Mistä on sinun mielestäsi hyvä perunamuusi tehty?
Minun mielestäni siihen kuuluu:
- jauhoiset perunat
- täysmaito
- oikea voi
- riittävästi suolaa
Ei mitään muuta, mutta ehdottomasti nuo edelliset. Olen joskus maistanut muusi, jossa oli rasvatonta maitoa ja MARGARIINIA, hyh. Eikä suolaa ilmeisesti ollenkaan. Voin kertoa, että kyseessä ei ollut mikään kulinaristinen nautinto.
Kommentit (12)
Minun mielestäni siihen kuuluu: - jauhoiset perunat - täysmaito - oikea voi - riittävästi suolaa Ei mitään muuta, mutta ehdottomasti nuo edelliset. Olen joskus maistanut muusi, jossa oli rasvatonta maitoa ja MARGARIINIA, hyh. Eikä suolaa ilmeisesti ollenkaan. Voin kertoa, että kyseessä ei ollut mikään kulinaristinen nautinto.
Laitan myös yleensä sipulia ja joskus tilliä. Tosi herkullista.
Yli kahdenkymmenen vuoden muusintekokokemuksella (kotona ja työssä) sanon, että ei saa olla liian jauhoisia perunoita. Joko yleisperunaa tai puolet jauhoisia ja puolet yleisperunaa. Muusista tulee kuohkeampaa tällä tavoin.
Ja täysmaito.. ei tarvita. Kevytmaidolla tulee yhtä hyvää, eroa et huomaa jos et tiedä.
mä olen niin samaa mieltä. Tavallinen suu ei todellakaan erota onko muussissa punaista vai sinistä maitoa.
Mä olen aina tehnyt muussi punaisista perunoista. Olin kylässä viikko sitten ja ihmettelin kun siellä tehtiin muussi keltaisista. No, onneksi osaan lukea ja pussissa sanottiin yleisperuna kelpaa muussiin. Ja todellakin, tuli samettisempaa kuin punaisista.
Suosittelen ! Meidän lähikaupasta on meinaa punaiset tosi usein loppu ja on monta kertaa jäänyt muussi tämän takia tekemättä.
Ei tänne mitään nettiseksiä kaivata.
suola
margariini ja maito ja tulee hyvää :)
rasvatonkin maito ja kasvimargariini käy ihan hienosti ja hyvää tulee. Myös oliivimargariinilla tulee hyvää. EIkä suolaa tarvita lusikkatolkulla. Sen sijaan perunat on syytä olla vastakeitettyjä ja hyvää lajiketta (muitakin kuin rosamunda on, eikä se edes ole paras lajike). Muusia voi myös terästää pienellä ripauksessa valkopippuria.
Loppukeväästä ja kesällä kun muusiperunat ovat vanhoja (ja uusistahan ei saa muusia) voi maustaa muusia myös esim yhdellä porkkanalla tai pataatilla.
Tuoreet yrtit kuten persilja tai tilli tai timjami sopivat myös hyvin muusiin, mutta yrttiperunamuusihan on lähtökohtaiseti eri asia kuin perunamuusi.
Yli kahdenkymmenen vuoden muusintekokokemuksella (kotona ja työssä) sanon, että ei saa olla liian jauhoisia perunoita. Joko yleisperunaa tai puolet jauhoisia ja puolet yleisperunaa. Muusista tulee kuohkeampaa tällä tavoin.
Ja täysmaito.. ei tarvita. Kevytmaidolla tulee yhtä hyvää, eroa et huomaa jos et tiedä.
perunat, laktoositon kevytmaitojuoma ja suola, EI RASVAA. Ja muussattu käsikäyttöisellä survimella.
samat ku ap:lla mutta lisään yleensä ripauksen sipulijauhetta.
Sekaan laitan vähän oivariinia (ei tolkuttomasti).
Namia!