Onko nyt liikkeella jotain todella sitkeää flunssaa/yskää?
Täällä aletaan olla jo ihan ihmeissään lasten kanssa. Kovaa yskää ja siihen liittyvää ajoittaista lämpöilyä kestänyt jo pari viikkoa. Välillä ehti molemmissa lapsissa jo olla korva- sekä silmätulehdukset, joihin saivat antibiootit.
Viime viikon olivat ma-to hoidossa ja perjantaista asti on nyt viikonloppu otettu ihan levon kannalta. No, eikös taas viime yönä noussut vanhemmalle tenavalle (6v) noussut kuume n. 38 astetta ja yskimäänkin piti pompata yöllä useampaan otteeseen :( Tämän päivän ollut ihan pirteä ja touhuillut normaalisti. Todennäköisesti ollaan huomenna taas ihan kotosalla...
Pelkään vaan, että jos tämä ei jo ole jonkin sortin sikaflunssaa, niin sehän iskee sitten puolikuntoisiin lapsiin melkoisella voimalla, jos kohdalle sattuu :((
Kommentit (14)
tuossa välissä kun lapset alkoivat olla suht kunnossa, oli ensin minulla ja sitten myös miehellä samanlaisia oireita ilman kuumetta. Kurkku esim. TODELLA kipeä :(
ap
Lisäksi valtavaa nuhaa, mutta ei juuri lainkaan kuumetta eikä yskää. Mutta sitkeässä tuntuu olevan. Yöllä ei saa nukuttua kun suu kuivuu.
Mulla oli myös tosi sitkeä flunssa syys-lokakuun vaihteessa (kesti n. pari viikkoa). Kuumetta ei ollut, mutta alussa oli kurkku kipeä ja loppuajan tukkoinen nenä. Aamulla yskitti paljon, kun limaa valui yöllä nieluun. Siis tyypilliset flunssaoireet minulla (menee aina saman kaavan mukaisesti). Nyt on onneksi jo ohi.
Aivan samanlaista erittäin sitkeää flunssaa on meilläkin. Vai liekö influenssaa? Niin tai näin, ei meinaa parantua ja nyt on jo kohta 2 viikkoa kun tyttäreni on yskinyt todella kovasti ja pientä lämpöilyä on ympäri vuorokauden.
Toivotaan että kohta hellittää kirjoittajilla ja meillä! Elämä on aika vaikeaa kun veto on veks eikä yöllä saa nukuttua yskältä.
samat oireeet kuin muillakin. olen miettinyt, että voisiko olla lievä muoto sikainfluenssasta, kun sitä ilmeisesti on esiintynyt ihan kuumeettomanakin versiona maailmalla.
tai ehkä tää on vaan jotain lämmittelyä... :)
Ystävälläni oli myös tällainen pöpö ensin reilun viikon ja luuli jo paranevansa. Sitten tulikin yhtäkkiä kuume ja huono olo, oksetti ja veti petiin toiseksi viikoksi kun olo oli huonompi kuin ekalla viikolla. Vaikea tietää onko sikaa vai jotain muuta
mutta ilman kuumetta. Isommalla alkaa jo hellittää, en tänään aamulla huomannut jo tutuksi tullutta yskää hänellä. Pienemmällä vielä ajoittain yskää ja nenä vuotaa.
Flunssan oireet; lämpöä, lihaskipua, päänsärkyä, kurkkukipua, kuivaa yskää, mutta ei nuhaa. Liekö lievä sikaflunssa, oikeastaan toivon, että olisi se, olis sitten pidetty pois.
Täsmälleen samat oireet! Nuha puuttuu. Lääkäri sanoi että on jotain toista influenssaa tämä vaikka ei nouse kova kuume. Olisi todellakin hyvä jos olisi sikaa niin sitten sekin olisi podettu pois alta.
kolme viikkoa olin flunssassa: kurkku kipeä, kova yskä, flunssainen olo, muttei lämpöä tai kuumetta. Lapsilla sama juttu. Sitkeää lajia.
Muutama viikko sitten 1,3v.tytär sairastui yskään ja nuhaan,keuhkot vinkui ja rohisi kovasti,2vkoa sitä kesti.Neiti jopa oksensi limaa,kun sitä vaan tuli jatkuvasti.Ei ollut kuumetta.
Olo todella kurja, lapset selvästi väsyneempiä kuin tavallisesti. Alkoi ärsyttävällä yskällä, sitten päänsärky, lapsilla vatsakipuja ja ripulia. Teistä muista poiketen todella kova nuha. Olen nyt viikon elänyt nasolinilla minulla ollut lämpöä enintään 37,5 ja sitä nyt ei voi kovaksi kuumeeksi sanoa parhaalla tahdollakaan...
Oli sitkeä mutta ohi meni. Tk:ssa sanottiin että nyt on liikkeellä sitkeää flunssaa tämän sikainfluenssan lisäksi.
reilu viikko sitten nuha, yskä ja kurkkukipu ja jatkuu vaan. Eilen sain antibioottikuurin, ku alkoi kuume nousta, mutta vielä ei paljon oe auttanu.