälle 2000 kalorin, siksi syön huoletta tuon 1800, jos yhtään liikun.
Esimerkkipäivä:
- aamiainen: kaksi ruisleipää, päälle hiukan kevytlevitettä, kinkkua ja juustoa, vihanneksia, juomaksi kahvia (maidolla)
- lounas+välipalat: Nutrilett tomaattiliemi tai vihannesliemi, 3 pientä hapankorppua ilman päällysteitä, Nutrilett-patukka tai -pirtelö, ehkä joku hedeläm vielä välipalalla
- päivällinen: normaali kotiruoka, tänään jauhelihakeittoa lautasellinen, ohessa pari näkkäriä kevytlevitteellä, juomana vesi
- iltapala: vaihtoehtoina puuroa/pari leipää kevyillä päällysteillä, mahdollisesti Profeel-raejuusto/rahkajuttu tai sitten hedelmä
Pyrin syömään kunnon aamiaisen, kevyesti päivällä (Nutrilett hyvänä apuna), lasten kanssa oikean päivällisen ja sitten laskettujen kalorien ja näläntunteen mukaisen iltapalan (olen iltasyöppö!). Jos liikun paljon, syön enemmän. Jos alkaa näyttää siltä, että en laihdu, tarkistan kalorien saantia/kulutusta.
Tsemppiä vaan muillekin!
AP
Liikunta on juuri nyt hyvin vähäistä, koska olen flunssainen. Normioloissa käyn silloinkin vain kerran viikossa liikkumassa kunnolla, kuntosalilla ja vesijumpassa, muuten liikunta rajoittuu arkiliikkumiseen ja koiran ulkoiluttamiseen.
Jospa liikuntaa saisi lisättyä, kun olo kevenee.
Mitoista riittänee tuo BMI-tieto, joka on nyt 42. Hui!
Tai ainakin sellaisia ruoka-aineita, mitkä eivät ainakaan omaa vatsaani täytenä pidä (Nutrilet - pitääkö oikeasti muka nälkää?). Pienet hapankorput ovat sama kuin tyhjää söisi...
Minä neuvoisin, että jos haluat tehdä pysyvät elämänmuutoksen, niin lisää kasvisten määrää PALJON. Saat vatsan täyteen koko päiväksi kun annoskoot ovat tarpeeksi isot eikä nälkää tarvitse nähdä. Itse syön runsaasti kasviksia, sieniä ja marjoja, hedelmiä vähemmän. Lihaa, kalaa ja kanaa, munaa ja maitotuotteita ja vain satunnaisesti huonoja hiilareita. Paino putoaa noin kilon viikossa, nyt mennyt jo -10kg rikki...
Tuolla BMI:llä voisit helposti syödä 2000-2300 kcal ja silti laihtua.
hillitön suolaisen himo? Itse syön mielummin ihan perusruokaa ja pienennän vain annoskokoja. Muutaman kerran yrittänyt "heiniä" lisätä ruokavalioon mutta heti iskee järkyttävä himo tyyliin grillikylkeen :(
turhia kaloreita. Kannattaa satsata proteiinipitoiseen ruokaan. Mä en syö kuuden jälkeen juurikaan hiilareita, tonnikalaa purkista tai kunkun päällä, maitorahkaa ananasmurskalla (on muuten noin 250kcal) ja lähtee nälkä.
Ne ketkä pystyvät syömään pähkinöitä ja papuja, kannattaa hyödyntää ne.