Mitä tekisit, lapset kavereita, kaverin äiti inhottava
käytökseltään. Huusi lapselleni yksi päivä kun lapsilla oli keskenään riita ja minun lapseni (7v) muka sanoi tosi pahasti. Lapset ovat tosi hyviä kavereita keskenään mutta harmittaa todella tuo kaverin äidin käytös. Tuntuu pitävän itseään ja lastaan parempina kuin me.
Hänen lapsellaan tosi kova kuri, ei uskalla sanoa mitään vastaan ja lapsi käyttäytyy ja puhuu muutenkin kuin aikuiset. Minun lapseltani taas löytyy temperamenttia vaikka muuten onkin tosi kiltti ja kauniskäytöksinen. Mutta kaverin äiti kun ei kestä yhtään kiukutteluja...
Kommentit (16)
riisu kenkiään eteisessä. Mä olen sanonut siitä noin 36 kertaa, ja nyt olen viime kertoina huutanut eteisestä, että "kenen kengät täällä taas on sisällä matolla, eikö niitä voi jättää eteiseen kuten on pyydetty??"
Oikeasti, minua ei kiinnosta pätkääkään onko poika erityislapsi vai onko hoksottimissa vikaa, olen kertonut ystävällisesti että meillä ei tulla kengillä sisään olohuoneeseen koska niissä on joksus jopa koirankakkaa, ja koko muu kaveripiiri osaa kyllä jo kolamnnella pyynnöllä riisua eteisessä.
Eli ap, jos sinusta toinen lapsi on kamalassa kurissa, voisko olla että oma lapsesi ei ole kovinkaan kurinalainen, ja vaikka toistuvalla tottelemattomuudella saa huutoa osakseen?
Eli pitäiskö kaverin äiti sietää sinun lapseltasi kiukuttelua esim omassa kodissaan? Mitä jos ei ole ensimmäinen kerta?
kuin josta ap kertoi kannattaisi työntää sinne mistä ne on tähän maailmaan tulleetkin eli takaisin v:uun.
siis oli tilanteesta jossa lapset keskenään suullisesti nahistelivat ja kun kaverin äidin lapsi pahoitti mielensä, he yhdessä hyökkäsivät minun lapseni kimppuun huutaen kuin kaikki olisi minun lapseni syytä. eikä kyse ollut mistään vakavasta riidasta. lapseni kaveri osaa myös olla tökerö suustaan mutta en ikinä huutaisi tälle. sanoisin vain, että sopikaahan nyt riitanne.
Lapseni siis järkyttyi tuosta kaverin äidin ilkeästä huudosta niin että juoksi itku kurkussa kotiin peiton alle.
Ja tämä kaveri käy jatkuvasti pyytämässä lastani kylään.
niin että meille tullessa ainakin otetaan kengät eteisessä pois.
Tyttäreni kaverin perheessä on tämä vapaakasvatus oikein elementissään.
Heidän 3v juoksi suoraan keinun alle KOPS!
Isä "Ei se mitään kuhan ei kuole" ei edes lohduttanut, sitten lasten kinuamiset ratkaistaan joka kerta oli kyse mistä tahansa näin "No tän kerran mut sitten..." ja se tän kerran ei todellakaa siihen kertaa jää.
Ja jos heidän 7v poikansa haukkuu tytärtäni "V*tun ku*ipääksi" heidän äitinsä ei noteeraa tätä mitenkään, heidän perheessään on ihan normaalia haukkua jopa vanhempia kyseisellä nimityksellä.
Voi olla että olen tiukka kasvattaja, mutta ainakin olen kasvattaja.
Ja meidän lapset ei hauku ketään tai mitään ja jos haukkuvat siihen puututaan.
Tuollaiset ihmiset saattavat olla vaarallisia jos heidät suututtaa. En ikinä lähtisi riitelemään teikäläisten kanssa jos oma henkikulta on tärkeä.
Tuollaiset ihmiset saattavat olla vaarallisia jos heidät suututtaa. En ikinä lähtisi riitelemään teikäläisten kanssa jos oma henkikulta on tärkeä.
????? oletko vajaa, vai muuten vaan vammanen päästäsi? Tämä ei ole mikään keskenkasvuisten foorumi!
käytökseltään. Huusi lapselleni yksi päivä kun lapsilla oli keskenään riita ja minun lapseni (7v) muka sanoi tosi pahasti. Lapset ovat tosi hyviä kavereita keskenään mutta harmittaa todella tuo kaverin äidin käytös. Tuntuu pitävän itseään ja lastaan parempina kuin me.
Hänen lapsellaan tosi kova kuri, ei uskalla sanoa mitään vastaan ja lapsi käyttäytyy ja puhuu muutenkin kuin aikuiset. Minun lapseltani taas löytyy temperamenttia vaikka muuten onkin tosi kiltti ja kauniskäytöksinen. Mutta kaverin äiti kun ei kestä yhtään kiukutteluja...
Lainasin väärän tekstin!!!
????? oletko vajaa, vai muuten vaan vammanen päästäsi? Tämä ei ole mikään keskenkasvuisten foorumi!
käytökseltään. Huusi lapselleni yksi päivä kun lapsilla oli keskenään riita ja minun lapseni (7v) muka sanoi tosi pahasti. Lapset ovat tosi hyviä kavereita keskenään mutta harmittaa todella tuo kaverin äidin käytös. Tuntuu pitävän itseään ja lastaan parempina kuin me. Hänen lapsellaan tosi kova kuri, ei uskalla sanoa mitään vastaan ja lapsi käyttäytyy ja puhuu muutenkin kuin aikuiset. Minun lapseltani taas löytyy temperamenttia vaikka muuten onkin tosi kiltti ja kauniskäytöksinen. Mutta kaverin äiti kun ei kestä yhtään kiukutteluja...
Tulevassa ammatissaan hän osaa ottaa kritiikin vastaan vaikkapa pomoltaan. Kuuluu kehitykseen.
ps. Minusta mielipiteitään saa myöntää myös vammaiset ja mielenterveydeltään sairaat. Keskusteluun liittyminen ei pitäisi olla ainoastaan ns. terveiden ihmisten juttu.
Pidetäänpä hyvä keskustelu siistinä jookosta?
minua nimenomaan häiritsi se, että hän huusi lapselleni rumasti ja paiskasi oven tämän nenän edestä kiinni. Kyllä minun mielestäni toisten lapsille puhutaan kauniisti ja asiallisesti. Lisäksi äiti olisi voinut tulla kertomaan asiasta minulle.
Ja meillä ei todellakaan ole mikään vapaa kasvatus ja että toisten nimittely ja huono käytös sallittaisiin.
minua nimenomaan häiritsi se, että hän huusi lapselleni rumasti ja paiskasi oven tämän nenän edestä kiinni. Kyllä minun mielestäni toisten lapsille puhutaan kauniisti ja asiallisesti. Lisäksi äiti olisi voinut tulla kertomaan asiasta minulle. Ja meillä ei todellakaan ole mikään vapaa kasvatus ja että toisten nimittely ja huono käytös sallittaisiin.
No jos sun lasta tarttee ojentaa, niin silloin sitä tarttee ojentaa!
Mitä sitten jos lapsesi osaisi käyttäytyä, ei osannut silloin!!
Ei se että komentaa tee kenestäkään parempaa. Itse komennan LAPSIA. Omia luonnollisesti, mutta muittenkin jos tarttee. Ja odotan että lapseni käytökseenkin puututaan jos niin pitää tehdä.
Minusta lapsen paikka ei ole todellakaan alkaa hyppimään aikuisen silmille. Ei se ole aikuista käytöstä tai ettei uskalla sanoa vastaan. Mitä lapsen pitää sanoa vastaan jos tekee väärin?
Omillakin lapsilla on tempperamenttia, mutta ei ne saa pellolla kasvaa. En minäkään ala kiukuttelemaan jos pomo tekee rajat että näin tehdään töissä.
Mitä pienempi lapsi, sitä yksioikosempi kasvatus, kun lapsi kasvaa niin pitää oppia myös sanomaan kantansa.
Jos vanhempi töksäyttelee totuuksia niin voit sanoa ettei minun lapselle ainakaan kukaan noin puhu.
Aiheesta saa sanoa, ei kekään voita että alatte mittelemään voimianne mutta lapsestakin kasvaa aikuinen.
rappukäytävästä ja niin kuulivat vieraanikin, jotka olivat meillä kylässä tapahtuman hetkellä. Sen verran kovaa kaverin äiti huusi. Ja kaikki olivat ihmeissään miten pikkulasten kinastelusta voi syntyä nin kauhea soppa.
Tässäkin ketjussa voi lukea huonotapaisten ihmisten ajatuksia. Kuten tuo yllä oleva vammais vihaaja..
Luultavasti hänelläkin huono päivä joten eiköhän anneta anteeksi huono käytös.
Keskustele asiasta äitien kesken jos uskallat. Jos et uskalla luota vaistoihisi ja varo tätä henkilöä.
"Ja tämä kaveri käy jatkuvasti pyytämässä lastani kylään."
Pitkällä juoksulla ei tule onnistumaan, jos äiti pitää itseään parempana kuin muut, eikä suostu juttelemaan muiden äitien kanssa. Ts. ystäviä teistä tuskin tulee, tuttaviakaan ette ehkä halua olla.
Kaveri on varmaan yksinäinen, siksi haluaa lapsesi leikkikaveriksi. Kukapa tuonne menisi, jos pois saa lähteä itkien haukkujen saattelemana.
Itse en tuonne omaa lastani kehoittaisi menemään.
Voiko kaveri tulla välillä teille leikkimään?
Jos äiti ei tätä hyväksy, valitettavaa lapsen kannalta. En kuitenkaan lähtisi välittäjäksi vaan yrittäisin viilentää välit ja löytää lapselleni mukavia, uusia kavereita.
Riitoja tulee, se on varma. Aikuisten ei pitäisi sekaantua joka sanaharkkaan.
t. mummoikäinen, 2 aikuista poikaa ja lapsenlapsia
huutaisi toisen lapselle. Ei ole tapana huudella omillekaan.