Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko totta että jos 5v päiväkodissa oleva lapsi heittää kiven ohi ajavaan autoon

Vierailija
25.10.2009 |

vanhemmat korvaavat kulut, itse vanhemmat töissä ja päiväkoti vastuussa muuten lapsesta? Eikö päiväkodilla ole mitään vastuuta tai vakuutusta?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tuskin poika enää erehtyy moiseen!

Vierailija
2/25 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en maksaisi, koska olen jättänyt lapseni päiväkotiin ja silloin lapseni on päiväkodin vastuulla. minä en ole ollut paikalla joten en ole voinut sitä estää.

kysyppä jostain lakimieheltä miten asia menee, en voi uskoa että vanhemmat joutuvat maksamaan.

ja minulla on lapselleni vakuutus mutta kyllä päiväkoti on vastuussa kaikesta lapsestani..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä ainakin pyytäisin jonkun muun vielä todistamaan että se varmasti olisi ollut minun poikani..en usko että ohiajava autoilija osaa suoraan sanoa noin 50 lapsesta kuka on heittäjä..ellei lapsella ole ollut joku tosi hyvä tuntomerkki..

Vierailija
4/25 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävi näin ja päiväkoti ei ole vastuussa jos valvojia riittävä määrä ja lapsille sanottu ei saa heittää kiviä. No 5v heitti kiven(kukaan hoitaja ei nähnyt) ja ohiajaja tunnisti lapsemme ja nyt joudumme maksamaan 453 euroa eli omavastuu menee kotivakuutuksesta omaan piikkiin. Aika karseeta....tuhma poika tietty on , mut luulisi päiväkodillakin joku vastuu olevan

Vierailija
5/25 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en maksaisi, koska olen jättänyt lapseni päiväkotiin ja silloin lapseni on päiväkodin vastuulla. minä en ole ollut paikalla joten en ole voinut sitä estää.

kysyppä jostain lakimieheltä miten asia menee, en voi uskoa että vanhemmat joutuvat maksamaan.

ja minulla on lapselleni vakuutus mutta kyllä päiväkoti on vastuussa kaikesta lapsestani..

Vierailija
6/25 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, kyllä se KASVATUSVASTUU on vanhemmilla, valitettavasti! Mikä idiootti!

Lapsen kasvatuksesta vastaavat sekä päivähoito että koti. Ja minun nähdäkseni vastuussa lapsesta ja hänen teoistaan on kullakin hetkellä se taho, joka lasta valvoo. Vanhempi ei pysty etävalvomaan lasta työpaikalta käsin, siksi vastuu on päivän aikana päiväkodilla.

Vierailija
7/25 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin minulle sanoi lakimies viime keväänä päivähoidon lakikoulutuksessa.

Vierailija
8/25 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On Tampereellakin vastuu tarhassa JOS hoitajat laistaa valvonnasta. Mutta jos lapsi keinuu, tippuu keinusta ja hammas irtoaa niin käyttää ensiavussa jos et sinne ehdi ensin viemään.

Mutta Tamperelaisena osaan sanoa että alle 18- vuotiaan hammashoitokin on ilmaista tälläsissä tapahtumissa (ja meillä lapsella hammas irtosi tarhassa). Vein itse kesken työpäivän hoitoon ja koska lapsi on pieni ja tilanne ikävä niin pääsee jonon ohi.. ;)

Mutta kyllä olettasin ettei tollasta tilannetta saa päästä edes syntymään että lapsi pääsee vaarantamaan liikennettä.

Kyllä tarhalle menee tälläsestä vastuu.

Eikä tässä nyt puhuta mitään mistään kasvatusvastuusta, vaan ihan perus turvallisuudesta.

Tietty vanhemmat on vastuussa alle 15- vuotiaasta lapsesta, mutta ei koulu/tarha saa olla mikään vapaa alue koheltamiseen. Sitä varten koulussakin turvataan JOKASEN oppilaan turvallinen oppiminen. Tarha on astetta tarkempi paikka, koska ei tollaselle pienelle voi laakista luottaa että ei heitä kiviä jos sen sanoo! Pitää olla hoitajalla silmät päässä, koska vanhempi ei pysty nyt katsomaan hänen perään.

Vierailija
9/25 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni kunnan vakuutuksesta

Vierailija
10/25 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meidän neiti heitti kiven tarhan retkellä omakotitalon ikkunaan. Tarha maksoi (jokin vakuutus korvasi). Ei ole muuten sen koommin kiviä heittänyt. Oli tuolloin 4 v.

Selityskin ontui kovasti, oli yrittänyt heittää kissaa, eikä ikkunaa. Eikä ole tuon koommin kissojakaan hätyytellyt.

Vierailija
11/25 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pienelle lapselle tulee mieleenkään ruveta kivittämään autoja tai kissoja? En todellakaan ymmärrä!

mutta meidän neiti heitti kiven tarhan retkellä omakotitalon ikkunaan. Tarha maksoi (jokin vakuutus korvasi). Ei ole muuten sen koommin kiviä heittänyt. Oli tuolloin 4 v. Selityskin ontui kovasti, oli yrittänyt heittää kissaa, eikä ikkunaa. Eikä ole tuon koommin kissojakaan hätyytellyt.

Vierailija
12/25 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lensi kiekko kadulle ja aiheutti vahinkoa.

Vierailija
13/25 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen johtaja. Sitten vielä tarhan sisällä se että onko ulkovalvojat tehneet laiminlyöntejä.

Aivan selvä asia!

Vierailija
14/25 |
26.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tarha välttyisi kaikesta vastuusta, kunhan lakipykälät hoitajien määrästä täyttyy ja lapsia on kielletty.

Määrätään laiksi, että yksi hoitaja 50 lasta kohden riittää. Sitten kerrotaan aina uusille lapsille, ettei saa karata, heittää kiviä, lyödä toisia, tippua tuolilta, syödä väriliituja tai kiivetä katolle. Jos lapsi sitten karkaa tai muuta sattuu, vanhempien vika, kun eivät kasvattaneet kunnolla ja lain pykälä täytettiin ja lapsia oli kielletty.

Vierailija
15/25 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinun kakarastasi.

Vierailija
16/25 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hehän ovat vastuun lapsen hoidosta sillä hetkellä ottaneet.

Miten se oikeasti juridisesti menee, en tiedä (onneksi).

Meillä onneksi on vastuuvakuutus.

Vierailija
17/25 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat eivät mitenkään olisi voineet estää tapahtunutta, joten miten he voivat olla rahallisesti vastuussa?

Vierailija
18/25 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat eivät mitenkään olisi voineet estää tapahtunutta, joten miten he voivat olla rahallisesti vastuussa?

Vierailija
19/25 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastuuvakuutus ja ryhmätapaturmavakuutukset lapsille voimassa.

Luulisi, että päiväkodeissakin on.

T. yksityinen pph

Vierailija
20/25 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi tekee koulupäivän aikana ilkivaltaa, korvausvastuu on vanhemmilla. Päiväkodista en osaa sanoa, mutta miten tämä kasvatusvastuu onkin näin hukassa, ettei osata omia lapsia opettaa kunnioittamaan toisten omaisuutta...?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi