Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

voinko laittaa tytölleni saman nimen kuin serkkuni tytöllä on?

Vierailija
25.10.2009 |

Emme ole läheisiä, mutta joudumme tekemisiin aika usein. Serkun tyttö on jo 13v. Mieheni on ihastunut juuri tähän nimeen ja vänkää sitä tyttärelle perusteluistani huolimatta...

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meitä on nelisenkymmentä serkusta, enkä ole ottanut selvää kaikkien serkkujeni lasten nimistä, kun eivät ole meidän perhetuttuja, kaksi serkkuani ovat ystäviäni ja myös lasteni kummeja ja minä heidän, niin heidän lastensa kaimoiksi en ristisi, eli siis ystävän lapsen kaimaksi en nimeäisi, mutta jos kyseessä on vain sukulaisuus ilman tuttavuutta niin ihan samantekevää.

Vierailija
2/30 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin ei olla missään yhteyksissä, viimeksi nähty varmaan 10 v. sitten ja sekin oli vahingossa kaupungilla törmäys

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minun serkkuni laittoi tyttärelleen saman nimen kuin meidän tyttärellä on. Enpä pitänyt tuota mitenkään pahana.

Suvussamme on sen verran paljon ihmisiä, että samojakni nimiä pyörii. Serkuksillakin. En pahastunut asiasta sittenkään, vaikka tyttäremme nimi on aika harvinen, silti kalenterista löytyvä (ei siis mikään yliharvinainen tai väännös).

Serkkuni ei mitenkään asiasta etukäteen kertonut. Ja kun kuulin nimestä, sanoin, että hyvän nimen keksivät ;) Lapsillamme on ikäeroa kolmisen vuotta.

Vierailija
4/30 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 10 serkkua ja miehelläni 14, serkkujen lapsia on lähemmäs 60, vaikkei ole edes yhtään suurperhettä. En edes tiedä kaikkien nimiä ja jos toisetkin nimet huomiodaan on nimiä jo lähemmäs 200. Kyllä vaikeaksi menisi, jos mitään ei saisi käyttää...

Vierailija
5/30 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä laittaisi! Kaverini juuri antoi lapselleen saman nimen kun hänen ystävällään on, minusta aivan käsittämätöntä! Nimen tarkoitushan on erottaa meidät toisistaan! Jos joku nimi löytyy jo lähipiiristä niin kyllä se sitten on jo "käytetty"!

Vierailija
6/30 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sähän et siis ole heidän kanssaan missään tekemisissä mutta ap on usein serkkunsa kanssa!

Minulla on 10 serkkua ja miehelläni 14, serkkujen lapsia on lähemmäs 60, vaikkei ole edes yhtään suurperhettä. En edes tiedä kaikkien nimiä ja jos toisetkin nimet huomiodaan on nimiä jo lähemmäs 200. Kyllä vaikeaksi menisi, jos mitään ei saisi käyttää...

Vierailija
7/30 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse laittaisi missään nimessä. Ehkä toiseksi tai kolmanneksi nimeksi jos mies kovasti vänkää.

Vierailija
8/30 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä se varmaan suvussasi herättää ihmetystä, varsinkin serkussasi. Voithan kysäistä serkultasi mitä mieltä hän olisi asiasta...

Vierailija
9/30 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikein missään tapauksessa. Maailma on nimiä täynnä, löydätte kyllä jonkun jota ei ole jo suvussa "varattu".

Vierailija
10/30 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

putkiaivoinen mieheni ;D AP

Vierailija
11/30 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se on se ainoa, oikea nimi, niin siitä vaan. Muuten voisitte keksiä muunnelman nimestä, esim. Annan tilalle Hanna tai Anna-Kaisa. Tai sitten ihan muun nimen.

Vierailija
12/30 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla ikäeroa 14 vuotta. Ei ole ketään haitannut, enkä etukäteen kysellyt että sopisiko jos annamme saman nimen. Suvussa on muutama muukin joilla näin, eli sama nimi pikkuserkuksilla. Ei sitä nimeä kukaan omista.

Vierailija
13/30 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin maailmassa ei olisi nimiä... EN laittaisi samaa nimeä, joka on lapsen kanssa samaa ikäluokkaa olevalla sukulaisella tai ystävän/tuttavan lapsella. Tulee vaan sekaannuksia ja vaikuttaa muutenkin hölmöltä.

Munkin serkulle oli tätini suunnitellut samaa nimeä, jonka minä sain, kun synnyin 2kk aiemmin kuin serkkuni. Vasta ristiäisten jälkeen tätini oli sanonut siskolleen, että oli ajatellut heidän lapselle samaa nimeä, jos se on tyttö. Antoivat sitten toisen nimen, onneksi.

Vierailija
14/30 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse laittaisi missään nimessä. Ehkä toiseksi tai kolmanneksi nimeksi jos mies kovasti vänkää.

Onhan maailma pullollaan saman nimisiä. Asia tietty eri jos nimi on SE ainoa Suomessa...

Vierailija
15/30 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mitä jos tuosta tytöstä tulisi lapsikummi teidän vauvalle? Ei voi tulla virallista kummia, kun vielä liian nuori, mutta nimen voi myöhemmin lisätä papereihin, virallistaa asian.

Vierailija
16/30 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan maailma pullollaan saman nimisiä. Asia tietty eri jos nimi on SE ainoa Suomessa...

että koska maailma on pullollaan myös niitä eri nimiä, niin miksi laittaa tahallaan sama nimi kuin jollakin lähipiiriin/sukuun kuuluvalla. Eri tietenkin nimenomaan jonkun ukin mukaan nimetyt tms.

Vierailija
17/30 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän suvussa on tullut iso ja piiiitkä riita, siitä kun yksi halusi varata erään nimen raskaana olessaan, ja toinen jonka lapsi syntyi puoli vuotta ennen, sai tuon nimen nimekseen. Ei kai tiennyt tuosta "varauksesta", en tiedä, mutta lapsellista aikuisilta ihmisiltä. Kai 10 v jo olleet riidoissa. Vaikuttaa moniin ihmisiin tuo naurettavuus.

Vierailija
18/30 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että koska maailma on pullollaan myös niitä eri nimiä, niin miksi laittaa tahallaan sama nimi kuin jollakin lähipiiriin/sukuun kuuluvalla. Eri tietenkin nimenomaan jonkun ukin mukaan nimetyt tms.

Ehkä ei tykkää niistä muista nimistä. Ja mitä jos mies on ajatellut aina antavansa tuon nimen lapselleen?

Vierailija
19/30 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehesi nimestä tykkää ja itselläsi ei ole jotain tiettyä ehdottomasti pakko saada nimeä niin annatte nimen jota mies haluaa. Ei siihen kukaan kuole että on sama nimi.

Vierailija
20/30 |
25.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun olette lapsellista porukkaa. Nimiä ei kukaan omista, joten siitä vain. Jos minun sukulaiseni antaisi lapselleen saman nimen kuin omallani on, olisin ehkä ennemminkin otettu ja iloinen. Mitä väliä? Ajatelkaa, että esimerkiksi joissain latinosuvuissa puolella jengistä on sama nimi. Omia persooniaan nekin Mariat ja Hesukset kuitenkin ovat, eikös?

Löysätkää pipoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän