Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tähän pinoon,jotka EI OTA SI-ROKOTETTA.ITSE/LAPSI

Vierailija
27.10.2009 |

ja kertokaa syyt myös.

minä aloitan:

minä 34v,en ota.

lapset 18v ja 4v. eivät myöskään ota.

syy:rokotetta ei ole tutkittu tarpeeksi.

sairastetaan se sikatauti,jos osuu kohdalle ja sillä sipuli.kyllä se ohi menee. toisin kuin rokotuksen haittavaikutukset,mm. mahd. neurologiset sairaudet.

muita?

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
06.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä 37v mies 36v + 5v, 3v, 5kk

Olen sen verta perehtynyt yrttilääkintään, että tiedän mitkä luononaineet tehoavat viruksiin ja millä pidetään keuhkota auki limasta ja millä estetään tulehdukisa ja alennetaan kuumetta....

Vierailija
42/58 |
06.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä 28v., lapset 6, 4 ja 3v.

Samoja syitä kuin edellisilläkin. Kiirellä "kyhätty" rokote, mistä ei ole luotettavia tutkimuksia ennen kuin on alettu piikittämään ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä 30v

lapset 3 ja 5 eivät myöskään ota /saa rokotetta.

Samoista syistä kuin ap. Ja mainittakoon vielä, että seuraamme yhden rokotteen vammauttaneen ihmisen elämää aika läheltä.

Vierailija
44/58 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

taisin olla ainut:)

Vierailija
45/58 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen 27 v

lapset 5 ja 6

syy: ei me sitä rokotetta tarvita/ saada edes

ottakoot ne joille se on tarpeen =hoitohenkilökunta yms..

Vierailija
46/58 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä 28v ja rv 11 menossa. Neuvolassa suoraan sanottiin, että alkuraskaudessa olevana ei neuvolantätikään itse ottaisi rokotetta. Itse en ole sairastanut yhtään kausi-influenssaa. Jos tämä nyt iskee päälle niin sitten sairastellaan se pois.

Poika 1v 4kk saanut kaikista rokotteistaan todella vahvat reaktiot (viimeksi MPR rokotteesta 5pvä 40 asteen kuumeessa), joten ei en ota hänellekään rokotetta, koska todennäköisesti reaktio rokotteesta olisi yhtä vahva tai vahvempi kuin itse sikainfluenssa.

Eilen äitipolilla käydessä jutustelin parinkin hoitohenkilökuntaan kuuluvan kanssa ja kumpikaan ei aikoinut rokotetta ottaa juuri siitä syystä, että rokotetta ei ole juurikaan tutkittu ja sen vaikutuksista ei ole 100% varmuuutta.

Minusta kukin tekee itse päätöksensä ja on aivan turhaa tuomita toisen päätöksiä. Jos sairastaisin jotain vakavampaa sairautta (astma jne), miettisin asian toisin, mutta näin perusterveenä katselen mitä aika tuo.

Vierailija
47/58 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko kertoa millä rokoitteella ja mitä vammoja lapsella on?

Vierailija
48/58 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä 26v ja lapsi 4.5v.

Vierailija
49/58 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotus pelottaa sen verran kuitenkin enemmän kuin sikainfluenssa. Sitä ei ole tarpeeksi testattu, enkä muutenkaan tahdo ottaa ylimääräisiä myrkkyjä elimistööni, saati lasten elimistöön.

Vierailija
50/58 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä 30 v, lapset 1 ja 3.

sairastetaan jos osuu kohdalle, ihan kuin kausi-influenssat. kahdesta "pahasta" näen sairastamisen kuitenkin parempana vaihtoehtona kuin rokotteen ottamisen. en pysty luottamaan rokotteen turvallisuuteen.

toki tuo sikainfluenssakin vähän pelottaa, millainen tauti se todellisuudessa on jos kohdalle osuu. mutta onhan niitä muitakin tauteja mitä voisi pelätä jos haluaisi, vaikka se kausi-influenssa. onhan sekin melko kova tauti sairastaa.

