Moniko on jättänyt ehkäisyn pois esikoisen 1v synttäreiden kunniaksi?
Me tehtiin näin ja monta kertaa olen miettinyt, että näinköhän monet muutkin? Kun tuntuu se noin 2v olevan yleinen ikäero (meille tuli 1v11kk).
Kommentit (5)
ja valitettavasti imetys näköjään toimii ehkäsynä minulla... nyt enää aamu ja iltatissi, ja toiveissa että raskautuisi, eka on 11 kk.
kerrottiin toisen lapsen syntyvät 7 kk päästä (ikäero siis 1 v 7kk)
meillä ei oo missään välissä ollu ehkäsyä, imetys toimi tosi hyvin, ja aika tarkka kierto mulla myös ja jos oli ovulaatio lähellä ni mies ei tullu sisään... mutta aina lapsen täytettyä 1v, alettiin yrittää vauvaa! ekaa lasta imetin 1v 2kk, ja heti kun lopetin imetyksen, tulin raskaaksi, ikäeroksi tuli tasan 2v, kakkosta imetin 1v1kk, mutta en tullu heti raskaaks, meni pari kiertoa, mutta se raskaus meni sitten kesken... :( mutta km jälkeen olin heti uudestaan raskaana, ikäeroa nuorimpaan tulee nyt 2v 2,5kk, toivon myös että seuraavaksi myös vielä yhtä lasta, ja tästä ikäerosta tykkäisin :) eihän se suunnitelmien mukaan voi mennä, mutta haaveissa näin :)
Oli se vava-aika sen verran hirveetä että sen jälkeen on kyllä tuplaehkäisy käytössä.