Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anoppilaan syömään, pitää syödä maha täyteen lähtiessä.

Vierailija
25.10.2009 |

Anopin sörsseleillä ei nimittäin nälkä lähde kun ne ovat niin kauhean makuisia että niitä pystyy maistamaan vain kohteliaisuudesta lusikallisen.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus harvoin kokeilee jotain uutta ja se ei onnistu, mutta pääsääntöisesti hyvää ruokaa ja mut ruokavammaisenkin anoppi ottaa aina huomioon.

Aika harvoin anoppi meitä enää nykyään kutsuu syömään, kun miehen veli perheineen tunkee anopille syömään pyytämättä joka viikonloppu. Me ei koskaan mennä pyytämättä eikä koskaan itse soiteta, et voidaanko tulla.

Mutta kiitollisina mennään aina kun kutsutaan.

Vierailija
2/30 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun anopin ruuat on kanssa ihan jostain muulta planeetalta. En suostu siellä juurikaan mitään syömään. Juu, ihan kiva, kun kokkailee, mutta hän on jo niin iäkäs, että ne ruuat ovat todella epäilyttäviä.. hygieniasta ei tietoakaan! Aina ei saa edes vastausta, että mitä ruoka sisältää.

Esim. keittoa, jossa on juureksissa multaisia kuorenpalasia kiinni, tekiskö mieli? Jauheliha paistetaan ja sen jälkeen vielä keitetään ja pistetään ulos portaille viilenemään, jotta pinnalle noussut rasva voidaan kerätä pois..

Poikansa on lapsena pakottanut syömään nokkoskeittoa, jossa seassa 5 cm ranganpätkiä..nam, nam!!! Eikö tullutkin nälkä..?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ja se vielä unohtui, että tuo kyläillessään myös omat ruokansa mukanaan ja haluaa myös meidän syövän niitä! Viimeksi ruuat hautuivat 5 tuntia lämpimässä autossa..en syönyt todellakaan!

Tuo myös itse tekemäänsä leipää ja sanoo "tämä ei kyllä onnistunut, tuli aika huonoa, mutta maistathan sinä tätä minun tekemää? Se merkitsisi minulle niin paljon?"

Ihan epätodellista!!!

Vierailija
4/30 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä ja mies syöksyttiin jääkaapille nälissämme. Kylläpä riistakäristys ja pottumuussi maistui hyvälle avopin pöperöiden jälkeen.

Vierailija
5/30 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vietämme heillä yleensä muutaman päivän ja sen jälkeen paastoamme! :) Anoppi laittaa aivan suurenmoista, "vanhanaikaista" kotiruokaa ja vaikka itsekin olen kohtuullinen kokki, en saa hänen ruuistaan tarpeekseni.

Koska ruoka on hyvää ja kunnollisista aineista tehtyä ovat molemmat vanhukset vielä ilahduttavan terveitä ja sopusuhtaisia.

Vierailija
6/30 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen sisko on myös tuollainen että ruokaa on ja se on ihan ok, mutta sitä on aivan sairaan vähän! En tiedä miksi, ei ainakaan pahuuttaan tai pihiyttään, ehkä siksi että on itse pieniruokainen?

Kerran esim. meitä oli paikalla 3 aikuista ja 4 lasta niin päivälliseksi oli litran kattilallinen mannapuuroa! Sitten yhden lapsen kaveri tuli siihen käymään niin miehen sisko hänelle että hei ****, tule sinäkin syömään. Me oltiin siinä ihan että ahaa, ja yritettiin sitten jakaa sitä puuroa omille ja lasten lautasille sen pienen kauhallisen per nuppi =)

Ja aamiaisille saman kokoiselle porukalle on noin puoli, kolmasosalitra kaurapuuroa. Kahvia keitetään kaksi kupillista kerralla.

En ole tästä ollenkaan ärsyyntynyt vaan enemmänkin se huvittaa minua suuresti =D

Vierailija
7/30 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit kiitollinen, että anoppi kutsuu syömään. Eivätkä kaikki ole mitään kokki kolmosia, hyvä että kuitenkin yrittää.

Vierailija
8/30 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että täälläkään tuo anoppi ei osaa laittaa ruokaa sitten juur ollenkaan. Jos tuohon ikään asti on päässyt, eikä kukaan niitä ruokia voi syödä saamatta vatsaansa kipeäksi tai ne maistuu kaikkien mielestä yhtä järkyttävältä, niin on se kumma, ettei muija ole itse sitä tajunnut. Kerran vuodessa velvollisuudentunnosta käydään ja aina yhtä ihana tuo yhteinen ruokahetki :-)

Vierailija
9/30 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaa on TOSI vähän. En ymmärrä miksi anoppi tekee niin vähän ruokaa meidän tullessa kylään, sillä hän on itse (sori nyt, ilkeää sanoa näin) lihava joten kaiketi syö normaalisti itsekseen ollessaan paljon. Sillä ruokamäärällä mitä meille tarjoaa ei kyllä kukaan pääsisi lihomaan :-/