Vierailija
51/58 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä 34, mies 35 ja lapsi 12.

Meillä kaikilla on hyvä vastustuskyky, olemme perusterveitä emmekä ole koskaan sairastaneet mitään kausi-influenssoja.

Emme siis näe mitään syytä rokotuksen ottamiseen.

Vierailija
52/58 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäksi kuulun siihen ns. riskiryhmään;

-epilepsia ja ylipaino.

siltikään en ota.

olen varma,että siitä rokotteesta tulee vielä olemaan ongelmia,kun se kyhättiin niin nopeasti....

tämän päivän iltalehdessä näytettiin nainen,joka sairastui siihen neurologiseen tautiin otettuaan tavallisen influessa-rokotteen.

-ap

Vierailija
53/58 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai itkettääkö tämä joidenkin tyhmyys.

Sikapiikki on ihan samaa influenssarokotetta kuin joka vuosi annetut, vaihtuva osa on se mikä yleensäkin vuosittain vaihtuu, eli oiken virus huomioidaan.

On asiat hyvin meidän yhteiskunnassa kun on varaa tämmöisillä spekuloida.

Duh.

Vierailija
54/58 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sikainfluenssaan on kuollut monia jotka eivät yleensä kuulu riskiryhmiin. virus on arvaamattomampi. respiratory failure on yleisempi kuin tav influenssassa.

kun taas: rokotteeseen ei kukaan ole kuollut.

vetäkää itse johtopäätökset. niin jos siis pystytte.

Vierailija
55/58 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä 38 v, lapset 6 ja 4 ja mies 40. Mies sairasti sen jo, meille muille ei tarttunut (tai oli meillä muilla kyllä lievä jos se oli se flunssa).

Ei kuuluta riskiryhmään.

Nuorempi on saanut ihan tavallisesta 2 v sitten influenssarokotteesta reaktion (kuume & paha ihottuma). Luulen että sama olisi edessä nytkin.

En pelkää mitään neurologista sairautta tms. ja on otettu kaikki rokotusohjelman rokotteet + hepatiitit ylimääräisenä, mutta tämä ei nyt tunnu siltä, että meidän pitää se saada.

Vierailija
56/58 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekään ei oteta, minä 34 v. mies 39 v ja lapset 1 ja 4. Koskaan kukaan meistä ei ole sairastanut edes kausi-influenssaa. Turvallisuuden lisäksi mietityttää myös rokotteen tehokkuus. Juuri tuli postilaatikosta kutsu influenssarokotetutkimukseen (lapsille 6-35 kk) koska tutkivat jotain uutta versiota sillä lasten influenssarokote on todettu tehottomaksi. Eli jos SI-rokote siis perustuu tavalliseen influenssarokotteeseen (joka tutkimusten mukaan on tehoton) niin onko siitä edes suuresti hyötyä?

Vierailija
57/58 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me olla otettu influenssarokotteitakaan. Sairastetaan tauti jos osuu kohdalle, jos ei sitten siitä selvitä hengissä, niin voi voi.

Kauhistelkaa vapaasti, otamme itse vastuun elämästämme ja av-laiset saa pitää mielipiteensä hyvänään. :o)

Vierailija
58/58 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 36 ja riskiryhmää, tosin sairasti jo yhden kovakuumeisen taudin joten olikohan sitten mitälie influenssaa.. Muilla ei mitään toist. Itse 37, lapset 12, 9, 5, 4. Työni puolesta sen saisin. Hankalia oireita tullut muutamille jo ottaneille samassa työpaikassa työskenteleville...

Ennemmin sitten kuollaan tähän tautiin kun kärsitään neurologisia oireita loppuelämä :/ Näin se vaan menee, niin julmalta kuin kuulostaakin. Ei muuta kuin vitamiinia nassuun!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän