Apua! Kierukalla raskaaksi! Voi V!
Näin kävi eikä se ole mitenkään iloinen juttu :( Kierukka poistettiin, mitään keskenmenoa en valitettavasti saanut :(:(
Olen juuri pääsemässä (unelma)töihin, sekä opiskelemaan, tähän asti olen ollut kahden lapsen kanssa melkein 7v kotona, en missään nimessä jaksaisi enää vauva-arkea.
Mies on sitä mieltä, että päätös on minun.
Ahdistaa ihan hirveästi, perjantaina lääkkeellinen keskeytys... Vaikka vauva ei ole toivottu, niin abortti silti ahdistaa, en edes pysty nukkumaan, kun mietin asiaa jatkuvasti.
MITÄ TEKISIT SINÄ?
:(:(:(
Ap
Kommentit (69)
kuparikierukka? Käsittääkseni Mirena-raskaudet todella harvinaisia..
paitsi av-mammoilla joista joka toinen tulee vuosittain mirenan kanssa paksuksi... Vaikka Suomessa olisi ollut vain kaksi kierukkaraskautta koko vuonna niin av:lla niitä on ollut ainakin 20.
paitsi av-mammoilla joista joka toinen tulee vuosittain mirenan kanssa paksuksi... Vaikka Suomessa olisi ollut vain kaksi kierukkaraskautta koko vuonna niin av:lla niitä on ollut ainakin 20.
Usein tuntuu nuo ehkäisyjen haitatkin olevan lääkäreiltä enemmän valistuneita arvauksia kuin oikeiden naisten oikeita kokemuksia... :/
miksette nipsaise johtimia poikki jos on niin kamalaa?? kysyn vaan.
Mutta.. ainakin tässä tilanteessa (eli kun en ole samassa tilanteessa kuin sinä, vain kuvittelen olevani) ajattelen että pitäisin vauvan, sillä en pystyisi aborttiin. Kyseessä kuitenkin elävä ihminen. Niitä unelmatöitä voi tulla sen vauvan jälkeenkin. Opiskeluja ehtisit jo aloittamaan, ja niitä voisi jatkaa vauvan saannin jälkeen. Eikä elämässä ole koskaan mistään takuita.
Miten tahansa käykin, niin toivottavasti parhain päin!
kierukka pettää. Se ei huomio poisluiskahduksia tai poispaikoiltaan irtoamisia, jotka yhtä KAIKKI on kierukan PETTÄMISTÄ!
t. kokemusta on!
Koomista tässä on se, että jos nyt olen kierukasta huolimatta raskaana. Nimittäin esikoista yritettiin reilu kolme vuotta ennen raskautumista. No kakkonen sai alkunsa vuoden ehkäisettömän ajan jälkeen. Ja kolmas lapsi reilun kolmen vuoden ehkäisemättömän ajan jälkeen. Eli herää kysymys kannattaa ehkäisy lainkaan mun tapauksessa? No alunperin sen otinkin järjettömän runsaaseen vuotoon (20vrk/kk), koviin kipuihin jne.
i]että miten helposti olette tulleet raskaaksi ilman ehkäsyä? itse ajattelin ottaa tuon kierukan, mutta jos se on noin epävarma...niin ei minun kannata.
[/quote]
Kiitokset vastauksistanne.
Se joka kysyi - olen aina tullut todella helposti raskaaksi, mutta että hormonikierukalla, joka lääkärin mukaan 99% varma????
Toisaalta täällä kyllä näyttää olevan muitakin, joten herää kysymys onko se oikeasti näin varma ehkäisykeino?
En vieläkään tiedä mitä teen. Järki sanoo - keskeytä, tunteet - synnytä. Mutta mun on pakko ajatella myös olemassaolevia lapsia, en jaksa enää olla kotona vuosia, musta tulisi joku kamala hermoraunio :(
Kohdun ulkopuolista olen myös miettinyt, mutta gyne sanoi, että silloin minulla olisi varmasti myös kovia kipuja.
Ap
Kuinka kauan sulla on ollut pahoinvointia ja milloin kierukka laitettiin??
Mulla ei tehty verikoetta. Gyne sanoi vaan et hormoonituotantoni on niin vilkasta et siitä johtuisi oireet. Minä olen koko ajan kuvitellut olevani raskaana. Voi v tosiaankin jos mullakin on sama tilanne.kolmonen
verikokeesta selvisi että olen raskaana. Menin lääkäriin juuri hirveän pahoinvoinnin takia, vaikken ikinä olisi uskonut, että olen raskaana. Näin kuitenkin kävi :(Ap
Ap, keskeytä jos siltä tuntuu.
T: nimim. mirenalla raskaaksi
nyt rv 19+4
eli abortti on MUN mielestä murha. mä en tekisi. en voisi tappaa lastani. mutta jos tiedät että lapsellasi olisi huono olla perheessäsi, luovuta lapsi siis anna adoptoitavaksi mutta ole kiltti, älä tapa. anna hänelle mahdollisuus elämään. se on suuri asia. vaikka nyt tuntuu että sen solukertymän voi tappaa niin oikeasti se on pieni ihminen. mielestäni ei tule harrastaa seksiä jos ei voi lasta ottaa vastaan tai ainakin antaa adoptoitavaksi. mielestäni abortti pitäisi kieltää lailla. ketään ei saa tappaa.
Olen tehnyt 2 aborttia ja en ajattele asiaa. Solukertymät vaan poistettiin, ei sen kummempaa.
Ei ollut mikään maailman loppu, ja elämäni on raiteillaan siitä huolimatta. Mutta ilman mitään kiihkoiluita, jos nyt pitäisi valita, valitsisin toisin. Päätös kaduttaa. Sitä en voi kieltää. Ja sen kanssa on elettävä loppu elämä.
Kukaan ei voi moralisoida tai päättää sitä puolestasi. Sinä elät OMIEN päätöksiesi kanssa lopun ikää. Oli se kumpi tahansa.
Ei ollut mikään maailman loppu, ja elämäni on raiteillaan siitä huolimatta. Mutta ilman mitään kiihkoiluita, jos nyt pitäisi valita, valitsisin toisin. Päätös kaduttaa. Sitä en voi kieltää. Ja sen kanssa on elettävä loppu elämä.
Kukaan ei voi moralisoida tai päättää sitä puolestasi. Sinä elät OMIEN päätöksiesi kanssa lopun ikää. Oli se kumpi tahansa.
se tuntui silloin ainoalta oikealta ratkaisulta ja tuntuu edelleen vaikka tieteysti joskus lasken minkäikäinen lapsi olisi nyt ja mietin miten elämä olisi mennyt jos olisin pitänyt sen..
Mutta en kadu, ja pystyn itseni kanssa elämään. Silloin oli elämäntilanne mikä oli.
Sittemmin olen saanut neljä lasta joista nuorin on vahinko, ei tosin kierukkaraskaus vaan ihan vanhanaikainen varmojenpäivien tuotos=)
Kun aloin odottaa neljättäni (kolmonen oli silloin 1v3kk) olin kyllä aika sekaisin, kävi se aborttikin hetken mielessä mutta en sitä enää pystyisi tekemään kun on nämä lapset ja meillä elämä sillä tavalla kunnossa, että "lapselle paikka löytyy", ei ole noin materiaalisesti ajateltuna maailman loppu vaikka yksi suu lisää ruokittavaksi tuleekin. Ja rakkauttakin riittää.
Mutta kyllä se tosiaan oli aikamoista vuoristorataa mitä mielessäni kävin läpi. Paljon ja melkein vain surin myös isojen lasten vuoksi kun vauva taas varastaa äidin ja se on tavallaan heiltä pois, läksyjen teossa tarviivat apua ja äitiä muutenkin vielä kaikinpuolin.. ja olisin kai jo hiukan tarvinut omaakin aikaa tehdä käsitöitä ja ylipäänsä saada kotitöitä tehtyö=)
Juuri tuossa eilispäivänä katselin pientä yksivuotiastani joka vielä hivenen hatarin askelin liikkuu, miten jo isompien leikkeihin ottaa osaa ja miten rakas pikkuveli on isommilleen, mikä riemu niillä on kun saa seurata pienen kehitystä.
On se ihana asia, että vauva päätti meille tulla, miten iso ilo hänestä on jos on ollut käsityötäkin.
Päätät tietysti ap ihan itse mutta minä olen sitä mieltä, että pidä lapsi. asioilla on tapana järjestyä ja kun pieni kerran ehkäisystä huolimatta on teille tulossa niin kai se tosissaan on=)
Siitä pienestä ihmistaimesta on varmasti niin paljon iloa koko teidän perheellenne ettet vielä uskokaan.
Onhan tässä 9 kuukautta aikaa tehdä omia juttujaankin ja kyllä aikanaan tekevälle töitä löytyy ja kerkeäthän nytkin olla hetken töissä ja ottaa unelmaduunin vastaan.
Abortti kuormittaa myöhemmin päänuppia niin paljon, että anna muksu noille lapsettomille, niin saat kuitenkin helpomman loppuelämän
t: 15