Ja me ei siis olla mitään suursyömäreitä ja läskipossuja itse, minä 171cm ja 59kg ja mies 190cm ja 85(?)kg... Minä en edes urheile kuten mieheni, joten senkään puolesta minulla ei ole mikään suurensuuri ruokahalu.. Mutta joo. Ruokaa on tosiaan ehkä 3 (saarioisten) lihapullaa ja pieni kauhallinen muussia. Salaatti on AINA ( ollut jo kymmenen vuotta) samaa, vihreää salaattia jossa tomaattia. Ei muuta. Ja sitäkin on niiiiin vähän. Kaapeissaan on aina viinipulloja ym. mutta niitä ei ikinä tarjoa (ei kyllä niiden lihapullien kanssa kovin hyvin passaisikaan... ;))

Jälkiruuaksi on aina rahkaa, sitä saa (oikeasti) ehkä 3 ruokalusikallista o_0 Kahvillakaan ei ikinä ole mitään piirakkaa/pullaa/tms. itsetehtyä, vaan kaurakeksejä tai suklaapisaroita... Ja niitäkin laitetaan lautaselle valmiiksi muutama.. :D JOs olisi koko paketti pöydässä, voisi täyttää itsensä sitten edes niillä kekseillä :D Mutta säännöstely pelaa loppuun saakka :D

Ja ei, anoppi ei ole köyhä. Päin vastoin.

Eikä vanha (voisi kuvitella, että vanhat ihmiset on ehkä pihejä..?), vaan 55v.

Tarkoituksena ei ole valittaa, vaan oikeasti ihmetellä :) Ja todeta että mekin syödään mahat täyteen ennen ja jälkeen anopilla käynnin... Vierailun aikana nälkiintyy :D

Anoppi tekee kyllä hyvää ruokaa, mutta sitä on niin vähän, että siitä tulee vain äkäiseksi. Lihapullia on suunnilleen yksi per nuppi, tai porsaankyljyksiä puolikas jokaiselle. Pääruokaa on ihan älyttömän vähän, aikuisille sellaisia annoksia, mitä pikkulapsille annetaan.

Vierailija
10/30 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro tarkemmin?

Vierailija
11/30 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisänä kuivia perunoita/riisiä ja joku uuniliha kanaa/kalkkunaa/porsasta/nautaa. Salaattikin ihme sotkua, oliiveja täynnä.

Ainoastaan jos sattuu olemaan poronkäristystä tai jauhelihamureketta, niin saattaa saada mahansa täyteen. Silloinkaan ei ole anoppi viitsinyt perunamuussia tehdä, vaan pelkkiä itse kuorittavia pottuja tarjoaa laihalla kastikkeella, jossa ei ole edes ruokakermaa.

Vierailija
12/30 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sa ilmeisesti pidat vain punaisesta lihasta ja kermaisesta ruoasta. No syo kotona ettet naanny anoppilassa nalkaan!

Vierailija
13/30 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäksi ei sinne varmasti ole pakko mennä!

Tai kutsuisit edes joskus anopin teille syömään!

Epäkiittollinen letukka olet....

Vierailija
14/30 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotona pitää syödä ennen lähtöä. Meidän anoppilassa ruoka on pahan makuista =(

Luultavasti kokattu vanhentuneista ruoka-aineista. Tarjolla on myös ajat sitten päivättyä maitoa...

Ollaan oltu yli 10 v naimisissa ja seurusteltukin monta vuotta ja vieläkään anopilla ei ole hajua, mitä tarkoittaa laktoosi-intoleranssi. Syön yleensä kuivaa perunaa, salaattia ja ihan vähän jotain epämääräistä lihaa. Silti on aina vatsa sekaisin tämän reissun jäliltä.

Mutta tuo APn viimeinen lause kastikkeesta, jossa ei ole edes ruokakermaa pisti kyllä hymyilemään. Jos tämä on sun suurin ongelmasi, niin mieti vähän.

Vierailija
15/30 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikonlopun lehdet ilmaiseksi, ei raaski itselle tilata. ja poikapuolella synttärit, anopin kakkua sentäs pystyy syömään. lahjaa en vie.

Vierailija
16/30 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan jos sattuu olemaan poronkäristystä tai jauhelihamureketta, niin saattaa saada mahansa täyteen. Silloinkaan ei ole anoppi viitsinyt perunamuussia tehdä, vaan pelkkiä itse kuorittavia pottuja tarjoaa laihalla kastikkeella, jossa ei ole edes ruokakermaa.

Vierailija
17/30 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja laitoin siihen maitoa ja oikeaa voita, nam. Lisänä riistakäristystä ja puolukkahilloa,nam. ehkä nyt kestän anoppilareissun nääntymättä kun täytekakkua on tarjolla.

Vierailija
18/30 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kunnon kastikkeeseen kuuluu kerma tai ainakin punaviini.

Vierailija
19/30 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi tekee kyllä hyvää ruokaa, mutta sitä on niin vähän, että siitä tulee vain äkäiseksi. Lihapullia on suunnilleen yksi per nuppi, tai porsaankyljyksiä puolikas jokaiselle. Pääruokaa on ihan älyttömän vähän, aikuisille sellaisia annoksia, mitä pikkulapsille annetaan. No kuoriperunoita saa syödä niin paljon kuin haluaa, mutta kun mä en muutenkaan syö perunoita, niin en mä niillä mahaa anopin luonakaan täytä.

Vierailija
20/30 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vähänkään osaa laittaa ruokaa niin kastikkeesta saa hyvää ilman kermaa eikä se punaviinikään jokaiseen ruokaan sovi.

Hyväähän se kerma on ja sen kanssa heikompikin kokki saa maukasta aikaan.